تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۹

برای مقابله با ویروس کرونا تنها همین ۳ کار را انجام دهید

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و پرهیز از حضور در اجتماعات و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بهترین راه‌های مقابله با کرونا ویروس هستند.

 ویروس کرونا

رویداد۲۴  کیوان خاصی امروز اظهار داشت: حدود بهمن‌ماه سال گذشته بود که به صورت جدی کووید ۱۹ در کشور شناسایی و اعلام شد. وی ادامه داد: منشا این بیماری، ویروس و از خانواده کرونا با طیف وسیعی از سرما خوردگی، سارس و... گرفته تا بیماری که امروز همه با آن به عنوان کرونا ویروس آشنا هستیم.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص علائم شایع بیماری کرونا ویروس، گفت: تب، سرفه خشکی گلو، گلودرد، کوفتگی، از دست دادن بویایی و چشایی و... و در برخی از افراد علائم جدی و با تنگی نفس همراه می‌شود. وی، سالمندان افراد بالای ۵۰ سال، مادران باردار، بیماران دارای بیماری مزمن از جمله دیابت، سرطان و...، کودکان و پرسنلی که در بخش درمانی و بهداشتی مشغول به فعالیت هستند را در قالب گروه‌های در معرض خطر معرفی کرد.
بیشتر بخوانید: احتمال ابتلا به کرونا در محیط خانواده بیشتر از جامعه است
خاصی در توضیح پیش‌بینی اوج این بیماری در پاییز، گفت: اهمیت این بیماری در فصل پاییز بدین جهت است که در این فصل با بازگشایی مدارس و شروع برخی فعالیت‌ها تجمع بیشتر می‌شود و از سویی دیگر با افت دما و سرد شدن هوا فعالیت ویروس آنفلوآنزا بیشتر می‌شود که با وجود کرونا ویروس، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و پرهیز از حضور در اجتماعات را اهمیت‌دارتر می‌کند.

وی با بیان اینکه سه تعریف مشکوک، محتمل و قطعی از بیماران کرونا ویروس داریم، گفت: افراد مشکوک علائمی همچون سرفه خشک، خستگی و... را دارا هستند و افراد محتمل این علائم را شدیدتر و همراه با تنگی نفس که آزمایش و سی. تی. اسکن تشخیص و افراد قطعی که با نمونه‌گیری و تست پی. سی. آر مبتلا بودن آن‌ها اعلام می‌شود.

وی به اهمیت مراکز ۱۶ ساعته در راستای جلوگیری از ازدحام در بیمارستان‌ها اشاره و بیان کرد: مرکز منتخب ۲۰ گانه ۱۶ ساعته در سطح استان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند وهم مانند یک سرعت‌گیر از تجمیع و هجوم بیماران به سمت بیمارستان‌ها جلوگیری کنند به طوری که ظرفیت بیمارستان‌ها ما تاکنون کاملا پر نشده است.

خاصی ادامه داد: افراد با مراجعه به این مراکز غربالگری می‌شوند یعنی اگر شرایط آن‌ها به‌گونه‌ای است که می‌توانند در منزل قرنطینه و اگر علائم شدیدتر باشد به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند. وی در خصوص اهمیت استفاده از ماسک برای همگان، گفت: ماسک زدن تنها برای حفظ سلامتی خودمان نیست بلکه برای حفظ سلامتی دیگران، سالمندان و افراد در معرض خطر است تا عاملی برای انتقال بیماری به این افراد نباشیم.

خاصی در پایان، گفت: استفاده ماسک، شستن دست‌ها و پرهیز از حضور در اجتماعات و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بهترین راه‌های مقابله با کرونا ویروس هستند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا ، کرونا
نظرات شما
پیشخوان