تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۲۹ تير ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۸ نظر

کنایه رئیس دفتر خاتمی به نمایندگان مجلس

جواد امام گفت: هیچ مستحبی بهتر و واجب‌تر از رسیدگی به مشکلات مردم نیست؛ یعنی نمایندگان بهتر است در خانه‌هایشان یا در قبور متبرکه یا امامزاده‌ها قرآن ختم کنند و نماز‌های واجب و مستحبی بخوانند.

 رئیس دفتر خاتمی

رویداد۲۴  مجلس یازدهم و رفتار‌های نمایندگان آن همچنان در حال تکرار شدن است تا به طور جدی نسبت به کارآمدی دوره فعلی قوه مقننه تشکیک به وجود آید. در چنین شرایطی این سوال پیش آمده است که نمایندگان مجلس یازدهم در ادامه راه چه روندی خواهند داشت و اساساً روی کار آمدن مجلس یازدهم با چنین ترکیبی ریشه در چه عواملی دارد؟

جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران و رئیس دفتر خاتمی در این باره اظهار داشت: آنچه در این یک ماه و اندی از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد ما را به این نتیجه می‌رساند که تا نمایندگان فعلی بتوانند خودشان را پیدا کنند، نیمی از دوره‌شان سپری شده است. به هر حال این مجلس معدل اکثریت جامعه نیست، اساساً نمایندگان مجلس یازدهم به دلیل بی‌تجربگی در حال گذراندن طرح کاد هستند.
بیشتر بخوانید: جواد امام: جایگزین عارف در شورای‌عالی اصلاح‌طلبان هنوز مشخص نیست
این فعال سیاسی در ادامه گفت: همچنین متاسفانه مجلس یازدهم شعارزده است و اگر بخواهد به فکر مصالح کشور و منافع مردم باشد، باید با شعار‌های ظاهری‌اش خداحافظی کند. در غیر این صورت قطعاً شاهد رفتار‌هایی نظیر تبریک آنچنانی به مناسبت بچه‌دار شدن یکی از نماینده‌ها خواهیم بود که در اقدامی عجیب تولد یک نوزاد را به رهبری و مردم تبریک می‌گویند. پس این رفتار‌ها نشان می‌دهد نباید انتظار زیادی از مجلس یازدهم داشته باشیم.

او همچنین تصریح کرد: تشکیل چنین مجلسی که نمایندگانش سطح دید پایینی دارند نتیجه تصمیم‌گیری گروهی محدود برای کل ملت است. در واقع مجلس یازدهم انتخاب مردم نبود و همان‌هایی هم که پای صندوق‌های رأی رفتند انتخاب‌شان محدود به گزینه‌هایی بود که شورای نگهبان گزینش کرده بود. اساساً تا زمانی که مردم نتوانند انتخابی آزاد داشته باشند، روال طبق همین قرار غلط خواهد بود. مجلس زمانی می‌تواند مجلسی کارآمد باشد که حضور همه سلیقه‌ها در انتخابات تضمین شود تا مردم بتوانند به راحتی سره را از ناسره تشخیص دهند.

امام ادامه داد: قدیمی‌ها می‌گفتند: «چاه باید از خودش آب داشته باشد.» تاکید می‌کنم، تا روزی که نمایندگان همه سلیقه‌ها در انتخابات نباشند مثل این می‌شود که شاگرد کلاس اول برود در کلاس دانشگاه بنشیند؛ معلوم است که نمی‌تواند خودش را با فضای دانشگاهی تطبیق دهد. اکثریت نمایندگان فعلی هم مثل کلاس‌اولی‌هایی هستند که به یکباره خودشان را در دانشگاه دیده‌اند.

مدیرعامل بنیاد باران اضافه کرد: به عنوان مثال هیچ کسی مشکلی با نماز آیات و ختم روزانه قرآن ندارد، اما هیچ مستحبی بهتر و واجب‌تر از رسیدگی به مشکلات مردم نیست؛ یعنی نمایندگان بهتر است در خانه‌هایشان یا در قبور متبرکه یا امامزاده‌ها قرآن ختم کنند و نماز‌های واجب و مستحبی بخوانند. چون آن‌ها برای رسیدگی به مشکلات کشور و مردم از جامعه رأی گرفته‌اند و باید بدانند مجلس جای این کار‌ها نیست.

او توضیح داد: البته این را هم نباید نادیده گرفت وقتی هم انتخابات با حضور تمام سلیقه‌ها برگزار و افرادی در تعداد بالا موفق به کسب رأی می‌شوند، بعد از ورود به مجلس با مانع‌تراشی‌هایی مواجه می‌شوند. این نشان می‌دهد ساختار سیاست و فضای انتخاباتی باید تغییر کند تا نهاد‌های انتخابی بتوانند قدرت تاثیرگذاری داشته باشند.

جواد امام در پایان صحبت‌هایش گفت: لازم است به طور جدی آسیب‌شناسی شود که چرا مردم رأی ندادند و نهاد‌های حاکمیتی در سیاست‌شان تجدید نظر کنند، چون مردم فقط به شرطی رأی می‌دهند که احساس کنند رأی‌شان موثر واقع خواهد شد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
2
8
حرف حق گفتی کوگوش شنوا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
6
1
آهااااا. اگه مجلس همه تدبیر و امیدی و اصلاح طلب بودن میشد انتخابات آزاد و عصاره ملت اما حالا که با جرزنی و لجن پراکنی و به قول خودتون وخودشون تحریم انتخابات ، انتخابات رو باختید شدن کلاس اولی؟ اف بر شما جماعت هفت رنگ نیرنگ باز دروغگو. در ضمن از مشاور ممد چخان بیشتر از این انتظار نمیره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
2
0
امام و سال 88
رضا
|
Germany
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
3
0
منافقین بعد از انقلاب دو گروه شدند یک گروه شورش مسلحانه کردند شدند جاسوس صدام امریکا واسرائیل اومدند با صدام همراه شدند علیه کشور جنگیدن گروه دوم در کشور ماندن وشروع به نفوذ ویارگیری در دستگاههای امنیتی ومرکز حساس وکلیدی کشور بصورت ریشه ای وارد کار شدن در قدرت حضور داشته افراد را با عناوین مختلف از غرب زده فاسد و.....با اسم ازادی وغیره جذب کردند حضور این افراد در دستگاههای امنیتی عملا کار رصد واقعی این جریان را پنهان کرد انها اشوب های مختلف را در کشور رقم زدند ونوع وروش های مختلف را تست کردند با استفاده از افراد منافق در روحانیت وافراد اخوندی که جسادت به رهبری داشتند همه را بسیج کردند انها بدنبال ضربه زدن نهایی خود هستند حمایت بجنورد وجماران هم به این امر اضافه شده
بهوش باشید که فتنه جدید اخرین اقدام انهاست که بسیار خطرناک است پادوهای مثل جواد امام هم سربازان پیاده انها هستند
علی کوثری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
3
0
آقای محترم ظاهراً از خواب کهفی بیدارشدیدخدر آن دوره مجلس دهم که این همه مصیبت در همراهی با دولت فخیمه تکرار ی به این ملت مظلوم آفریدند از بایگانی قوانین مرتبط با رفع معضلات کشور تا نظاره‌گر بودن درغارت ثروت ملی از سکه و دلار که عموم ذینعاغهم از شوربختی هم فکران شما هستند همه وهمه لکه ننگی برقامت مدعیان ظاهر فریب و مزدوران مذاکره کننده درخفا باسیروس صهیونیست ،باچه رویی اصلأ اظهار فضل می‌کنی، دلار چند شده پراید چند بهتر نیست حداقل....... ببندید و به خیانت های همفکران اندیشه
مختار قربانی میکال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
4
0
راستی .چه کسی مسبب عدم شرکت مردم در انتخابات بوده ؟شما ها هستید وقتی به شما وهم طیف های شما رای نمی اورید.بدون در نظر گرفتن مصالح ملی .تخم یاط ونا امیدی در میان مردم می کارید خدا لعنت کنه انهایکه تفرقه را پیشه خود قرار دادند دادند
Dmk
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
2
0
مجلس نهم و دهم برایند چه نوع تفکری بود مملکت به وضع فعلی افتاده است بهتر نیست آقایان به جای تحقیرکردن کارنامه سیاه خودشان را بررسی کنند
امیر حیات بینی
|
Korea (Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
0
نماز آیات واجب است و حتی اگر در بین جلسه ی مجلس هم واجب شود، باید فورا اقامه شود.
ضمنا اون قدر وقت تلف میشه که این 20 دقیقه در بین اون اصلا چیزی نیست.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان