تاریخ انتشار: ۲۳:۱۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۵

دولت متعلق به توده مردم است

معاون سیاسی استانداری تهران در مراسم تودیع و معارفه فرمانداران سابق و جدید شهرستان پیشوا گفت: دولت، فراجناحی و متعلق به توده مردم است و فرمانداران باید نمادی از اعتماد عمومی مردم به دولت باشند که این بستگی به عملکرد آنان دارد و ما در استان این عملکردها را به صورت مستمر رصد می کنیم.
رویداد۲۴ -سیدشهاب الدین چاوشی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانداران سابق و جدید شهرستان پیشوا ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) افزود: تودیع، این مطلب را تداعی می کند که فرصت های ذی قیمتی که در اختیار ما برای خدمت کردن است خیلی زود تمام می شود و هنر ما این است که از این فرصت بسیار محدود برای خدمت به مخلوقات خداوند بهره ببریم و ذخیره ای برای آخرت خود بیندوزیم و مواظب باشیم تا غفلت و فراموشی موجب نشود که از فرصت هایی که داریم عقب بیفتیم.
وی با اشاره به فعالیت های مثبت ملکوتی خواه فرماندار سابق شهرستان و تجربه و دانش ایشان افزود: ما به عنوان مجموعه استانداری از ایشان راضی هستیم و خدمت ایشان از 35 سال گذشته و به 37 سال رسیده است. 4 دهه خدمت برای جمهوری اسلامی امری بسیار ارزشمند است.

* جمهوری اسلامی به تلاش و همفکری مدیران و سربازان خود همیشه نیاز خواهد داشت
معاون سیاسی استانداری تهران گفت: افراد سالم و خدمتگزار بعد از بازنشستگی، اوج تجربه و دانش شان است و جمهوری اسلامی به تلاش و همفکری مدیران، سربازان و سرداران خود همیشه نیاز خواهد داشت و آنها می توانند در جهت تحقق اهداف بلند دولت جمهوری اسلامی، تجربه هایشان را به کار بگیرند و به نسل جدید انتقال دهند.
وی افزود: تربیت نسل آینده مدیران که رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) مکررا بر آن تاکید داشته نیازمند دانش و تجربه مدیران است که باید در کنار آنها قرار بگیرند و همفکری و آموزش دهند.
چاوشی، فرماندار را به لحاظ اجرایی مرشد مجموعه شهرستان دانست و گفت: فرماندار کارگزار ارشد نظام در شهرستان است و همه عزیزان در شهرستان در جایگاه خود برای ما قابل تکریم هستند و همه باید توجه داشته باشیم که اگر در راستای اقتدار حاکمیت به جایگاه فرمانداری به عنوان نماینده ارشد حکومت در شهرستان توجه نکنیم بیش از آنچه به فرماندار و فرمانداری لطمه وارد کنیم به خودمان ضربه می زنیم.

* رسیدن جمهوری اسلامی به اهداف متعالی نیازمند همدلی و همراهی است
چاوشی بزرگان، روحانیت، امام جمعه، نماینده مجلس و همه مسئولان را در جایگاه خود عزیز و قابل احترام دانست و افزود: باید بدانیم که اگر بخواهیم جمهوری اسلامی را به اهداف متعالی برسانیم باید همدلی، همراهی و همزبانی وجود داشته باشد.
معاون استاندار تهران افزود: آنچه که امروز جمهوری اسلامی ایران را در منطقه پرتلاطم و آشفته خاورمیانه از بقیه متمایز می کند تبعیت از مکتب اهل بیت(علیهم السلام) و رهنمودهای پیامبرگونه رهبر معظم رهبری(مدظله العالی) است.
وی گفت: طبیعی است که همه ما سلیقه های متفاوت داریم و در جایگاه های متفاوتی قرار گرفته ایم ولی مهم این است که یک جایگاه هایی تعریف شده و قوانینی ایجاد شده است و ما وظیفه داریم بر اساس آن قوانین حرکت کنیم.

* قانون می تواند سلایق متفاوت را در جهت اهداف حاکمیت هماهنگ نماید
معاون سیاسی استانداری تهران اظهار کرد: اگر تنوع سلیقه ها بخواهند خود را بروز و ظهور دهند چه فاجعه ای در جامعه اتفاق می افتد؟ تنها عاملی که می تواند این سلیقه ها، دیدگاه ها و نگاه های متفاوت را متمرکز کند و در جهت اهداف حاکمیت هماهنگ نماید، قانون است.
چاوشی افزود: در جمهوری اسلامی آزادی بیان و آزادی قلم وجود دارد و هر کس می تواند نظری داشته باشد، ولی این آزادی ها نباید موجب هرج و مرج شود و باید نظرات، پیشنهادات و انتقادات از طرق قانونی به مراجع ذیربط منتقل شوند.
چاوشی به عهدنامه امیرالمومنین(ع) با مالک اشتر اشاره کرد و گفت: میثاق و مبنای عمل ما اجرای قوانین در چارچوب آن عهدنامه است و اگر کسی می خواهد به جمهوری اسلامی خدمت کند باید پایبندی عملی خود را به این موازین نشان دهد.
وی گفت: ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی باید پاس داشته شود. از این رو فرماندار را به صیانت از این ارزش ها موظف و مکلف می دانیم.
به گفته وی، متولی فرهنگ عمومی شهرستان امام جمعه محترم است که رئیس شورای فرهنگ عمومی است. فرهنگ عمومی شهرستان با یک نفر اصلاح و تغییر پیدا نمی کند. فرماندار و همه دستگاه های اجرایی باید در جهت اصلاح امور و اجرای فرائض دینی و اقامه احکام الهی کمک کنند و این در شرح وظایف قانونی فرمانداران جمهوری اسلامی لحاظ شده است.
معاون سیاسی استانداری تهران گفت: کشوری که به واسطه تزریق پولهای نفت 120 دلاری سالهای پیش در هزینه های جاری، سرمایه گذاری های فاقد توجیه اقتصادی و سپس در اوج تحریم ها به لحاظ اقتصادی در شدیدترین مضیقه ها قرار گرفته بود امروز به فضل الهی، هدایت های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تلاش های دولت جمهوری اسلامی صادرات نفت از زیر 700هزار بشکه به 3 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

*شکسته شدن تحریم ها فرصتی برای توسعه و آبادانی کشور است
معاون سیاسی استاندار تهران در ادامه افزود: شکسته شدن تحریم که دشمنان بر نظام ما تحمیل کرده بودند این فرصت را برای ما به تدریج پیش می آورد که بتوانیم با این همه امکانات و منابع به توسعه و آبادانی کشور برگردیم.
چاوشی با بیان اینکه تورم بر اساس آمار و ارقام دقیق علمی از 43 درصد به تک رقمی رسیده است تصریح کرد: رئیس جمهور محترم در گردهمایی فعالان سیاسی اعلام کردند که بر اساس اعلام رسمی بانک مرکزی و دستگاه های اقتصادی تورم به 9 درصد رسیده است، آنها که با الفبای علم اقتصاد آشنایی دارند به این آمار و ارقام مراجعه کنند زیرا که واقعیت ها را نمی توان انکار کرد.
وی افزود: دولت در جهت خروج کشور از بن بست اقتصادی که به واسطه تحریم های ظالمانه به ملت تحریم شده بود تلاش می کند و در کنار اقتداری که نیروهای مسلح ما در عرصه نظامی در منطقه نشان داده و بروز می دهند امیدوار هستیم که روز به روز به اقتدار جمهوری اسلامی نه در سطح منطقه بلکه در مقیاس جهانی افزوده شود.
چاوشی اظهار کرد: اگر امروز نفت بجای 3 میلیون به 30 میلیون بشکه در روز هم برسد، وابستگی به اقتصاد تک محصولی مشکلات ما را حل نخواهد کرد. لذا رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) به عنوان یک تئوریسین دقیق و کارشناس عمیق به این موضوع ورود کرده و اقتصاد مقاومتی را در دستور کار دولت قرار داده است.

* مسئله اقتصاد مقاومتی هیچ تعارف پذیر نیست
معاون سیاسی استانداری تهران با تاکید بر لزوم بسیج شدن همه در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف افزود: مقام معظم رهبری سالهاست که بر موضوع اصلاح الگوی مصرف پافشاری دارند چرا که متوجه شده اند که گره کار کجاست و امروز مسئله اقتصاد مقاومتی هیچ تعارف پذیر نیست.
وی با بیان اینکه کشور اهل بیت باید استمرار پیدا کند اظهار داشت: نسل آینده ما نیاز به منابع دارند، کشورهای توسعه یافته منابع موجود خود را سرمایه گذاری کردند و ارزش افزوده ایجاد کردند و ما منابع خود را هر روز مستهلک می کنیم که این نیازمند فکری جدی است.

* کشاورزی مزیت نسبی این منطقه است
معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و کشاورزی شهرستان پیشوا گفت: امروز کشاورزی مزیت نسبی این منطقه است و این فرصت را باید قدر بدانیم.
وی افزود: فرماندار جدید این شهرستان را به رعایت نظم و قانون در همه امور و تقوای الهی در خدمت به منطقه و حسن سلوک با بندگان خدا فرا می خوانیم و رمز موفقیت او را در گرو همدلی و همکاری همه نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی می دانیم.
معاون سیاسی استانداری تهران بیان داشت: انتظار جدی از همه دستگاه های وابسته به نظام این است که فرماندار محترم را در جهت انجام مطلوب وظایف قانونی اش یاری دهند و از فرماندار جدید می خواهیم با مطالعه مستمر عهدنامه مالک اشتر و توصیه های امیر مؤمنان، موفقیت را بر خود و حوزه مسئولیت خود هموار نماید و بداند که هر عملی کوچک و بزرگ در نزد خداوند سبحان ثبت و ضبط می شود.
چاوشی در اشاره به ویژگی های مثبت فرماندار جدید شهرستان پیشوا گفت: ایشان که از ایثارگران دفاع مقدس و از فرماندهان گردان های رزمی بودند بیش از 15 سال سابقه فرمانداری در شهرستان های مختلف و پرمسئله را داشته اند.ایشان جدی و پرتلاش هستند و سیاست های دولت را هم خوب می داند، میثاق و حمایت ما از وی در مراحل بعدی منوط به این است که پایبندی به ارزش های انقلاب و اسلام در کنار تدبیر و درایت برای حل و فصل مشکلات مردم را سرلوحه خود قرار دهد.
چاوشی افزود: این کشور، گلستان ابراهیم است در میان آتش و خونی که در منطقه بپا شده است، این به برکت اهل بیت(علیهم السلام)، خون های مطهر شهدا و فداکاری های نیروهای مسلح و سپاهیان غیور است، پس باید قدر بدانیم، این امنیت یک فرصت است که امروز در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز وجود ندارد.

* با هیچ کس جز در چارچوب ادای وظایف شرعی و قانونی عهد و پیمانی نداریم
چاوشی همچنین با اشاره به اینکه با هیچ کس جز در چارچوب ادای وظایف شرعی و قانونی عهد و پیمانی نداریم تصریح کرد: دولت فراجناحی و متعلق به توده مردم است و فرمانداران باید نمادی از اعتماد عمومی مردم به دولت باشند که این بستگی به عملکرد آنان دارد و ما در استان این عملکردها را به صورت مستمر رصد می کنیم.
وی به آیات الهی در خصوص نزاع و اثرات منفی آن در جامعه اشاره کرد و گفت: در همه دنیا یک کشور است که به نام اهل بیت پرچم برافراشته و آن جمهوری اسلامی است که نباید بگذاریم شوکت و اقتدار آن شکسته شود.
چاوشی افزود: همه چیز باید بر مبنای قانون و رعایت اصول اخلاقی پیش برود، هیچ گونه بی نظمی و بی قانونی را در عرصه اعمال حاکمیت نمی پذیریم و حرکت بر موازین قانونی را وظیفه شرعی خود می دانیم.
معاون سیاسی استانداری تهران به رعایت اخلاق تاکید کرد و در پایان گفت: فرماندار محترم با توجه و تکیه بر قانون در خصوص جلب همکاری و اعتماد همه کارگزاران نظام باید تلاش کند و همکاری با روحانیت معظم، نماینده محترم مجلس و تکریم عملی خانواده های معزز شهیدان مورد انتظار جدی است.
به گزارش ایرنا، در این آئین با تقدیر از خدمات عباس ملکوتی خواه، محمد کرم محمدی به عنوان فرماندار جدید پیشوا معرفی شد.
کرم محمدی پیش از این مسئولیت فرمانداری کوهدشت در استان لرستان را بر عهده داشته است.
پیشوا با بیش از 70 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان