تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۹

رای الیوم: تحریم‌های آمریکا، ایران را قدرتمندتر کرده است

سردبیر روزنامه رای الیوم در مطلبی نوشت فشار‌ها و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و دیگر کشور‌ها نتیجه عکس داشته و موجب قوی‌تر شدن آن‌ها شده است.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران

رویداد۲۴ عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم، در یادداشتی نوشت: تحریم‌های آمریکا دیگر تاثیر خود را از دست داده است و به سخره گرفته می‌شود؛ زیرا نتایج عکس به دنبال دارد و نه تنها هیچ آسیبی به طرف‌هایی همچون ایران و حزب‌الله لبنان وارد نکرده است، بلکه آن‌ها را قدرتمندتر هم کرده است.

او افزود وزارت خزانه‌داری آمریکا دو روز پیش تحریم‌هایی علیه دریانوردان پنج نفتکش ایران که تقریبا یک و نیم میلیون بشکه نفت و دیگر مشتقات نفتی به ونزوئلا منتقل کردند، اعمال کرد. اکنون همین وزراتخانه موج جدیدی از تحریم‌ها را علیه هشت شرکت آهن، فولاد ودیگر فلزات در ایران اعمال کرده است.

این تحریم‌ها که باعث سخره بیشتر ناظران شده است، چیز جدیدی ندارد، دیگر شرکت یا شخصیتی در ایران نمانده است که در لیست تحریم‌های آمریکا قرار نگرفته باشد، با این وجود مقامات ایران توانسته‌اند از این تحریم‌ها به نفع خود استفاده کنند.

تحلیلگر برجسته جهان عرب افزود: تحریم‌های آمریکا باعث شد، ایران به ابر قدرت نظامی در منطقه تبدیل شود که انبار مهماتی از سلاح‌های ساخت داخل دارد و مملوء از موشک‌های نقطه‌زن است. ایران دارای قدرت بازدارندگی انتقام‌جویانه شده و همین امر موجب شده است آمریکا از ایجاد مانع در برابر کشتی‌های حامل بنزین به ونزوئلا هراس داشته باشد.

پژوهش‌های مرکز صلح بگین در تل‌آویو تاکید دارد پاسخ انتقام‌جویانه ایران علیه پایگاه عین الاسد در غرب عراق در واکنش به ترور سردار قاسم سلیمانی به سبب دقت آن، آمریکایی‌ها را غافلگیر کرد. همچنین تخریب مرکز کنترل پایگاه الکترونیکی باعث شد، پهپاد‌های آمریکا برای چند ساعت بدون هدایت در حریم‌های هوایی عراق بدون آن که تحت کنترل باشند، پرواز کنند. حالا ببنید ملت‌ها و حکومت‌های عربی که برای در امان ماندن از تحریم‌ها با اسرائیل و آمریکا همراهی می‌کنند، چه اوضاعی دارند؟


بیشتر بخوانید: اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران


چرا راه دور برویم؟ نوار غزه هم بیش از ۱۰ سال است که تحت محاصره است و از عقل و تدبیر خود برای تولید انبار موشک استفاده کرده است و اکنون رژیم اشغالگر پیش از هر گونه حمله هزار بار تردید می‌کند؛ زیرا به خوبی می‌داند که پس از حمله همه شهروندان و شهرک‌نشینان باید برای چندین روز یا شاید هم هفته‌ها در پناهگاه‌ها زندگی کنند.

سردبیر رای الیوم در انتهای یادداشت خود نوشت: تحریم‌های آمریکا دیگر ارزش و تاثیر خود را از دست داده و به راهی انتقام جویانه علیه افرادی تبدیل شده است که تحریم می‌شوند و کاملا نتایج عکس به دنبال دارد. اگر این تحریم‌ها قرا باشد، طرف‌ها را به ابرقدرتی تبدیل کند که ماهواره پرتاب کنند و در آستانه در اختیار داشتن توانمندی برای تولید سلاح هسته‌ای قرار بگیرند، بعید نمی‌دانیم که روزی فرا برسد که بسیاری آرزو داشته باشند؛ آمریکا آن‌ها را تحریم کند و برای آن تلاش کنند و در آینده به یاد روز‌های کرامت، عزت نفس و پایداری خود بیفتند، روز‌هایی که پس از سقوط و فروپاشی امپراتوری شرور آمریکا که بدون شک به یاری خداوند نابود خواهد شد، به تاریخ خواهد پیوست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تحریم ایران
نظرات شما
پیشخوان