تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۹

یک روزنامه: مانتو شیشه‌ای، ولنگاری فرهنگی است

روزنامه خراسان در گزارشی ضمن اشاره به نحوه پوشش زنان و دختران، پوشش‌هایی همچون مانتو‌های شیشه‌ای و حریر را ولنگاری فرهنگی خواند!

 مانتو شیشه‌ای

رویداد۲۴   یک روزنامه: مانتو شیشه‌ای، ولنگاری فرهنگی است

در این گزارش امده است:

* پوشش و حجاب برای برخی به هوا بستگی دارد. هر چه هوا گرم‌تر می‌شود انگار حجاب هم برای این افراد کم رنگ‌تر می‌شود. حالا این که تفاوت هوای گرم با پوشش‌های نامناسب چیست و چرا گاهی حجاب با پوشش‌هایی همچون مانتو‌های شیشه‌ای و حریر به ولنگاری فرهنگی تبدیل می‌شود، موضوعی است که بدون شک عامل یا عوامل آن را باید در بخش‌ها و موضوعات مختلف جست وجو کرد.

* شاید در این میان برخی هم معتقد باشند، علت بخشی از این ولنگاری‌های پوششی، نوع لباس‌ها و مانتو‌هایی است که در بازار عرضه می‌شود. این گروه معتقدند اگر جلوی تولید و عرضه این مانتو‌ها گرفته شود بدپوششی و بدحجابی هم کم می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد در این رابطه گفت:

* قطعا عرضه محصولات و پوشاک ضدفرهنگی مورد تایید اتحادیه نیست و ما بار‌ها این موضوع را از طریق اخطار و تذکر به واحد‌های مدنظر پیگیری کرده ایم، اما باید بپذیریم که عرضه هر نوع تولید و محصول مبتنی بر تقاضاست. طبیعتا اگر از سوی جامعه تقاضای این نوع پوشاک نباشد تولیدکننده و فروشنده هم آن را عرضه نمی‌کند، متاسفانه هم اکنون این نوع مانتو‌ها که پوشش مناسب ندارد مشتری و مصرف کننده دارد.

* گاهی دیده می‌شوند افرادی که مانتوهایشان دکمه هم دارد، اما دکمه‌ها را باز می‌گذارند. درواقع این نشان می‌دهد که موضوع را تنها نمی‌توان در لباس خلاصه کرد بنابراین عمده چالش در این موضوع، فرهنگی و مرتبط با خاستگاه فکری افراد و خانواده هاست. ضمن این که همین حالا هم مانتو‌های مناسب در بازار عرضه می‌شود، اما تقاضا آن طور که باید نیست.

* ما تاکنون این گونه رصد نکرده ایم که به درصد مشخصی رسیده باشیم، اما به گمانم حدود ۵۰ درصد فروشگاه‌ها این گونه اند یعنی محصولاتی را عرضه می‌کنند که از نظر ما مناسب نیست. برخی از آن‌ها هم حرفشان این است، که برای ما فقط فروش مهم است و این که جنس به پول تبدیل شود.

* ما اگر می‌خواهیم مدل‌های زیبا و اسلامی گسترش یابد باید از طراح و تولید کننده این محصولات حمایت کنیم، اما الان چنین حمایت‌هایی وجود ندارد و تقریبا کمتر مجموعه یا نهادی است که در این زمینه هزینه می‌کند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مد و زیبایی
نظرات شما
پیشخوان