تاریخ انتشار: ۲۰:۲۱ - ۲۸ تير ۱۳۹۹

مسیحای شیراز خاموش شد

مسیح اسدی پور از شاعران شیراز که در جامعه ادبی این شهر به "مسیحا" شهرت داشت، امروز (بیست و هشتم تیرماه ۹۹) بر اثر ایست قلبی به دیار باقی شتافت.

مسیحای شیراز

رویداد۲۴  دبیر انجمن اهل قلم فارس، شنبه با بیان این مطلب گفت: زنده یاد مسیح اسدی پویا که از معلمان شعر در انجمن کارگاهی باغ شاعران شیراز بود، پس از بازنشستگی از آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز در سال ۱۳۷۹ به این انجمن پیوست.

حسن دهقان بیان کرد: شادروان اسدی پویا پیش از پیوستن به این انجمن، سال‌ها با حضور جدی در محافل ادبی، شاعران جوان متعددی را پرورش داده بود.
بیشتر بخوانید: علیرضا راهب (شاعر) به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت
دبیر انجمن اهل قلم فارس اظهار داشت: زنده یاد اسدی پویا که متولد سال ۱۳۳۰ خورشیدی بود، سرایش شعر را از دوران دبیرستان آغاز کرد و اشعارش از حدود ۳۰ سالگی در مجلات و روزنامه‌ها چاپ می‌شد و اشعار او ۱۷ سال پیش در مجموعه‌ای با عنوان "باغی از پروانه" راهی بازار کتاب شد.

دهقان گفت: این شاعر در قالب غزل طبع آزمایی‌های ستودنی داشت و اشعار او در سه کتاب از مجموعه کتاب‌های "بهار سخن در انجمن گلستان سعدی تهران"، همچنین ۲ کتاب از انجمن شعر بلند اقبال شیراز با عنوان‌های "در کوی نسیم" و "آوای پرنیان" نیز منتشر شده است.

۱۰ روز پیش (نوزدهم تیرماه ۹۹) دیگر شاعر شیرازی، یدالله طارمی دار فانی را وداع کرد و جامعه ادبی فارس را به سوگ نشاند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: شاعر معاصر ، درگذشت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان