تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۹
احمد خرم، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

رهبری اجازه نمی‌دهند مجلس به دولت آسیب برساند

احمد خرم گفت‌: ما هم نسبت به دولت نقد‌هایی جدی داریم، اما به خوبی می‌دانیم که پرداختن به فضای رادیکالی و ترویج هیاهو و هرج‌ومرج نه تنها هیچ دردی را درمان نخواهد کرد بلکه باعث کور شدن گره‌ها خواهد شد.
مجلس یازدهم
رویداد۲۴ مجلس یازدهم روز‌های عجیبی را پشت سر می‌گذارد. در یکی از این روزها، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بار‌ها با واکنش‌های تند و افراطی نماینده‌های مجلس یازدهم روبه‌رو شد. عده بسیاری حواشی این دیدار را نمادی از روحیه تقابلی مجلس یازدهم با دولت روحانی می‌دانند آن هم در شرایطی که کشور از چند جهت شدیداً زیر فشار قرار دارد.

احمد خرم، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفتگویی در این باره اظهار داشت: از همان سوم اسفند که ترکیب نمایندگان مجلس یازدهم مشخص شد، روشن بود که مجلس یازدهم بنا را بر رویارویی جدی با دولت خواهد گذاشت که حضور آقای ظریف در مجلس گواه این مدعا بود. در واقع آنچه در خلال سخنرانی وزیر امور خارجه در صحن بهارستان رخ داد نمادی بارز از اراده مجلس برای تخریب دولت بود.

او که سابقه استیضاح پرحرف و حدیث از سوی مجلس هفتم را دارد، در ادامه گفت:، اما آقای ظریف به عنوان چهره‌ای باتجربه در حالی که صلابت زیادی از خود به نمایش گذاشت، با تندرو‌ها خیلی بزرگوارانه برخورد کرد که البته از ایشان چیزی غیر از این هم توقع نمی‌رفت. نکته مسلم این است که اراده تجادلی مجلسی‌ها با دولت تشدید خواهد شد؛ یعنی اظهارات پراکنده نمایندگان مجلس یازدهم که اکثریت‌شان از جمع رادیکال‌های اصولگرایی هستند، حکایت از سختی کار دولت در یک سال پایانی دارد. البته با ورود مقام معظم رهبری مساله جمع خواهد شد، چون سابقه تاریخی نشان داده رهبری اجازه آسیب وارد شدن به دولت را نمی‌دهند.

وزیر راه دولت اصلاحات افزود: برای من عجیب است که چطور تندرو‌ها نمی‌دانند رفتارشان مصداق بارز «بر شاخه نشستن و بن بریدن است»؛ یعنی در شرایطی که کشور شدیداً تحت فشار اقتصادی است ایجاد جو تقابلی باعث خواهد شد کار بیخ پیدا کند. این نگرانی وجود دارد که در چنین فضایی افراد ناراضی سوء‌استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: تماشاگر استیضاح‌های سریالی در مجلس یازدهم خواهیم بود
او توضیح داد: این احتمال خطرناک هم می‌رود که دهک‌های پایین جامعه که فشار بسیار سنگینی را تحمل می‌کنند و دست‌شان به دهان‌شان نمی‌رسد، اعتراض‌شان را به فضای خشن بکشند که چنین وضعیتی واقعاً نگران‌کننده و هزینه‌ساز خواهد بود. مخصوصاً در این شرایط که نظام با جهان در چالش است و باید تمرکزمان را بر مقابله با عناد دشمنان خارجی و همچنین مدیریت اقتصاد شلخته و البته تبعات کرونا معطوف کنیم.

احمد خرم در پایان صحبت‌هایش گفت: ما هم نسبت به دولت نقد‌هایی جدی داریم، اما به خوبی می‌دانیم که پرداختن به فضای رادیکالی و ترویج هیاهو و هرج‌ومرج نه تنها هیچ دردی را درمان نخواهد کرد بلکه باعث کور شدن گره‌ها خواهد شد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان