تاریخ انتشار: ۰۷:۲۴ - ۰۹ تير ۱۳۹۹

پیام، پیام‌آور ناکامی استقلال!

در این مطلب به بررسی هر ۷ دیداری که پیام حیدری برای استقلال سوت زده می‌پردازیم.
رویداد۲۴طبق اعلام کمیته داوران فدراسیون فوتبال پیام حیدری به همراه کمک‌هایش سعید علی‌نژادیان و علی‌اکبر نوری، کوبل داوری دیدار استقلال مقابل سایپا را تشکیل می‌دهند. نظارت بر داوری این دیدار هم بر عهده بهرام مهرپیما خواهد بود. پیام حیدری قاضی فوتبالی ۳۳ ساله کشورمان همان داوری است که پیش از این چندین بار در لیگ‌های شانزدهم، هفدهم و نوزدهم برای استقلال سوت زده و خاطراتی نسبتاً تلخ را برای این تیم رقم زده است. داوری که شروع بد این تیم در لیگ نوزدهم را نیز در تبریز قضاوت کرد، اما در ادامه یک بازی دیگر استقلال را نیز با پیروزی به پایان برد. مصاف استقلال و سایپا هشتمین دیداری است که این داور برای استقلالی‌ها سوت خواهد زد. در ادامه به بررسی هر ۷ دیداری که پیام حیدری برای استقلال سوت زده پرداختیم.

اولین قضاوت؛ شکست تلخ

جمعه ۱۹ آذرماه سال ۱۳۹۵، کمیته داوران پیام حیدری را به عنوان داور دیدار حساس استقلال در تبریز مقابل تراکتور در نظر گرفت. این برای اولین بار بود که داور جوان کشورمان مسابقات استقلال را سوت می‌زد، مسابقه‌ای که در پایان ۲ بر یک به سود تبریزی‌ها به پایان رسید. این بازی ۳ سال و ۶ ماه پیش برگزار شده بود. تک‌گل استقلال در آن دیدار را هم کاوه رضایی به ثمر رساند، ولی مانع شکست این تیم نشد، مسابقه‌ای که در لیگ شانزدهم و در هفته سیزدهم برگزار می‌شد.

دومین باخت با دومین سوت

حدود ۴۰ روز پس از آن دیدار، پیام حیدری در هفته هفدهم همان فصل برای دومین بار به عنوان داور دیداری دیگر برای تیم استقلال انتخاب شد. مسابقه با استقلال خوزستان که در پایان با برد تیم خوزستانی (۲ بر یک) به پایان رسید. در آن دیدار هم تک‌گل استقلال را کاوه رضایی به ثمر رساند. آن مسابقه روز سه‌شنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۵ برگزار شد.

سومین سوت و اولین برد آبی‌ها

پیام حیدری در لیگ شانزدهم بیشترین قضاوت را برای تیم استقلال انجام داد. استقلال در تاریخ شنبه نهم اردیبهشت ۱۳۹۶ در مشهد به دیدار شهر خودرو رفت و حریفش را ۲ بر یک شکست داد. گل‌های استقلال در آن مسابقه را امید نورافکن و جابر انصاری به ثمر رساندند. در همان دیدار که در هفته بیست و نهم برگزار شد داور جوان هرایر مکویان را در دقیقه ۳+۹۰ با کارت زرد دوم از زمین اخراج کرد.

اولین تساوی در تهران

استقلال در تاریخ شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ در هفته هفتم لیگ هفدهم در تهران میزبان ذوب‌آهن اصفهان بود. در پایان آن بازی دو تیم به نتیجه تساوی یک- یک دست یافتند. تک‌گل استقلال در آن مسابقه را روزبه چشمی به ثمر رساند. این داور حالا پس از حدود ۲ سال و ۱۰ ماه بار دیگر برای قضاوت دیدار این دو تیم انتخاب شده است.

پنجمین قضاوت با تساوی

تیم پیکان در هفته چهاردهم لیگ برتر هفدهم در خانه میزبان استقلال بود، دیداری که در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید و استقلال ۲ امتیاز حساس را در لیگ هفدهم از دست داد.

ششمین قضاوت مثل اولین سوت

پیام حیدری در حالی که در طول لیگ هجدهم هرگز مسابقات استقلال را سوت نزد اولین دیدار لیگ نوزدهم را در تبریز برای استقلالی‌ها قضاوت کرد، بازی‌ای که محمد دانشگر در دقیقه ۳+۹۰ با دریافت کارت قرمز مستقیم همین داور اخراج و همان خطای پشت ۱۸ به گل برتری ماشین تبدیل شد. این دیدار اول شهریور سال ۱۳۹۸ برگزار شد.

هفتمین و آخرین قضاوت

حیدری شش ماه پس از سوتی که برای استقلال در تبریز زد دیدار استقلال و ذوب‌آهن در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر را در تاریخ چهارم اسفندماه سال گذشته در استادیوم بدون تماشاگر آزادی قضاوت کرد؛ اولین بازی‌ای که در دوران کرونا برگزار شد. استقلال در آن دیدار با دو گل محمد دانشگر و وریا غفوری (پنالتی) به برتری دست یافت و در پایان با نتیجه ۲ بر یک دومین بردش با قضاوت این داور را تجربه کرد.

جدول نتایج استقلال با حیدری

تیم استقلال در این ۳ سال از مجموع ۷ مسابقه‌ای که با قضاوت پیام حیدری برگزار کرده از ۲۱ امتیاز ممکن تنها ۸ امتیاز به دست آورده است که نشان می‌دهد پاقدم این داور چندان برای استقلال خوب نبوده است!
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان