تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۰۷ تير ۱۳۹۹
قاسم ساعدی در گفت‌وگو با رویداد24؛

۴۰ درصد مبتلایان به کرونا در کشور در خوزستان هستند/ فاجعه انسانی رخ داده است

خوزستان در کنار محروم‌ترین، اکنون قرمزترین استان کشور در مبارزه با ویروس کرونا نیز لقب گرفته است. نماینده جدید دشت‌آزادگان و هویزه در مجلس معتقد است که گرم شدن هوا تاثیری در وضعیت مقابله با ویروس کرونا در این استان نداشته و ضروری است که ستاده مبارزه با کرونا در این استان مستقر شود.

کرونا در خوزستان

رویداد۲۴ محمد آیتی: براساس آمار وزارت و بهداشت و درمان کشور، وضعیت استان خوزستان به‌واسطه شیوع ویروس کرونا طی 2 ماه اخیر، قرمز گزارش شده است. این در حالی است که استان خوزستان با قرار داشتن در میان استان‌های محروم کشور، با دست خالی به مبارزه با این ویروس رفته است.

در شرایطی که  استان‌های شمالی و مرکزی ایران در شرایط باثباتی نسبت به درگیری با ویروس کرونا مواجه هستند، استان‌های جنوبی از جمله خوزستان، بوشهر و بندرعباس اما در پیک این پندمی، شرایط بحرانی را سپری می‌کنند. مسئولان پیش‌بینی کرده‌اند که طی 2 هفته آینده، آرامش تا اندازه‌ای به این استان‌ها بازخواهد گشت و روند ابتلا نزولی خواهد شد.

نماینده دشت‌آزادگان، یکی از شهرهای استان خوزستان بر این باور است که دولت و در مرکزیت آن وزیر بهداشت متوجه بحران در خوزستان نیستند و با توجه به محرومیت‌های استان و عدم وجود امکانات لازم، فشار این بحران بر دوش پزشکان و پرستاران محدود استان افتاده است.

قاسم ساعدی، نماینده دشت‌آزادگان و هویزه در مجلس یازدهم در این باره به رویداد۲۴ می‌گوید: ماه‌ها پیش می‌گفتند اگر هوا گرم شود ویروس کرونا هم به حداقل خواهد رسید، اما هفته‌هاست که هوای استان خوزستان به شدت در حال گرم‌شدن است و نه تنها خبری از کم‌شدن آمار مبتلایان به کرونا نیست، بلکه روز به روز بر این آمار هم افزوده می‌شود.


بیشتر بخوانید:روند ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان با شیب تند در حال افزایش است/ مردم ماسک و دستکش هم ندارند


 

خوزستان؛ قرمزترین استان کشور در مبارزه با کرونا

 

وی افزود: نزدیک به ۵۰ روز است که وضعیت استان خوزستان قرمز است و به نوعی ما، قرمزترین استان کشور لقب گرفته‌ایم. طبق آمار، ۳۵ تا ۴۰ درصد افراد مبتلا به کرونا در کشور در خوزستان هستند و به تبع همین موضوع، تعداد فوتی‌ها در استان ما هم بالا رفته است و در یک کلمه می‌خواهم بگویم فاجعه انسانی در خوزستان به‌وقوع پیوسته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه عنوان کرد: خوزستان جمعیتی در حدود پنج میلیون نفر دارد، اما وزیر بهداشت و معاونانش خیلی متوجه بحران در استان ما نیستند. آقایان هرچند وقت یک بار یک سفر یک‌روزه به استان می‌کنند و بدون تصمیم و نتیجه خاص و جدی استان را ترک می‌کنند. جالب است که این آقایان می‌دانند انتشار کرونا چقدر سریع است، ولی بازهم تحرک خاص به این معنی که این اوضاع بهبود پیدا کند را از طرف آن‌ها نمی‌بینیم.

 

مردم از دولت گله‌مندند

 

ساعدی اظهار داشت: استان خوزستان با وجود اینکه قطب اقتصاد کشور است، اما از محرومیت زیادی در زیرساخت‌ها رنج می‌برد. تمام شبکه‌های بهداشت استان مشکل دارند و از طرفی، با کمبود جدی کارشناسان بیماری‌های واگیردار، پیشگیری و آموزش روبرو هستیم. به‌قدری اعتبارات کم است که فشار این بحران به دوش پزشکان و پرستاران محدود استان افتاده است و ما فقط شرمنده این عزیزان هستیم.

این نماینده استان خوزستان تصریح کرد: این وضع قوانین به هیچ عنوان عدالت نیست، از این‌رو از وزیر بهداشت و درمان سوالی را مطرح کردم که باید پاسخ دهند و شک نکنید در روز‌های آتی چند دولتمرد مرتبط دیگر با موضوع را درگیر این بحران خواهیم کرد، زیرا مردم به شدت از سیاست‌های هفته‌های اخیر دولت گله دارند.

 

روحانی و ستاد مبارزه با کرونا به خوزستان بیاید

 

ساعدی یادآور شد: اقتصاد استان آسیب جدی دیده است و در عجبم که چرا دولت به‌خاطر رونق اقتصادی هم که شده این وضعیت را کنترل نمی‌کند. این سوال برای من مطرح است که چرا استان خوزستان با این همه مشکل به حال خود رها شده بعد فدراسیون فوتبال از تیم‌های خوزستانی می‌خواهد بدون آمادگی در مسابقات لیگ برتر حاضر شوند. آیا از سرگیری مسابقات در این شرایط عادلانه است؟ آیا امروز برگزاری مسابقات فوتبال دغدغه مردم است یا مسائل اقتصادی و معیشتی؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: از آقای رییس‌جمهور می‌خواهم که شخصاً به استان خوزستان بیایند و شرایط را از نزدیک ببینند و یا دستور دهند ستاد مبارزه با کرونا با تمام تجهیزات به مدت دو هفته در استان خوزستان ساکن شوند.

 

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان