تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۰۱ تير ۱۳۹۵

کشف 38 قلم شیء عتیقه در تالش

فرمانده نیروی انتظامی تالش از کشف تعداد 38 قلم شیء عتیقه با قدمت حدود سه هزار سال در این شهرستان خبر داد.
رویداد۲۴- فرمانده نیروی انتظامی تالش از کشف تعداد 38 قلم شیء عتیقه با قدمت حدود سه هزار سال در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ عباس اسماعیلی گفت: در پی دریافت گزارش های مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز توسط عده ای در یکی از ییلاقات شهرستان، مأموران پاسگاه خطبه سرا تالش با استفاده از شگردهای پلیسی، پس از شناسایی محل حفاری، در یک عملیات ضربتی اعضای باند چهار نفره قاچاقچیان آثار باستانی را حین حفاری دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی در بازرسی از محل حفاری و خودروی اعضای باند، 38 قلم شیء عتیقه شامل هشت قطعه سکه قدیمی، چهار عدد قاشق از جنس نقره و یک عدد قاشق از جنس برنج، دو رشته گوشواره، یک عدد گیره سرفلزی، پنج حلقه دستبند، 12 حلقه انگشتر، 12 قطعه سنگ و یک قطعه پلاک کشف و ضبط کردند.

سرهنگ اسماعیلی با اشاره به اینکه طبق اعلام میراث فرهنگی ارزش ریالی اشیاء کشف شده یکصد میلیون ریال است، خاطرنشان کرد: کارشناسان اداره میراث فرهنگی، اشیاء کشف شده را مربوط به هزاره اول قبل از میلاد اعلام کرده اند.

فرمانده نیروی انتظامی تالش، سی ام خردادماه گذشته نیز از دستگیری اعضای باند قاچاقچیان عتیقه در این شهرستان حین حفاری و کشف شش قلم اشیاء عتیقه شامل سفالینه های شکسته که بر اثر حفاری غیر اصولی تخریب شده بود، یک عدد ظرف سفالی و یک عدد النگوی مفرغی خبر داده بود.

شهرستان تالش در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: رویداد24 ، تالش ، عتیقه ، کشف
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان