تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۹ تير ۱۳۹۹

رانندگان چقدر تسهیلات کرونایی دریافت می‌کنند؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در راستای کمک به اشتغال‌زایی شهرستان سیل‌زده پلدختر به طرح‌های با قابلیت اشتغال روستایی و عشایری، تسهیلات پرداخت می‌شود.
تسهیلات کرونایی
رویداد۲۴ علی آشتاب در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان پلدختر که امروز ۲۹ تیرماه برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت‌های اقتصادی در زمینه اشتغال روستایی و عشایری با حضور فرماندار پلدختر و دستگاه‌های تخصصی مربوطه در سطح این شهرستان انجام شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده مقرر شد تا پایان هفته، سه دستگاه بخشی صمت، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی، طرح‌های پیشنهادی حوزه خود را با درج اولویت‌ها در شیوه‌نامه اشتغال روستایی و با رعایت رسته برابر ظرفیت‌های موجود در منطقه جمع‌بندی و تحویل دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: بایستی این سه دستگاه اجرایی طرح‌ها را متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی به‌ویژه در مناطق سیل‌زده که بیشترین آسیب را در جریان سیل متحمل شدند شناسایی و تحویل دبیرخانه کارگروه دهند تا هفته آینده کمیته‌های فنی، نیاز تسهیلاتی طرح‌ها در جهت کمک به شهرستان را بررسی و برآورد کنند.

آشتاب اضافه کرد: محدودیت‌های آیین‌نامه اشتغال روستایی و عشایر حذف شده تا دست دستگاه تخصصی بیشتر باز باشد و با کاهش سختگیری شرایط و فرصت سرمایه‌گذاری در شهرستان فراهم شود.

وی به اجرای طرح یارانه دستمزد اشاره کرد و افزود: بنگاه‌های اقتصادی در سطح شهرستان پلدختر چنانچه با حفظ اشتغال موجود به جذب نیروی ۲۰ تا ۳۵ ساله جدید با مدرک دیپلم، دکترا و کارورزی فارغ‌التحصیلان کشاورزی به مدت یک سال اقدام کنند، اداره کار یک‌سوم حقوق آن‌ها را پرداخت می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: اعلام می‌شود به نسبت نیروی انسانی شاغل در بنگاه‌ها نیروی متخصص دانشگاهی به آن‌ها معرفی و به مدت سه ماه بیمه و حق‌الزحمه آن‌ها را اداره کار پرداخت می‌کند.

آشتاب ادامه داد: چنانچه بعد از دوره سه‌ماهه این نیرو‌ها جذب بنگاه شوند اداره کار، حق بیمه آن‌ها را به مدت ۲۱ ماه و پس از آن نیز در راستای کمک به کاهش قیمت تمام شده محصول و خدمات بنگاه‌های اقتصادی تا آخر، ۲۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما را پرداخت می‌کند.

وی عنوان کرد: طرح مشاغل خانگی نیز با ملحوظ کردن شرایط شهرستانی در پلدختر دنبال و پیگیری می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: در راستای حمایت از بنگاه‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا نیز لیست این بنگاه‌ها به دستگاه‌های تخصصی ارائه شده و متقاضیان می‌توانند جهت ثبت‌نام در سامانه کارا مراجعه کنند که این موضوع باید اطلاع‌رسانی شود.

آشتاب تصریح کرد: شش میلیون تومان تسهیلات به هر راننده در شرایط کرونا و ۱۲ میلیون تومان به شاغلین در بنگاه‌ها با نرخ سود ۱۲ درصد پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات تا آبان ماه سال جاری پرداخت و بازگشت اقساط آن ۲۴ ماهه است که در این راستا افراد حقیقی و حقوقی، خوداشتغالی و کارفرما می‌تواند در سامانه کارا ثبت‌نام کنند تا دستگاه‌های بخشی تقاضای آنان را برای دریافت تسهیلات بررسی و بعد به بانک معرفی شوند.

آشتاب با بیان این‌که مهلت ثبت‌نام تا پنجم مرداد تمدید شده، از متقاضیان خواست در اقدام به ثبت‌نام تسریع به عمل آورند و بانک‌ها نیز در گرفتن طرح‌ها و تضامین تسهیل و تسریع کنند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: رانندگان تاکسی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان