تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۸ تير ۱۳۹۹

فرمان فوری الکاظمی برای بازداشت عاملان ترور فرمانده ارتش

نخست وزیر عراق به نیرو‌های این کشور دستور داد فورا عاملان ترور فرمانده تیپ ۵۹ لشکر ششم پیاده نظام ارتش را بازداشت کنند. فرماندهی عملیات مشترک عراق و سازمان حشد شعبی این کشور نیز با انتشار بیانیه‌هایی بر عزم خود برای شناسایی و بازداشت عاملان این ترور تاکید کردند.
 الکاظمی
رویداد۲۴ مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی این کشور دستور داد فورا برای بازداشت عوامل تروریستی مسؤول ترور علی حمید غیدان، فرمانده تیپ ۵۹ انجام دهند.

وزارت دفاع عراق با انتشار توییتی ضمن عرض تسلیت به دلیل ترور علی حمید غیدان، اعلام کرد که او در تیراندازی عوامل تروریستی در الطارمیه بغداد کشته شد.

همچنین فرماندهی عملیات مشترک عراق در واکنش به ترور غیدان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نیرو‌های مسلح عراق هر روز جان خود را برای دفاع از کشور و مردم فدا می‌کنند، امروز نیز این نیرو‌ها شهید دیگری داد و آن سرتیپ علی حمید غیدان، فرمانده تیپ پنجاه و نهم بود که در یک عملیات تروریستی در شهرستان الطارمیه واقع در شمال بغداد حین انجام وظیفه به شهادت رسید.

فرماندهی عملیات مشترک عراق در ادامه این بیانیه تاکید کرد: با مشت آهنین عوامل تروریستی را که در الطارمیه بغداد اقدام به ترور فرمانده تیپ ۵۹ کردند، نابود خواهیم کرد، نیرو‌های امنیتی هر چقدر که برای پاکسازی کشور فداکاری کند، باز م با اراده قوی این راه را ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: پشت پرده سفر الکاظمی به ایران و عربستان چیست؟
این فرماندهی ضمن عرض تسلیت بابت شهادت فرمانده تیپ ۵۹، به خانواده این شهید تعهد داد که خون او هرگز هدر نخواهد رفت و پاسخ به عاملان این جنایت سخت و سریع خواهد بود.

حشد شعبی عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به این ترور ضمن ابراز تاسف و اندوه عمیق از خبر شهادت سرتیپ غیدان، بر ادامه همکاری‌های خود با نیرو‌های امنیتی برای تعقیب و بازداشت داعشی‌ها و گروهک‌های تروریستیِ عامل این حمله در الطارمیه و کل عراق برای پاکسازی کامل خاک این کشور از وجود آن‌ها تاکید کرد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: الکاظمی ، عراق
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان