تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۵ تير ۱۳۹۹

با لغو دیدارهای استقلال و فولاد، منتظر تعطیلی لیگ باشیم؟

قرنطینه دو تیم فولاد و استقلال به مدت ۲ هفته به معنی لغو ۶ دیدار لیگ برتر است.
لیگ برتر
رویداد۲۴ روز گذشته نتایج تست کرونای تعداد قابل توجهی از بازیکنان فولاد و استقلال مثبت اعلام شد و این آمار بالاتر از حد نصاب تعیین شده برای لغو دیدار‌های یک تیم لیگ برتری بود و بدین ترتیب بازی امروز آن‌ها لغو و به زمان دیگری موکول شد. استقلال باید امروز در جم به مصاف پارس جنوبی می‌رفت و فولاد هم در مازندران میهمان نساجی بود، ولی این دو بازی برگزار نخواهند شد.

از طرفی طبق اعلام مهرزاد خلیلیان، رئیس فدراسیون پزشکی، ورزشی تیم استقلال باید به قرنطینه برود و به احتمال زیاد اتفاق مشابهی هم برای تیم فولاد می‌افتد و با رفتن بازیکنان این تیم به قرنطینه رقابت‌های دو هفته آینده این تیم هم مثل استقلال لغو خواهد شد.

برنامه بازی‌ها

به جز دو دیدار پارس جم - استقلال و نساجی فولاد که در هفته بیست و سوم لغو شده‌اند، دو دیدار بعدی استقلال و فولاد هم به زمان دیگری موکول خواهند شد.

تست کرونای بازیکنان استقلال و فولاد مربوط به روز گذشته یعنی ۱۴ تیر ماه است و قرنطینه دو هفته‌ای بازیکنان و عوامل این دو تیم هم از امروز شروع خواهد شد تا ۲۹ تیر ادامه خواهد داشت و در این مدت هر کدام از این دو تیم ۲ دیدار دیگر در برنامه دارند.

در هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر استقلال ۲۱ تیرماه در ورزشگاه آزادی باید از تراکتور میزبانی می‌کرد و این دیدار مهم به زمان دیگری موکول خواهد شد. از سوی دیگر فولاد هم در همان روز میهمان نفت مسجد سلیمان است و دیدارش مقابل این تیم به تعویق می‌افتد.

در هفته بیست و پنجم هم صنعت نفت روز ۲۷ تیرماه میزبان استقلال در آبان باید باشد که این دیدار در زمان قرنطینه آبی‌پوشان است و مهم‌تر از آن دیدار یک روز قبلش یعنی میزبانی پرسپولیس از فولاد در ورزشگاه آزادی است که روز ۲۶ تیر باید برگزار شود، ولی طبق این برنامه به زمان دیگری موکول خواهد شد.

بیشتر بخوانید: باشگاه پارس جنوبی: از پشت پرده امتناع باشگاه استقلال از سفر به جم خواهیم گفت
سرنوشت لیگ برتر

لیگ برتر به دلیل ایجاد زیرساخت‌های اعلام شده از سوی فدراسیون فوتبال با تاخیر ۲ ماهه آغاز شد و همین موضوع فشردگی برنامه بازی‌ها را به همراه داشت و در میانه راه تعدادی از مسابقات در نتیجه آلودگی هوا در چند شهر از جمله تهران به تعویق افتاد و در حالیکه سازمان لیگ برای برنامه ریزی بازی‌ها به مشکل خورده بود مساله کرونا و تعطیلی ۴ ماهه مسابقات پیش آمد، ولی به هر سختی و زحمتی بود برنامه‌ای چیده شد تا ۹ هفته باقی مانده از فصل به پایان برسد و از طرفی فرصت استراحت بین دو فصل و شروع لیگ بعدی و زمان نقل و انتقالات و تعطیلی لازم برای اردوی تیم ملی و مسابقات مقدماتی جام جهانی هم در آن پیش بینی شده بود.

از سوی دیگر AFC هم برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به شکل متمرکز که قرار است در بازه زمانی یک ماهه ۲۴ شهریور تا ۲۴ مهر برگزار شود را برنامه ریزی کرده و این یعنی فشردگی بیش از پیش مسابقات لیگ برتر.

در این شرایط ۶ بازی به تعویق خواهد افتاد که برخی از آن‌ها در تعیین معادلات مهم لیگ برتر نقش مهمی دارند. دیدار پرسپولیس - فولاد در هفته بیست و پنجم که سرنوشت قهرمانی لیگ تا حد زیادی به آن وابسته است و همچنین دیدار‌های خود فولاد که درگیر کسب سهیمه است به تعویق خواهد افتاد. خود استقلال هم دیگر تیمی است که مدعی کسب سهمیه محسوب می‌شود و ۳ بازی معوقه برایش ایجاد می‌شود و از طرفی بازی مهم و شش امتیازی با تراکتور که رقیب مستقیم استقلال در این مسیر است هم به زمان دیگری موکول خواهد شد و حتی صنعت نفت که بازی هفته آینده‌اش با استقلال برگزار نمی‌شود هم به نوعی در کورس کسب سهمیه قرار داشت. پس تعویق دیدار‌های استقلال و فولاد در ۳ هفته جاری معادلات کسب سهمیه و سرنوشت قهرمانی را دستخوش تغییراتی می‌کند.

اینکه سازمان لیگ چه زمانی برای برگزاری این ۶ دیدار در نظر خواهد گرفت خودش سوال مهمی است و این ۶ دیدار با ۶ تیم مختلف که هر کدام به خودی خود درگیر مسابقات فشرده لیگ هستند آن‌ها را با برنامه سایر بازی‌ها و سایر تیم‌ها در می‌آمیزد که به نوعی کل لیگ را تحت تاثیر قرار خواهد داد. از سوی دیگر برگزاری رقابت‌های جام حذفی هم در این میان باید در برنامه سازمان لیگ باشد. خود استقلال و تراکتور و نفت مسجد سلیمان که درگیر رقابت‌های معوقه خواهند شد در مراحل باقی مانده جام حذفی حضور دارند.

احتمالات بدتر از این

این پایان ماجرا نیست چرا که احتمال اتفاق مشابه فولاد و استقلال برای سایر تیم‌ها وجود دارد. اگر مثبت شدن تست کرونای تعداد زیادی از فولادی‌ها و استقلالی‌ها مربوط به دیدار دو تیم در اهواز باشد، استقلال پس از آن بازی به دیدار سایپا رفته و فولاد هم با ماشین سازی دیدار کرده است و به این معنی است که اگر در تاریخ برگزاری مسابقات این دو تیم درگیر کرونا بوده‌اند، احتمال دارد سایپایی‌ها و بازیکنان و عوامل ماشین‌سازی را هم درگیر کرده باشند و حالا امروز سایپا به مصاف سپاهان می‌رود و ماشین سازی با نفت مسجد سلیمان دیدار دارد در حالیکه تست کرونای این دو تیم بعد از بازی جوابش مشخص می‌شود.

این یک مثال بود تا مشخص شود قدرت شیوع گسترده کرونا همیشه احتمال اتفاقات بدتری از وضعیت کنونی را می‌دهد و شاید با این تفاسیر اگر یک باشگاه دیگر در گیر مثبت اعلام شدن ویروس کرونا در تعداد زیادی از عواملش باشد لیگ برتر دچار تعطیلی زودرس شود.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: لیگ برتر ، فولاد ، استقلال
نظرات شما
پیشخوان