تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۲۳ تير ۱۳۹۹
شورای شهر مشهد:

ویروس کرونا در مشهد شرایط ویژه‌ای پیدا کرده است

رئیس شورای شهر مشهد گفت: کرونا در مشهد، شرایط ویژه‌ای پیدا کرده و آماری که دیروز دریافت کردم، نشان‌دهنده افزایش مبتلایان، بیماران بستری و فوتی‌ها است.

ویروس کرونا

رویداد۲۴ محمدرضا حیدری امروز، ۲۳ تیرماه، در نود و هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، با اشاره به هفته بهزیستی اظهار کرد: یکی از نهادهای دولتی که در جهت ساماندهی طبقات آسیب‌پذیر جامعه مسئولیت دارد، سازمان بهزیستی است که با مجموعه تکالیف و با توجه به حجم آسیب‌های اجتماعی و همچنین حوزه معلولان، مسئولیت سنگینی را برعهده دارد.

وی افزود: انجام و رسالت این نقش به تنهایی امکان‌پذیر نیست. نهادهای غیر دولتی و خیرین نقش برجسته‌ای دارند. در شهر امام رضا(ع) که عطوفت و مهربانی در این شهر وجود دارد، مجموعه‌های پویایی داریم که خیرین آنها را اداره می‌کنند. امیدواریم در روز و هفته بهزیستی تمرکز و توجه خاصی به این مجموعه صورت گیرد و همه بتوانیم کمک کنیم.

حیدری ادامه داد: شورای شهر و مدیریت شهری از ابتدا تعامل خوبی با بهزیستی داشته و مصوبات مستقیم و غیر مستقیمی در زمینه معتادان متجاهر، کمک به معلولان در حوزه حمل و نقل سرویس دانش‌آموزان استثنایی و مجموعه این رویکردها و نگاه‌ها حاکی از این نگاه است.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه تامین اجتماعی پشتوانه‌ای مهم و اساسی است، عنوان کرد: تامین اجتماعی به جامعه در شرایط بحران مصونیت می‌دهد و نقش برجسته‌ای به ویژه در شرایط بحران دارد. در این شرایط نیز رسالتی در حوزه بیمه بیکاری برعهده تامین اجتماعی است.

وی با اشاره به سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان، تصریح کرد: شورای نگهبان در چارچوب مصوبه قانون اساسی تکالیفی را برعهده داشته و مسئولیت‌هایی در بعد انتخابات و تطابق مصوبات مجلس با شرع و قانون دارد.

حیدری در خصوص پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت، گفت: ما در انتهای هشت سال دفاع مقدس در شرایط خاصی قرار گرفتیم. این تصمیم تاریخی امام(ره) در پذیرش قطعنامه و آنچه به عنوان جام زهر اشاره کردند، نقطه مهمی در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس بود. امام(ره) این مسئولیت را پذیرفتند که در آن شرایط بسیار مهم بود و ایشان با احساس مسئولیت و هدف متعالی‌تری قطعنامه را پذیرفتند.


بیشتر بخوانید: وحشت پاندمی کرونا و سناریوهای پیش‌رو/ ستاد مقابله با کرونا بر سر دو راهی معیشت یا سلامت


رئیس شورای شهر مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کرونا در مشهد، شرایط ویژه‌ای پیدا کرده است، عنوان کرد: آماری که دیروز دریافت کردم، نشان‌دهنده افزایش مبتلایان، بیماران بستری و فوتی‌ها است. در موج اول بر اساس ضرورت‌ها و اختیارات، شورا برای ایجاد محدودیت‌ها ورود پیدا کرد، در این دوره هم اعلام آمادگی کردیم، اما با توجه به رویکرد کلان کشور که محدودیت‌سازی نیست، کنترل‌های فردی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی در دستور است و مدیریت شهری نیز در همین چارچوب می‌تواند کمک کند. تنها راه باقی‌مانده این است که هر کسی به مسئولیت اجتماعی خود در استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و عدم حضور در اجتماعات توجه کند تا بحران را سپری کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به اتفاقاتی که در یکی از مراکز درمانی تهران در مجموعه سینا رخ داد، در شورا تاکید جدی به سازمان آتش‌نشانی داشتیم و شهردار نیز دستور صادر کردند که ظرف دو هفته بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و مجموعه‌های دیگری مانند بهزیستی مورد بازرسی قرار گرفته و استانداردهای لازم را از آتش‌نشانی بگیرند. این موضوع وظیفه جدی حوزه خدمات شهری و آتش‌نشانی است. شهردار نیز دستورالعمل آن را صادر کردند، استمرار و پیگیری این موضوع و اطلاع‌رسانی به مردم مهم است. از همراهی دستگاه قضایی نیز بهره خواهیم برد که این موضوع را در سطح شهر کنترل کنیم.

حیدری با اشاره به آثار کرونا و مشکلات برای بخش‌های مختلف، تصریح کرد: در سه ماهه اول مصوبه‌ای را گذراندیم و تکلیف‌هایی را قائل شدیم که شامل بخشش و تقسیط بود. ظرف هفته آینده شهرداری لایحه‌ای برای مشاغلی که مشکلات آنها ادامه دارد، ارائه خواهد داد و همه باید کمک کنیم. مدیریت شهری مسئولیت‌های سنگینی دارد و از این موضوع هم متاثر شده، حدود ۹۰۰ میلیارد تومان به خود شهرداری در سه ماهه تحمیل شده چه در هزینه‌ها و چه کاهش درآمدها، اما باز هم مدیریت شهری آمادگی کمک دارد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان