تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۱۸ تير ۱۳۹۹

شیوع بیشتر ویروس کرونا در زمستان تأیید شد

تحقیقات جدید تأیید می‌کند سرمای زمستان گسترش ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

شیوع بیشتر کرونا در زمستان

رویداد۲۴ به نقل از دیلی‌میل نوشت: دانشمندان در آخرین مطالعات خود دریافته‌اند دمای سردتر در زمستان به افزایش شیوع کوویدـ۱۹ منجر می‌شود.

کارشناسان هندوستان دمای تعدادی از کشورها و موارد ویروس کرونای آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کردند و دریافتند که کشورهای سردتر معمولاً شیوع ویروس در مقیاس بزرگ‌تر را شاهد بوده‌اند.

پژوهشگران تأکید می‌کنند تابستان مناسب‌ترین فصل و زمان برای مبارزه با همه‌گیری بیماری کوویدـ۱۹ است.

محققان هند رابطه بین میانگین دمای یک کشور و تعداد موارد ابتلا به کوویدـ۱۹ را مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها ارتباط قابل توجهی بین کشورهایی با دمای سردتر و شیوع ویروس مسری کرونا در مقیاس بزرگ‌تر پیدا کردند.

محققان هندی داده‌های مربوط به این پژوهش را از اواخر مارس تا اواسط آوریل جمع‌آوری کردند و درنهایت دریافتند کشورهایی که دارای طول و عرض جغرافیایی بالاتر دارای آب‌وهوای سردتری هستند، به طور قابل توجهی بیش از سایر کشورها با شیوع بیماری کوویدـ۱۹ دست و پنجه نرم می‌کنند.


بیشتر بخوانید: چرا وارد سیاه‌ترین روز بحران ویروس کرونا در کشور شدیم؟


دانشمندان خاطرنشان کردند: همه این مشاهدات حاکی از آن است که دمای پایین ممکن است یک عامل خطر برای افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا باشد. 

آن‌ها افزودند: با این حال در حال حاضر این مطالعه قادر به توضیح این‌که چگونه برخی از کشورهای سردسیر با آلودگی بیشتر کرونا مواجه نشده‌اند، نیست و به بررسی‌های بیشتری احتیاج است تا از جزئیات شیوع ویروس کرونا به دست آید.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان