تاریخ انتشار: ۲۲:۲۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۵

ابراهیم یزدی: دولت درمورد فیش‌های حقوقی شفاف‌سازی کند

دکتر ابراهیم یزدی گفت: دولت باید سکوت خود را بشکند و شفاف سازی رسانه‌ای و رسمی در رابطه با موضوع فیش حقوقی مدیران ارشد انجام دهد.

ابراهیم یزدی

رویداد۲۴ افشای فیش حقوقی مدیران ارشد دولتی این روزها به جنجالی سیاسی تبدیل شده است. بعضی از حقوق بالای مدیران رده بالا دفاع می‌کنند و بعضی آن را شاهدی بر بی‌توجهی دولت روحانی به مردم عادی می‌دانند. اما هنوز اینکه انتشار این فیش های حقوقی به چه صورت بوده است کاملا روشن نیست٬ مساله ای که مشخص است این موضوع است که برخلاف جریان سازی بعضی از رسانه ها فیش های حقوقی ده‌ها میلیونی مدیران ارشد موضوعی بوده که از دولت‌های قبل به وجود آمده است٬ در رابطه با موضوع فیش‌های حقوقی، پایگاه خبری پایتخت با دکتر ابراهیم یزدی گفت‌وگو کرده است که در ادامه متن کامل آن را می خوانید:

*آقای دکتر، داستان انتشار فیش های حقوقی چند ده میلیونی این روزها نقل محافل و رسانه ها شده است٬ با توجه به اینکه هنوز چگونگی این موضوع روشن نیست٬ اگر ما فرض را بر این بگیریم که خبر این فیش های حقوقی صحیح است٬ دولت آقای روحانی چه اقداماتی را در رابطه با این موضوع باید انجام دهد؟

دکتر یزدی: اینکه دولت باید چه اقداماتی را انجام دهد روشن است. در مرحله اول باید موضوع را شفاف کند و بگوید که دقیقا این اتفاق از چه زمانی و چگونه و چرا به وجود آمده است! این موضوع اگر همین‌طوری به حال خودش رها بشود و دولت اقدامی در این جهت نکند به زیان دولت خواهد بود٬ البته رها کردن این موضوع امکان‌پذیر هم نیست و گریبان‌گیر شده است. حالا اینکه چگونه می‌خواهد اصل این موضوع را شفاف سازی کند و چه کارهایی انجام دهد٬ مساله ی دیگری است که باید دید در آینده دولت یازدهم و آقای روحانی در برابر این هجمه ها و حتی پرسشگری های منطقی چکار خواهد کرد.

* آقای یزدی در حال حاضر رسانه های نزدیک به دولت بر این باور هستند که این قضییه میراث دولت‌های قبل است و مسبوق به سابقه بوده است و منتقدان از این موضوع استفاده کرده اند تا دولت روحانی را زیر سوال ببرند٬ نظر شما به کدام گروه نزدیک است؟

دکتر یزدی: در چنین موردی هنوز خیلی از مسائل روشن نیست. الان یک موضوع خیلی کلی مطرح است این موضوع باید بررسی شود٬ در حال حاظر هیچ مقام رسمی هنوز نگفته است که مثلا فلان نهادی که وجود دارد وابسته به دولت یا نهادهای زیر مجموعه دولت این ها چنین حقوق‌هایی دریافت می کردند. بیشتر یک افشاگری صورت گرفته است که اصلا معلوم نیست واقعا این موضوع جدید باشد یا اینکه کلید شروع آن مربوط به دولت های قبلی بوده است. دولت باید سکوت خود را بشکند و یک شفاف سازی رسانه ای و رسمی در رابطه با این موضوع انجام دهد. ما باید بدانیم. تا وقتی موضوعی بررسی نشود نمی‌شود قضاوت کرد که متاسفانه خیلی از رسانه ها دارند این کار را انجام می‌دهند. اصول و قانون این است که وقتی چنین فیش های حقوقی پیدا می شود در مرحله اول باید دولت و رئیس جمهور را مورد سوال قرار داد و از رئیس جمهور توضیح خواست٬ نه اینکه بدون هیچ پاسخی از مقام مربوطه شروع کنیم به صحبت های گوناگون که هنوز هم نمی‌دانیم واقعا داستان چیست!

*‌ آقای دکتر با توجه به اینکه تا انتخابات ریاست جمهوری یک سال دیگر باقی مانده است٬ آیا شما فکر نمی‌کنید که این موج ها و حجمه ها به خاطر همین مساله انتخابات باشد؟

دکتر یزدی: ببینید وقتی که یک بحث اینچنینی مطرح می شود اول باید صحت و سقم آن مشخص شود.تا آن موقع نمی‌توان چیزی گفت اما بله امکانش هست بالاخره تندروها و افراطیون خیلی از دولت یازدهم خشنود نیستند و باید دید تا در یک سال آینده چه اتفاقی می افتد٬ هنوز تا آن موقع زمان زیادی است و اتفاقات بسیاری هم می‌تواند به وجود بیاید.

منبع: پایتخت

برچسب ها: ابراهیم یزدی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان