تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
احمد خاتمی:

مردم اگر انحراف مسئولین را دیدند آن‌ها را امر به معروف کنند/ در قضیه کرونا بهتر از سایر کشورها عمل کردیم

حجت الاسلام سید احمد خاتمی گفت: فتنه گران، اهداف شومی در سر داشتند، اما هدف اصلی آن‌ها از بین بردن نظام ولایی بود، چنان که مردم نیز با بصیرت انقلابی، بساط فتنه را تشخیص دادند.

رویداد۲۴ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هر جا مردم انحراف مسؤولان را از خط ولایت مشاهده کردند، تکلیف شرعی دارند که امر به معروف و نهی از منکر کنند.

حجت الاسلام سید احمد خاتمی، عضو هیأت رییسه خبرگان رهبری اظهار داشت: حدود یازده سال از فتنه ۸۸ می‌گذرد، اما آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که نباید این توطئه و بعد از آن حماسه مردم در ۹ دی فراموش شود.

وی که با رسا گفتگو می‌کرد، ادامه داد: نباید فتنه فتنه‌گران توجیه شود، رهبر معظم انقلاب بیشترین تاکید را دارند که فتنه و فتنه‌گران را نباید فراموش کرد و از آن زمان تا الان بیش از دویست مرتبه واژه فتنه را به کار برده اند و حتی فرمودند شکایت فتنه گران را پیش خدا خواهم برد.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: فتنه گران، اهداف شومی در سر داشتند، اما هدف اصلی آن‌ها از بین بردن نظام ولایی بود، چنان که مردم نیز با بصیرت انقلابی، بساط فتنه را تشخیص دادند و در راهپیمایی‌ها فقط عکس امام و رهبری را آوردند و شعار اصلی آن‌ها در سراسر کشور این گونه طنین انداز شد که «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده».

وی به کارآمدی نظام ولایت فقیه و ناکارآمدی دولت‌های سکولاری و غربی اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در قضیه کرونا جهان شاهد کارآمدی نظام ولایت فقیه و مدیریت رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای بود و از سوی دیگر ناکارآمدی دولت‌های غربی و مدیریت ضعیف و سکولاری آمریکا و اروپا را مشاهده کرد.

او افزود: مدیریت و ساماندهی رهبر معظم انقلاب و همراهی نیرو‌های مسلح که واقعا خوش درخشیدند، همچنین پزشکان و پرستاران که جهادی ماندگار را در قضیه کرونا به نمایش گذاشتند، سبب شد که نظام اسلامی شاهد موفقیت در این عرصه باشد.

وی با انتقاد از عقبگرد و استحاله برخی مسؤولان از مسیر ولایت یادآور شد: باید مسؤولان در نظام اسلامی متوجه باشند که مشروعیت آن‌ها از ولایت فقیه است، چنان که در اصل پنجاه و هفت قانون اساسی نیز این قید آمده است و قوای سه گانه زیر نظر ولایت مطلقه فقیه مشروعیت دارند و مجاز به فعالیت هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی خاطرنشان کرد: حضور مردم در صحنه‌های دفاع از نظام و ولایت، امر به معروف است و همان گونه که در این اصل، دعوت به خیر و امر به معروف مردم از طرف حکومت و مطالبه گری مردم از مسؤولان به عنوان یک وظیفه و تکلیف شرعی قید شده است، هر جا که مردم انحراف مسؤولان را از خط ولایت مشاهده کردند، تکلیف شرعی دارند که امر به معروف و نهی از منکر کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
از شهرستان سراب
|
Switzerland
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
اقای خاتمی مثلا وقتی یک سوال رو دوبار از رئیس دادگستری شهرستان سوال کردم بشدت عصبانی شد و پرخاش کرد دیدم که یک کلمه اضافی دیگه منو راهی زندان میکنه چطور میتوانستم امر به معروف و نهی از منکر کنم و ایشان را به صبر و بردباری فرابخونم؟
وفا عسگری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
یکی از برکات بزرگ کرونا برای ما ایران، بستن دهان بیکاره های حراف و انبانهای متعفن نفرت پراکنی و کینه توزی بود. باز دو باره سر و کله بعضی ها پیداشد تا حرف هایی با منشاء هپروتی تحویل جامعه استبداد زده و اسیر زر و زور و تزویر دهند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان