تاریخ انتشار: ۲۲:۱۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۹
رئیس پلیس پایتخت؛

باند نوزاد فروش اینستاگرامی دستگیر شدند

سردار رحیمی از شناسایی باند خرید و فروش نوزاد در فضای مجازی و کشف دو نوزاد از آنها، خبر داد.

باند فروش نوزادرویداد۲۴ سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت درباره شناسایی باند فروش نوزادان در فضای مجازی، اظهار کرد: با توجه به اینکه وظیفه پلیس کنترل فضای مجازی است و پلیس فتا هم اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده ما توانستیم به سرعت سرنخ‌هایی از این گروه پیدا کنیم.

رئیس پلیس پایتخت بیان کرد: پلیس فتا در گشت زنی‌هایی که در فضای مجازی داشته است به صفحاتی برمی خورد که این صفحات آگهی‌های خرید و فروش نوزاد را منتشر کرده بودند.

وی افزود: با پیگیری فراوانی که انجام می‌شود و با قرار دادن طعمه‌هایی برای این افراد در نهایت طی عملیات پلیسی مأموران پلیس فتا به عوامل اصلی این پیچ برمی خورند.

سردار رحیمی ادامه داد: در گام اول سه نفر از این افراد شناسایی و دستگیر شدند که این افراد سه نوزاد را در فضای مجازی به فروش رسانده بودند.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: دو نوزاد که به مبالغی حدود ۴۰ الی ۵۰ میلیون توسط این افراد به فروش رفته بودند شناسایی شده و یک نوزاد دیگر هنوز پیدا نشده است.

وی اضافه کرد: تعداد بسیاری از مردم با تماس‌هایی که با پلیس داشتند از این اتفاق و دیدن این آگهی‌ها ابراز نگرانی کردند و از پلیس خواستند تا به این موضوع ورود کند و به همین دلیل هم پلیس فتا در کمترین زمان ممکن این اقدامات را انجام داد.

سردار رحیمی گفت: فردی که دستگیر شده است دارای سابقه نیست البته اقدامات پلیس همچنان ادامه دارد تا افراد دیگری که با این آدم همدست بوده است شناسایی شود.


بیشتر بخوانید: فروش نوزاد عواقب کیفری سنگینی دارد/ ۶۲۳ کودک زیر ۶ سال در بهزیستی پذیرش شدند


رئیس پلیس پایتخت افزود: این فرد ۱۰ الی ۱۵ صفحه مجازی داشته که تمامی این صفحات حقیقی (فیک نبوده است) بوده و از این طریق اقدام به فروش نوزادان می‌کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این فرد ادعا می‌کرد بعد از فروش نوزادان می‌تواند برای خانواده‌هایی که خریدار هستند شناسنامه بگیرد و نوزادان برای داشتن شناسنامه مشکلی ندارند، اما این کار غیرقانونی بوده و به هیچ عنوان نه این فرد و نه فرد دیگری نمی‌تواند برای نوزادی که به این صورت خرید و فروش می‌شود شناسنامه بگیرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان