تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
معاون کل وزیر بهداشت خبر داد:

تاکنون هیچ داروی گیاهی موثر برای درمان کرونا شناسایی نشده

​معاون کل وزیر بهداشت از کاهش قابل توجه مبتلایان کووید ۱۹ در استان خراسان شمالی خبر داد.
درمان ویروس کرونا
رویداد۲۴ ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا استان خراسان شمالی گفت: استان خراسان شمالی یکی از استان‌های موفق در کنترل بیماری کووید- ۱۹ طی پنج ماه گذشته بوده است و با اقدامات مناسبی که استانداری، دانشگاه و کلیه اقشار انجام دادند، روند بروز و شیوع در این استان نسبت به استان‌های دیگر به طرز قابل توجهی پایین‌تر بوده است.

وی با بیان اینکه سیاست ما و کل کشور‌های دنیا این است که تا زمان کشف واکسن موثر میزان ابتلای مردم و عوارض و مرگ و میر ناشی از کرونا را به تاخیر اندازیم، ادامه داد: نکته مهم این است که در این جنگ همه جانبه با ویروس کرونا، کوچکترین غفلت، خلل و سستی می‌تواند باعث حمله مجدد ویروس شود، در استان خراسان شمالی نیز طی سه هفته اخیر موارد افزایشی مبتلایان به بیماری کووید- ۱۹ ملاحظه شده بود.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: هشدار‌هایی به این استان اعلام و با تدابیری که در استان گرفته و تاکید شد، اقداماتی نظیر محدودیت تماس اجتماعی، افزایش تست‌های تشخیصی و اقدامات مراقبتی انجام شود تا بتوانیم بر این مشکل فائق شویم.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه میزان فوت در کل کشور به تمام علت‌ها روزانه ۱۰۰۰ الی ۱۰۵۰ مورد است و سالانه حدود ۳۸۰ هزار فوت در کل کشور ثبت می‌شود، گفت: هموطنان توجه داشته باشند زمانی که گفته می‌شود یک روز ۲۲۰، ۲۲۹ یا ۱۸۰ مورد فوت در اثر بیماری کووید ۱۹ در کشور داشته‌ایم یعنی حدود یک پنجم موارد فوت کشور را اکنون بیماری کووید ۱۹ ایجاد کرده که درصد بسیار قابل توجهی است.

بیشتر بخوانید: افزایش ۵۰ درصدی میزان فوتی‌ها نسبت به پیک اول کرونا
حریرچی با تاکید براینکه مواظب کودکان و نوجوانان خود باشید، خاطرنشان کرد: آنان هم خودشان حساس هستند هم می‌توانند دیگران از جمله والدین و پدر بزرگ و مادربزرگ‌های خود را مبتلا کنند. موضوع مهم دیگر این است که تاکنون هیچ داروی گیاهی یا سنتی که موثر بر درمان بیماری کووید ۱۹ باشد در دسترس نداریم بنابراین دارو‌هایی که در مراکز غیررسمی و گاهی در مراکز دیگری به فروش می‌رسد را به هیچ‌عنوان استفاده نکنید همچنین دارو‌هایی که خارج از شبکه درمان باشد کاملا غیرقانونی است بنابراین از آن‌ها استفاده نکنید چراکه بیشتر آن‌ها تقلبی هستند.

حریرچی در پایان تذکر داد: تنها تست تشخیصی بیماری کووید - ۱۹ تست از ته حلق است و تست‌ها، دستگاه‌ها و ادعا‌های دیگر فعلا برای ما ثابت نشده بنابراین به هیچ‌عنوان از آن‌ها استفاده نشود.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان