تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

پکن: جواب قلدری آمریکا را می‌دهیم

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همزمان با وخیم‌تر شدن روابط میان پکن و واشنگتن، چین امروز (پنج‌شنبه) در حالی که اعلام کرد به توافق تجاری "فاز ۱" خود با آمریکا پایبند خواهد ماند، هشدار داد که به تاکتیک‌های قلدرمآبانه واشنگتن پاسخ خواهد داد.

روابط پکن و واشگتنرویداد۲۴سخنگوی وزارت امور خارجه چین همزمان با وخیم‌تر شدن روابط میان پکن و واشنگتن، چین امروز (پنج‌شنبه) در حالی که اعلام کرد به توافق تجاری "فاز ۱" خود با آمریکا پایبند خواهد ماند، هشدار داد که به تاکتیک‌های قلدرمآبانه واشنگتن پاسخ خواهد داد.

به نقل از خبرگزاری رویتر، هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به تحریم‌های واشنگتن و اتهامات بدرفتاری با اقلیت مسلمانان اویغور که در آنجا زندگی می‌کنند، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا را دعوت کرد تا به چین سفر کند و از منطقه سین‌کیانگ بازدید کند تا ببیند که هیچ نقض حقوق بشری در آنجا وجود ندارد.

همزمان با افزایش اختلافات میان واشنگتن و پکن درخصوص موضوعات مختلف از جمله نحوه مدیریت شیوع ویروس کرونا توسط چین، قانون جدید امنیت ملی در هنگ‌کنگ و اتهامات جرائم حقوق بشری در سین‌کیانگ، روابط میان این دو کشور در بدترین شرایط خود در دهه‌های اخیر قرار دارد.

واشنگتن روز سه‌شنبه جایگاه ویژه هنگ‌کنگ را لغو کرد و تحریم‌هایی را بر مقامات ارشد و کمپانی‌های چینی به خاطر هنگ‌کنگ و سین‌کیانگ اعمال کرد؛ اقداماتی که پکن آنها را محکوم کرده و متعهد انجام اقدامات تلافی‌جویانه شد.

هوآ در جریان کنفرانسی خبری به خبرنگاران گفت: اگر چنین ممنوعیتی حقیقت داشته باشد، واقعا تاسفبار و رقت انگیز است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تحریم‌های اخیر واشنگتن بر توافق تجاری میان این دو کشور تاثیر خواهد گذاشت یا خیر، گفت: چین امیدوار است که این توافق اجرایی شود. ما همیشه تعهدات خود را انجام می‌دهیم اما می‌دانیم که برخی در آمریکا به چین ظلم می‌کنند و برای آن قلدری می‌کنند. چین به عنوان یک کشور مستقل باید به این اقدامات قلدرمآبانه آمریکا پاسخ دهد. ما باید به این زورگویی‌ها نه بگوییم، ما باید واکنش نشان دهیم و اقدامات تلافی‌جویانه اتخاذ کنیم.


بیشتر بخوانید: پمپئو: دنیا چین را به پرداخت بهای کرونا وادار می‌کند


وی همچنین اتهامات واشنگتن درخصوص جرائم حقوق بشری علیه اقلیت اویغورها را "بزرگ‌ترین دروغ قرن" خواند.

این سخنگو گفت: ما از سفر پامپئو به کشورمان استقبال می‌کنیم و خواهیم دید که دیدگاه مردم سین‌کیانگ نسبت به پامپئو چیست. من می‌توانم او را به برخی از دوستان اویغور خود معرفی کنم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
0
0
خاک توسرت تو برو کرونا درست کن بیعرضه چینی های وحشی
نظرات شما
پیشخوان