تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۰۷ تير ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۷ نظر

نامه موسوی خوئینی‌ها به رهبر انقلاب/ محدودیت‌ها را درک می‌کنیم اما وضعیت امروز زیبنده نظام نیست

سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها دبیرکل مجمع روحانیون مبارز در نامه‌ای به رهبر انقلاب نوشت: در ذهن مردم باور‌هایی که پشتوانهٔ استحکام و نیز مقبولیت و مشروعیت نظام اسلامی بود، آسیب دیده است.
نامه موسوی خوئینی‌ها به رهبری
رویداد۲۴  سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها، دبیرکل مجمع روحانیون مبارز در نامه‌ای که به تازگی به مقام معظم رهبری نوشته، تاکید کرده است: بر زبان بسیاری از مردم در کوی و برزن و در برخی محافل و مجالس، سخنانی می‌رود که از عمق بی‌اعتقادی و بی‌اعتمادی نسبت به مدیریت کلان و مدیران کشور حکایت می‌کند.

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مقام معظّم رهبری، آیت الله خامنه ای، دامت برکاته

با اهداء سلام

به‌اختصار، مطالبی را در محضر ملت شریف ایران به استحضار عالی می‌رسانم، به امید آنکه در آن درنگ شود و مایهٔ خیر ملت و کشور و جمهوری اسلامی باشد.

آنچه از مسموعات و مشاهدات و مطالعهٔ گزارش‌ها و تحلیل‌ها دریافت کرده‌ام آشکارا حاکی از آن است که آنچه در ذهن و زبان بسیاری از مردم و در زندگی آنان می‌گذرد زیبندهٔ نظامی نیست که با پرچم اسلام به دنیا معرفی می‌شود:

در ذهن این مردم باور‌هایی که پشتوانهٔ استحکام و نیز مقبولیت و مشروعیت نظام اسلامی بود به گونه‌ای روزافزون آسیب دیده و می‌بیند.

بر زبان بسیاری از مردم در کوی و برزن و در برخی محافل و مجالس، سخنانی می‌رود که از عمق بی‌اعتقادی و بی‌اعتمادی نسبت به مدیریت کلان و مدیران کشور حکایت می‌کند.
بیشتر بخوانید: موسوی خوئینی‌ها؛ روحانی رازهای مگو/ سیاستمداری که نتوانست مورد اعتماد حاکمیت باشد
تورم روزافزون، همراه با کاهش درآمد اقشار گسترده، نه‌تنها زندگی امروز مردم را گرفتار دشواری‌های طاقت‌فرسا کرده که ناهنجاری در درون بسیاری از خانواده‌ها را گسترش داده و آنان را نگران آیندهٔ نامعلوم خود و فرزندانشان ساخته است.

علاوه بر این مردمِ گرفتار در تلاطم زندگی و مشکلات طاقت‌سوز معیشتی، بسیارند انسان‌های ناراضی از اوضاع فرهنگی و سیاسی که گرفتار بی‌عدالتی‌های غیرقابل‌انکار شده‌اند.

البته هنوز کم نیستند کسانی که اصلاحِ امور و تغییر وضع نامطلوب کنونی را از عالی‌ترین جایگاه مدیریت کشور انتظار می‌کشند. در چشم این خیل عظیم، اوضاع غیرقابل‌دوام امروز صرفاً معلول تصمیمات مدیرانی که می‌آیند و می‌روند نیست (که البته این آمدن‌ها و رفتن‌ها هم خارج از چارچوب ارادهٔ عالی و حاکم بر کل مقدرات کشور نیست). از نگاه مردم، شیوهٔ مدیریت در بالاترین سطح، و قدرتِ نافذ آن، نقش‌آفرینِ اصلی در تمام یا اکثر مهامّ امور کشور است.

مردمی که چنین انتظاری دارند هرگز الزامات و محدودیت‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی (که البته چهل سال از آن گذشته است) و نیز کینه‌توزی دشمنان انقلاب، به‌ویژه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را نادیده نمی‌گیرند. همچنین آنان از پیامد‌های دفاع مقدس غافل نیستند و به شهیدان و مجاهدان و نقش‌آفرینان آن حماسهٔ ملی و اسلامی، که فرزندان همین ملت بودند، سپاس و درود بی‌پایان تقدیم می‌کنند. اما همین مردم بر این باورند که مدیریت کشور، به‌ویژه عالی‌ترین سطح آن، باید با ملاحظهٔ همین مشکلات و چالش‌ها شیوه‌ای در مدیریت امور به کار می‌بست که امروز گرفتار این آشفتگی‌های فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و ... نمی‌شدیم.

اینجانب، با رعایت اختصار، مهم‌ترین مطلب از گفتنی‌های بسیار را که لازم می‌دانستم به عرض رساندم و بیش از این به ملت بزرگوار ایران و حضرت‌عالی تصدیع نمی‌دهم و تنها با یک کلام دیگر سخن را به پایان می‌برم:

اگر شیوه‌ای که تاکنون به کار رفته است نتیجهٔ محاسبات متعارف و براساس آراء و تحلیل‌های شناخته‌شده در حکمرانی است، پس هستند پرشمار صاحب‌نظرانی که حق دارند و باید مجاز باشند تا زبان و قلم به نقد بگشایند و درست و نادرست این روش را تذکر دهند و اصلاح آن را با تأکید درخواست کنند و نگران پیامد‌های ناگوار بهره‌مندی از این حق طبیعی و الهی نباشند. اما اگر مبنای تصمیمات این چند دهه دانسته‌هایی از مبادی غیرمتعارف است که تنها در اختیار خواصی از بندگان خدای متعال است که بنده و امثال بنده هیچ حظّی از آن نداریم و، در نتیجه، آنچه بر کشور و مردم و جمهوری اسلامی می‌گذرد سرنوشتی محتوم و گریزناپذیر است، پس همگان تسلیم امر محتوم و مشیّت الهی خواهیم بود، ان‌شاءالله.

از تصدیعی که دادم پوزش می‌خواهم و دوام عمر و سلامتی آن حضرت را از خداوند خواستارم.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
5
اوضاع از این حرفها به رده ملت له شدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
3
1
مابلاخره موضع اینموسوی خوئینی ها رانفهمیدیم یک هاشمی است برای خودش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
2
بنظرم برای مردم سواله که چرا به آقای تقوی رای دادن که در مجلس خدمت کند درحالی ایشان نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی هستن ،ایا ایشان با سن بالای 70 سال توان کار کردن دارد یانه؟ آیا ایشان حقوق نمیگیرد؟ آیا در کل حوزه علمیه کسی پیدا نمیشود که بتواند کار آقای تقوی را در جهاد انجام بدهد ؟
س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
2
1
امیر مومنان‌(ع) درباره این دو فرمودند « إِنَّهُمْ لَیَطْلُبُونَ حَقّاً هُمْ تَرَکُوه وَ دَماً هُمْ سَفَکُوهُ ...
آنها حقی را مطالبه می‌کنند که خود وانهاده‌اند و خونی را می‌طلبند که خود ریخته‌اند»! حالا بخوانید و ببینید! چگونه آقای خوئینی‌ها تمامی مشکلات و بلاهایی که خود و دوستان هم حزب و گروهشان به مردم مظلوم این دیار تحمیل کرده‌اند را به کلیت نظام نسبت می‌دهند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
3
1
خوئینی ها و دارو دسته اش به جای نامه پرانی گنده کاربهای خودشان رادرست کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
1
1
حرف حق را باید از دشمن هم پذیرفت و نباید هر حرف مخالفی را به دسیسه و دشمن نسبت داد...درک و دیدن واقعیات وحقایقی که موسوی خویینی ها به آنها اشاره کرده حتی با چشم سر هم میسر است. مشکل از دولت و مجلس و نتیجه انتخاب مردم نیست بلکه حاکمیت طولانی مدت یک جریان و یک نظر ، انقلاب و نظام و نتیجه خون شهدا را به آستانه نابودی کشانده و اگر دلسوزان و بزرگان با سلام و صلوات خودشان تغییر نکنند و نغییر ندهند مردم به روش خودشان تغییر ایجاد می کنند و اما عزیز (ره) راه 22 بهمن های دیگر را به مردم ایران نشان داده است....حتی خدا هم همیشه یک حرف نمی زند و تغییر اساس لاینفک دین و کلام خداست که فقه پویای شیعه بر آن اساس بنیان شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
0
0
سلام
واقعا چقدر فرافکنی کسی که خود و طرفدارانش و هم حزبیهایش بیشترین تاثیر را در این اوضاع داشتند اگه احمدی نژاد را جدا کنیم حدود 30 سال دولت دست همینا بوده موسوی و هاشمی و گل سرسبدشان خاتمی و این آخری روحانی با وزرا همه طرفدار این آقا و هم حزبیاش بوده ما ملت دیگه واقع بین شدیم کارهاشون را فراموش نمیکنیم
کسی که رادیکال ترین فرد دهه 60بوده پدر دانشجویان پیرو خط امام بوده(از جانب طرفداران) حالا خودش هم حزبیاش دسیسه چینان آمریکا و ....هستند خواهشا اقدامات ایشان و هم حزبیاش را در هه 60 هم بنویسد
خدا آخر وعاقبت همه را به خیر کند
نظرات شما
پیشخوان