تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۹
قالیباف:

مردم از دعوا‌های حیدری و نعمتی خسته شده‌اند/ نیروی جوان برای ما فرصت و تهدید است

رئیس مجلس تاکید کرد: مردم ما قانع هستند و همین که این حس در آن‌ها به وجود آید و این امنیت روانی در آن‌ها وجود داشته باشد، خیلی راضی خواهند شد. اما از دعوا‌های حیدری و نعمتی خسته شده‌اند.
قالیباف
رویداد۲۴ محمدباقر قالیباف در آئین بهره‌برداری از بزرگترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور گفت: حال اقتصادی مردم و کشور خوب نیست؛ و موضوعاتی را درباره معیشت مردم می‌شنویم که‌ای کاش نمی‌دیدیم و نمی‌شنیدیم چرا که خیلی از آن‌ها واقعیت تلخی هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بام خوابی گفت: این روز‌ها در رسانه‌ها از اجاره پشت بام‌ها گفته می‌شود ضمن اینکه در حوزه مسکن مردم دغدغه جدی و قابل توجهی دارند. وظیفه همه ما به عنوان خدمتگزار مردم آن است که دغدغه اول و آخر ما در شرایط فعلی توجه به اقتصاد و معیشت مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما هرگز هیچ اختلاف و تنش و دعوای حیدری و نعمتی را از کسی قبول نمی‌کنند. ضمن اینکه مردم امروز از همه ما یک توقع دارند که آن توقع کار صادقانه و تلاش خوب و کار نیک است که بتوانیم مشکلات آن‌ها را برطر ف کنیم.

قالیباف ادامه داد: مردم ما قانع هستند و همین که این حس در آن‌ها به وجود آید و این امنیت روانی در آن‌ها وجود داشته باشد خیلی راضی خواهند شد. مردم از دعوا‌های حیدری و نعمتی خسته شده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر مدیریت به درستی صورت گیرد می‌توانیم مشکلات را حل کنیم در غیر اینصورت و این کار را باید مدیران انجام دهند، ما می‌توانیم با شفافیت، عدالت مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

وی با اشاره به نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد بیان کرد: باید امروز از اقتصاد دیجیتال استفاده کنیم اینگونه می‌توانیم عقب ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم تا به بزرگترین دستاورد‌ها برسیم، اما اگر غفلت کنیم فاصله‌مان نسبت به بقیه دنیا بیشتر خواهد شد.

قالیباف با اشاره به نقش جوانان در توسعه کشور بیان کرد: نیروی جوان برای ما فرصت و تهدید است؛ تهدید از آن جهت که جوانان تحصیلکرده فاقد شغل هستند، فرصت از این جهت که می‌توانیم با نیروی جوان و تحصیکرده و آشنا به فضای اقتصاد دیجیتال برزگترین کار‌ها را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: در کمتر جای دنیا چنین نیروی جوانی را سراغ داریم. مجلس یازدهم هم چنین نگاهی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حاضر هستیم در این راه به بخش دولتی و خصوصی کمک کنیم تا روستایی ما که می‌خواهد صنایع دستی‌اش را در بازار جهانی بفروشد، به راحتی این کار را انجام دهد و فرهنگش را منتقل کند.

بیشتر بخوانید: قالیباف در منگنه اصولگرایان/ هیئت‌رئیسه مجلس نیامده استیضاح می‌شود؟
وی افزود: تا قبل از آنکه به مجلس بیایم، شاید در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ که در نیروی انتظامی خدمت می‌کردم درک کردم با کوچک‌سازی و کارآمدسازی چه کار‌های بزرگی را می‌توان انجام داد.

قالیباف با اشاره به راه‌اندازی سامانه ۱۱۰ گفت: شاهد بودید که با راه‌انداری پلتفرمی همچون ۱۱۰ در حوزه صدور مواردی ماند گواهینامه و گذرنامه چه اتفاقی افتاد.

وی ادامه داد: زمانی در تهران ۷۰ کیلومتر فیبر نوری داشتیم، اما امروز بیش از ۲۰ هزار کیلومتر فیبر نوری داریم؛ اعتقادم بر این است که همه شهر‌ها می‌توانند این مسیر را طی کنند.

رئیس مجلس تاکید کرد: در مجلس یازدهم تصمیمات باید بر اساس شفاف‌سازی، هوشمندی، مردمی‌سازی و کارآمدی باشد که هر چهار مولفه‌ای که اشاره کردم را می‌توان در همین امر فضای مجازی شاهد بود.

وی ادامه داد: می‌توانیم در این امر اصلاح، جلوگیری از فساد، بالا بردن سطح مدیریتی، اثرگذاری و اثربخشی را مورد نظر قرار دهیم. هنگامی که از اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کنیم یعنی مردمی‌سازی، یعنی اقتصاد دیجیتالی، این لازمه این است که بتوانیم از بخش خصوصی تا دولت تا شورای عالی فضای مجازی که مسئولیت سیاست‌گذاری، پیگیری و نظارت را در این مجموعه دارد، شاهد یک همدلی و دست به دست یکدیگر دادن در این مسیر باشیم.

قالیباف با بیان این‌که در موضوع کرونا آسیب بسیاری دیدیم، گفت: اگرچه کرونا در این عرصه فرصتی بزرگ ایجاد کرد، اما آسیب‌هایی را هم به ما زد. از سوی دیگر برای توسعه عدالت آموزشی، شرکت‌هایی که دارای تعهدات اجتماعی هستند، می‌توانند به مردم مناطق محروم در این زمینه کمک کنند. شرکت‌های دانش بنیان نیز در این زمینه تاثیرگذار هستند.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم موضوع معیشت، اشتغال و اقتصاد را با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهر در دستور کار قرار داده و معتقد است تقویت این مسیر کوتاهترین، عادلانه‌ترین و اقتصادی‌ترین راه متناسب با شرایط فعلی کشور است.

وی یادآور شد: سهم ما در GDP حدود ۵ درصد است، در حالی که اقتصاد بسیاری از کشور‌ها بیش از ۱۵ درصد سهم دارند. ما به کمک نیروی انسانی و منابع غنی با همدلی و همزبانی باید در مسیر پیشرفت حرکت کنیم.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان