تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

موج دوم کرونا در جهان آغاز شده است؟

گزارش ها حاکی از آغاز موج دوم کرونا در جهان است.

شمار مبتلایان ویروس کرونا

رویداد۲۴ از سویی شیوع نوع جدیدی از کرونا در پکن پایتخت چین که این کشور مرکز شیوع کرونا در جهان بوده و از سویی دیگر اوج گیری دوباره کرونا در برخی کشورهای آسیایی همه نشانه هایی از آغاز موج دوم کرونا در جهان است.

شیوع گونه جدیدی از ویروس کرونا در چین
رسانه های خارجی نوشتند متخصصان ارشد کنترل و پیگیری بیماری‌های چین ادعا کردند ویروس جدید کرونا که به تازگی در پکن شناسایی شده با آن چه که قبلا بوده متفاوت است و ۱۰۰ نفر به این ویروس جدید مبتلا شده اند.طبق گفته محققان، آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهد که نژاد ویروس جدید کرونا با نوع اول این ویروس متفاوت است اما باید آزمایش های بیشتری برای اطمینان انجام شود.از سوی دیگر یک متخصص کنترل بیماری‌های شهر پکن گفته که این ویروس جدید از اروپا وارد پکن شده است.علاوه برآن در پی شیوع دوباره ویروس کرونا در چین، پکن بار دیگر همه مدارس شهر را تعطیل کرد.

120 فوتی کرونا در ایران طی 24 ساعت
از سویی دیگر بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، از پنج شنبه گذشته تا دیروز و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۹۸۶ مورد بستری شدند و در مجموع آمار بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به ۲۰۰ هزار و ۲۶۲ نفر رسید.طی این مدت همچنین ۱۲۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۳۹۲ نفر رسید.به گفته سخنگوی وزارت بهداشت،استان های خوزستان، هرمزگان، کردستان، بوشهر، آذربایجان غربی و جنوب سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند.


بیشتر بخوانید: بازگشت بحران کرونا به کشور/ نگاه‌ها به تصمیم جدید دولت


با افزایش دوباره آمار بیماران مبتلا به کرونا در کشور، خبرهایی از بازگشت محدودیت ها به برخی استان ها همچون آذربایجان شرقی و هرمزگان حکایت دارد؛ رئیس جمهور هم در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا گفته است که امروز محدودیت‌های شدید اسفند و فروردین مد نظر نیست اما مردم باید اصول بهداشتی را رعایت کنند.

احتمال بازگشت تعطیلی‌ها
در همین زمینه رئیسی معاون وزیر بهداشت اعلام کرده است که اصلا علاقه‌ای به تعطیلی یا بازگشت محدودیت نداریم، اما اگر شیوع بیماری افزایش یابد، مجبور به این کار هستیم.

رئیس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران هم با شکننده خواندن وضعیت کشور در برابر شیوع کرونا به ویژه در صورت رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی گفته است که‌ با توجه به شرایط موجود به مردم توصیه می‌شود فاصله‌گذاری اجتماعی را حداقل تا پایان سال به طور کامل رعایت کنند.

یورو نیوز هم در این باره نوشت: در حالی که ایران، ترکیه، عربستان و رژیم صهیونیستی تصور می‌کردند که شیوع ویروس کرونا را متوقف کرده‌اند، گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که بار دیگر با روند صعودی شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ مواجه شده‌اند.بر همین اساس، بار دیگر زمزمه احتمال افزایش محدودیت‌های عمومی در این کشورها به گوش می‌رسد.

عربستان سعودی
از 17 خرداد امسال تعداد بیماران جدید ثبت شده در عربستان از دوره موج اول شیوع ویروس کرونا فراتر رفته است. به گونه ای که تعداد مرگ و میر روزانه مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در این کشور از 12 خرداد به بیش از ۳۰ نفر رسیده که در دوره موج نخست شیوع ویروس کرونا بی‌سابقه بود و حداکثر به روزانه ۱۵ نفر رسیده بود.

ترکیه
دولت ترکیه از 12 خرداد، محدودیت سفر در ۱۵ استان این کشور را برداشت و رستوران‌ها، مراکز خرید و سالن‌های ورزشی نیز همگی بازگشایی شدند. در نتیجه این اقدام شمار ابتلای روزانه به این بیماری در ۱۰ روز گذشته طی هفت روز صعودی بوده و در ۱۶ ژوئن به آستانه هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است.

رژیم صهیونیستی
با شروع ماه ژوئن (از 12 خرداد) تعداد مبتلایان جدید به بیماری کووید-۱۹ در رژیم صهیونیستی بار دیگر رو به افزایش گذاشته است. طی ۱۰ روز گذشته در هفت روز شمار بیماران جدید صعودی بوده و این تعداد روز چهارشنبه به ۲۸۸ نفر رسیده که بالاترین تعداد در دو ماه گذشته به شمار می‌رود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان