تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

وریا غفوری: به زودی برخی مسائل در استقلال را می‌گویم

غفوری از مدیریت حاکم بر استقلال نیز حمایت می‌کند و اعتقاد دارد از زمان حضور احمد سعادتمند در استقلال اوضاع مدیریتی باشگاهش قدری بهتر شده است.

وریا غفوری

رویداد۲۴ وریا غفوری کاپیتان استقلال روی شروع لیگ تأکید دارد و بر این باور است که فوتبالیست‌ها نیز باید به مانند دیگر مردم فعالیت‌های خود را آغاز کنند. شاید تصور می‌شد غفوری در قامت کاپیتان استقلال پیرامون از سرگیری لیگ سیاست دیگری را در پیش بگیرد اما نظر او شروع لیگ است و دوست دارد فوتبالیست‌ها نیز مثل دیگر مردم فعالیت‌های خود را آغاز کنند. غفوری در عین حال از مدیریت حاکم بر استقلال نیز حمایت می‌کند و اعتقاد دارد از زمان حضور احمد سعادتمند در استقلال اوضاع مدیریتی باشگاهش قدری بهتر شده و آبی‌ها وضعیت مطلوب‌تری را تجربه می‌کنند.

 لیگ درشرایطی آغاز می‌شود که استقلال یک بازی عقب افتاده مقابل فولاد دارد. شما درشرایطی به مصاف فولاد می‌روید که چند ماه از شرایط بازی دور بوده‌اید. می‌خواهیم پیش بینی کاپیتان استقلال را درباره شروع لیگ و بازی با فولاد بدانیم. 

حقیقت این است که پیش بینی خاصی نمی‌شود کرد. باید برویم جلو و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. تیم ما شرایط مشخصی دارد که همه شما از وضعیت آن مطعید. نکته با اهمیت این است که ما باید با تمام وجود در بازی‌ها حاضر شویم. ما امتیاز‌های زیادی را از دست دادیم و باید جبران کنیم که بخشی از این ناکامی‌ها به دلیل مشکلات مدیریتی بوده که پیش تر با آن دست به گریبان بوده ایم. 

به مسائل مدیریتی اشاره کردید. الان وضعیت مدیریت تیم به چه صورت است. آیا راضی کننده است یا همچنان مشکلاتی وجود دارد؟

الان شرایط باشگاه بهتر شده و قدری سروسامان گرفته ایم. امیدوارم که مدیریت جدید با عملکردش بتواند خودش را نشان دهد و هم بازیکن راضی باشد وهم هوادران راضی باشند چرا که آن‌ها مهم تر هستند. از ته قلب دوست دارم نتیجه مطلوب هم برای استقلال حاصل شود. امیدوارم آقای سعادتمند که چند ماهی است امور را در دست گرفته عملکرد خوبی داشته باشد واستقلال از مدیریت ایشان سود ببرد.

در دوران کرونا شرایط خاصی بر فوتبالیست‌ها گذشت. بدون شک هیچ کس ذهنیتی درباره مقابله با چنین شرایطی نداشته است. خودت دوران کرونا را چه طور سپری کردی؟ 

همه ما بر اساس برنامه‌ای که مربیان درنظر گرفته بودن درایام قرنطینه تمرین کردیم و بعد از آن هم با آمادگی نسبی تمرینات گروهی را شروع کردیم. نزدیک به یک ماه است که تمرین می‌کنیم. الان هم فکر می‌کنم شرایط ما مناسب است و با امید به خدا و همت بچه‌ها می‌توانیم نتایج خوبی را درلیگ به دست بیاوریم. به طور کلی بخواهم درباره وضعیت تیم توضیح بدهم باید بگویم که شرایط تیم خوب بوده است. 

جنبه‌های روانی شیوع کرونا را هم باید در نظر بگیریم. خیلی‌ها دچار مشکلات روحی شده‌اند وشرایط خوبی ندارند. آیا این موضوع در استقلال هم تاثیر گذار خواهد بود؟

هیچ کس فکرنمی‌کرد کرونا تا این اندازه فرا گیر شود و روی مردم تاثیر منفی بگذرد. هیچ کس فکر نمی‌کرد کرونا دنیا را این گونه مختل کند و روی تمام فعالیت‌های روزانه مردم اثر گذار باشد. کرونا بار روانی سختی داشت و از نظر اقتصادی هم فشار زیادی روی مردم آورده است. این ایام خیلی سخت گذشته و امیدوارم این روزها خیلی زود بگذرد و واکنس این بیماری تهیه شود وکل مردم دنیا از شر این ویروس رها شوند. سلامتی همه مردم آرزوی من است.

در این شرایط باید به شهری بروید که به لحاظ شیوع کرونا درهفته‌های اخیر شرایط خطرناکی داشته و حتی گفته می‌شود به خط قرمز نیز رسیده است. این شرایط می‌تواند برای شما استرس زا باشد. ضمن اینکه گرما هم هست. یعنی شما باید با دو عامل بازدارنده بجنگید. یکی گرما که همیشه در این ماه‌ها در اهوازبیداد می‌کند و دیگری شیوع کرونا.

اهواز شرایط آب و هوایی خاصی دارد. بازی کردن در گرما هم همیشه سختی‌های خاص به خودش را دارد. اما فکر می‌کنم همان طور که مسئولین روی برگزاری لیگ تاکید دارند تمهیداتی راهم درنظر دارند تا بازیکنان در شرایط خوبی اسکان داده شوند و درصد ابتدای آن ها به پایین ترین حد ممکن برسد. با اینکه بازی کردن در گرما و این شرایط شیوع کرونا دشوار است  اما تلاش می‌کنیم بازی با فولاد را ببریم و با 3 امتیاز از میدان بازی بیرون بیاییم، چون بازی با فولاد مهم است. نه تنها این بازی بلکه همه بازی‌ها برای ما اهمیت دارد. با توجه به شرایطی که در جدول داریم به امتیاز‌های همه بازی‌ها نیاز داریم و باید دست پر از اهواز به تهران برگردیم وفاصله ها را کم کنیم.


بیشتر بخوانید: مشکلی که استقلال را در آستانه موفقیت، زمین زد!


درباره اجباری که گفته شد درباره برگزاری لیگ وجود دارد واینکه پرسپولیسی‌ها روی شروع دوباره لیگ نیز تاثیر گذار بوده اند چون می‌خواهند احتمالا چهارمین قهرمانی خود را به دست آورند، چه نظری داری؟

نظر خودم روی ادامه لیگ است و دوست دارم هرطور شده لیگ ادامه پیدا کند چون همه مشاغل شروع به کار کرده اند. خون فوتبالیست‌ها رنگین تر نیست و دوست دارم با رعایت تمام پروتکل‌ها لیگ را برگزار کنند. امیدوارم هیچ مشکلی هم به وجود نیاید و بتوانیم لیگ رابه پایان برسانیم. نمی‌خواهم درباره تیم‌های دیگر حرف بزنم. چون با توجه به شرایط غیر نرمالی که استقلال درلیگ نوزدهم داشت در آینده خیلی بهتر بشود درباره برخی مسائل حرف زد. الان نمی‌خواهم برخی مسائل را باز کنم و در یک فرصت بهتر درباره خیلی چیزها حرف می‌زنم و درباره نتایج استقلال صحبت‌هایی خواهم کرد.

و در نهایت پیش بینی ات از لیگ برترچیست؟ آیا می‌توانیم قهرمانی استقلال را در ذهن متصور شویم؟

پیش بینی خاصی نمی‌شود درباره لیگ کرد باید داخل بازی‌ها شویم تا ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. ماباید با تمام وجود بجنگیم چون استقلال به امتیاز نیاز دارد. ما با همه توان‌‌مان وارد لیگ خواهیم شد وباقی اش دست خدا است.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: لیگ برتر ، وریا غفوری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان