تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۹

آتش‌سوزی در زاگرس ادامه دارد/جان باختن ۳ فعال محیط زیست برای اطفا حریق جنگل‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استان کردستان از جان باختن سه نفر از دوستداران محیط‌زیست بر اثر آتش‌سوزی در ارتفاعات و جنگل‌های پاوه خبر داد.
رویداد۲۴ جلیل بالایی مدیرکل بحران استان کردستان درباره وقوع آتش‌سوزی در ارتفاعات و جنگل‌های پاوه گفت: آتش‌سوزی در این مناطق از پنجشنبه هفته قبل آغاز شد. این مناطق خالی از سکنه، مرزی و صعب‌العبور است. همانطور که می‌دانید آتش‌سوزی در مراتع بوده است و شعله‌های آتش در مرتع بسیار شدیدتر از جنگل‌ها است و خوشبختانه در این آتش‌سوزی‌ها جنگل‌ها آسیب ندیدند.

وی ادامه داد: این آتش‌سوزی در عصر روز شنبه اطفاء شد، اما متاسفانه عصر دیروز دوباره در منطقه دره ژاله آتش‌سوزی آغاز و هنوز هم ادامه دارد.

مدیرکل بحران استان کردستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم شهرستان پاوه یکی از شهرستان‌های بافرهنگ در حوزه محیط زیست است و همه امکانات محلی برای اطفا حریق فراهم شده است همچنین از اطرف هم امکاناتی برای اطفاء حریق اعزام شده و امیدواریم شاهد اطفاء حریق باشیم.

بالایی با اشاره به جان باختن سه نفر از دوستدارن محیط‌زیست در این آتش‌سوزی تصریح کرد: دیروز ۳ نفر از دوستداران محیط‌زیست از دیگر شهرستان‌ها و خارج از حوزه برای کمک به محل حادثه مراجعه کرده بودند که متاسفانه بر اثر وزش باد و بالا گرفتند آتش نتوانستند جان خود را نجات داده و گرفتار شدند و متاسفانه جان باختند.
بیشتر بخوانید: 
حفظ جنگل‌های زاگرس یک وظیفه ملی و حتی یک وظیفه جهانی است

وی تاکید کرد: نکته مهمی که وجود دارد این است که خوشبختانه جنگل‌ها آسیب ندیدند، اما امکان استفاده از بالگرد به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد نیست و ما با استفاده از دیگر روش‌ها در حال اطفاء این آتش‌سوزی هستیم.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آتش سوزی جنگل
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان