تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۰۸ تير ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

همه یاران سردار در پارلمان/ حامیان قالیباف از کدام محفل‌ها آمدند؟

محمدباقر قالیباف با حضور در مجلس، پست‌های کلیدی پارلمان را بین حامیان خود تقسیم کرده است. البته این اتفاق طبیعی بود و مشخص بود قرار نیست این پست‌ها به منتقدان او برسد. رویداد۲۴ در این گزارش سابقه حامیان قالیباف و افرادی که پست‌های مختلف به انها رسیده را بررسی کرده و نشان داده سردار قالیباف چگونه نیرو‌های وفادار به خود را در نزدیکی خود قرار می‌دهد و کادرسازی می‌کند.

یاران قالیباف در مجلس

رویداد۲۴ محمد باقر قالیباف، با اینکه اعتقادی به تحزب ندارد، اما همیشه کادرسازی می‌کند و نیرو‌های وفادار به خود را در نزدیکی خود قرار می‌دهد. کافی است نگاهی به انتصابات اخیر سردار قالیباف نگاه کنید. بسیاری از افرادی که با حکم قالیباف در مجلس مشغول به کار شدند، در مسولیت‌هایی قرار گرفتند که قبلا وجود خارجی نداشت و در واقع شغل جدیدی برای آن‌ها تعریف شده بود.

قالیباف زمان حضور در شهرداری تهران هم مسئولیت قائم مقامی را برای شهرداری تعریف کرد که شبیه معاون اول رئیس جمهور باشد. عیسی شریفی قائم مقام قالیباف بود و همه شهرداران مناطق تهران هم قائم مقام داشتند که در دوره جدید این مسئولیت از شهرداری تهران حذف شد!

یاران قالیباف از کجا آمده‌اند؟

پیش از این در گزارش رویداد۲۴ درباره سوابق غلامرضا قاسمیان آمده بود که او همان روحانی مشهوری است که سابقه حمله به خودروی روحانی را دارد و رئیس حوزه علمیه مشکات بوده و تخصصی نیز در زمینه خانواده دارد. در این گزارش به سایر منصوبان سردار قالیباف تنها یک ماه بعد از آغاز به کار مجلس می‌پردازیم:


بیشتر بخوانید: حکم قالیباف برای غلامرضا قاسمیان/ تئوریسن چند همسری چگونه به ریاست مرکز اسناد مجلس رسید؟


به گزارش رویداد۲۴ روز ۲۹ خرداد رییس مجلس سیدمحمود رضوی را به عنوان مشاور فرهنگی و هنری خود منصوب کرد. محمود رضوی، فردی است که به خاطر تهیه کنندگی آثار سینمایی شناخته می‌شود. بعد از کاندیدا شدن محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۳۹۶)، سید محمود رضوی به عنوان سرپرست کل تبلیغات ستاد انتخاباتی قالیباف معرفی شد.

مستند‌های انتخاباتی قالیباف نیز در این دوره از انتخابات با سرپرستی و نظارت او ساخته شد. رضوی در فضای مجازی هم حسابی از سردار قالیباف حمایت می‌کند و حتی اگر جبهه پایداری و موتلفه هم کوچکترین نقدی به قالیباف وارد کند، رضوی از موضع حمایت وارد می‌شود و از سردار حمایت می‌کند.

رضوی تهیه کننده چند اثر سینمایی سفارشی برای نهاد‌های خاص هم بوده است. معراجی‌ها، ماجرای نیمروز ۱ و ۲ و سیانور مهمترین این آثار هستند. ضمن اینکه همه آثار بهروز شعیبی (از کارگردانان نسل نوی جریان اصولگرا) توسط محمود رضوی ساخته شده‌اند.

محمود رضوی امیداور بود قالیباف رئیس جمهور شود و او در وزارت ارشاد مدیرکل یا حتی وزارت را به دست بیاورد، اما باید فعلا به همان مشاوره فرهنگی و هنری راضی باشد.

عقل رنگی

یکی دیگر از انتصابات قالیباف، انتصاب مهدی محمدی به عنوان مشاور در امور راهبردی است. مهدی محمدی تحلیلگر رسانه‌های نظامی است که در کانال عقل سرخ نظرات خود را منتشر می‌کند که البته حامیان احمدی نژاد به کنایه به او عقل قهوه‌ای می‌گویند. از جمله زمانی که یاران احمدی نژاد نوشتند سردار سلیمانی برای آزادی مهدی جهانگیری تلاش کرده، مهدی محمدی به شدت به احمدی‌نژاد حمله کرد و او را همسو با اسرائیل خواند و این تنش به حداکثر میزان خود رسید. با این تفاسیر حضور او در کنار قالیباف خیلی خبر خوبی برای بهاری‌ها نیست!

نگاهداری، از بهشت تا بهارستان!

یکی دیگر از انتصابات قالیباف، بابک نگاهداری بوده است. فعالان سیاسی به یاد می‌آوردند که او سال ۹۶ در لیست قالیباف (لیست خدمت) برای انتخابات شورای شهر قرار داشت، اما از فهرست اصلاح طلبان شکست خورد و ناچار شد برای مدیریت به دانشگاه آزاد برود.

بابک نگاهداری در زمان قالیباف، مدیریت مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران را بر عهده داشت. وی سابقه دبیری نقشه جامع علمی کشور، معاونت ارتباطات شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت نظارت و راهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده داشته است.

نگاهداری علاوه بر مدیرکلی حوزه ریاست دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیری کمیته تایید صلاحیت روسای دانشگاه‌های کشور، معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در دوره ریاست تهرانچی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، عضویت در کمیسیون‌های «نظارت» و «چشم‌انداز و امور نخبگان» دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران را نیز در کارنامه دارد.

زمانی که قالیباف رفت، بابک نگاهداری تا مدتی بعد هم در شهرداری مشغول بود و منقدان از نقش او در قراردهایی «مطالعه امنیت شهری» سخن می‌گفتند. مدتی بعد نگاهداری از شهرداری رفت اما چهره‌هایی همچون امرودی و جوادی یگانه و ... در شهرداری باقی ماندند تا قالیباف نشان دهد از راه دور نیز هوای حامیانش را دارد.

همه یاران سردار در پارلمان/ حامیان قالیباف از کدام محفل‌ها آمدند؟

از مشهد تا تهران با احدیان!

قالیباف، سعید احدیان را به عنوان دستیار سیاسی و رسانه‌ای رییس مجلس شورای اسلامی منصوب کرد. انتصابی که نشان داد هدفمند بوده، چون بلافاصله در سایت رسمی خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، توییت احدیان بازنشر شد که منتقدان قالیباف را تهدید کرده بود.

محمد سعید احدیان از یاران خراسانی قالیباف و مدیر روزنامه خراسان است. او البته به جریان اصولگرا هم دلبستگی شدیدی دارد. احدیان سعی کرد در مشهد حزبی به نام آرمان خواهان واقع بین درست کند (که احتمالا جبهه پایداری را آرمان خواه غیر واقع بین تصور می‌کرد)، اما در انتخابات مجلس توفیقی به دست نیاورد و در تهران هم از لیست اولیه نامزد‌های اصولگرا حذف شد!

او چند کتاب درباره اتفاقات سال ۸۸ نوشته و سعی کرده حقانیت احمدی‌نژاد را در انتخابات ثابت کند. به جز آن کتابی علیه توافق برجام در لوزان هم نوشته است. به جز مباحث سیاست خارجی و سیاست داخلی، احدیان کتابی درباره اقتصاد مقاومتی و کتابی درباره تاریخ پهلوی و کتابی درباره دستاورد‌های چهل ساله انقلاب نوشته است.


بیشتر بخوانید: تکمیل پازل مجلس نظامی‌ها/ از انتصاب‌های جدید قالیباف چه می‌دانیم؟


بیسیمچی از سپاه می‌آید!

به گزارش رویداد۲۴ قالیباف همچنین حمید اصلانی را به معاونت اجرایی مجلس شورای اسلامی منصوب کرد. اصلانی در کانون بازنشستگان سپاه حضور دارد. البته اصولگرایان اصرار دارند او را بیسیمچی شهید خرازی معرفی کنند. در یکی از سایت‌های مربوط به خاطرات دفاع مقدس حمید اصلانی به عنوان بیسیمچی شهید باقری معرفی شده است. او مثل سردار طلایی و سردار عیسی شریفی، جز نزدیکان نظامی قالیباف به شمار می‌رود که از سپاه آمده تا نشان دهد دوستان قدیمی خود را فراموش نکرده است.

اصلانی در عملیات بیت‌المقدس و رمضان، معاون گردان از تیپ ۳۱ عاشورا بود. او سپس به‌عنوان معاون تیپ ۳۸ زرهی ذوالفقار تا پایان جنگ در اکثر عملیات‌ها حضور داشت. حمید اصلانی پس از جنگ، با سمت کارشناس عالی اقلام زمینی ستاد کل نیرو‌های مسلح، مسئول طرح‌و‌برنامه نیروی زمینی سپاه، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه و معاون اجرایی فرمانده کل سپاه انجام وظیفه کرده است.

همشهری و پیشرفت و عدالت

یکی دیگر از انتصابات قالیباف، انتصاب حسین قربانزده به عنوان مشاور و دبیر کارگروه مشورتی تحول مجلس بود. قربانزده که زمان قالیباف مدیرمسئول روزنامه همشهری بود، توانست در این روزنامه تحول بزرگی ایجاد کند و ده‌ها مجله در کنار روزنامه اصلی منتشر کند. البته این تحولات به نفع روزنامه نبود و باعث به وجود آمدن مسائل مالی متعددی در این مجموعه شد.

حسین قربانزده همچنین دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت بود؛ حزبی که اکثر اعضای آن مدیران ارشد شهرداری در دوره قالیباف بودند. احدیان که در این گزارش شرح فعالیت‌های او رفت و محسن پیرهادی که حالا بر کرسی نمایندگی مجلس تکیه زده است از اعضای اصلی شورای مرکزی این حزب به شمار می‌روند.

قالیباف همچنین احسان عسکری را به عنوان مشاور و مدیر کل دفتر حوزه ریاست مجلس و محسن مکیان را به عنوان مشاور و رئیس مرکز حراست قوه مقننه منصوب کرده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
1
سردار ایازی معاون سابق وزیر بهداشت و معاون اجتماعی قالی باف در زمان شهرداری فراموش شده.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان