تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۹

کانادا: تحلیل اولیه جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی انجام شد

سازمان ایمنی حمل و نقل کانادا روز پنجشنبه خبر داد که تحلیل اولیه جعبه‌های سیاه هواپیمای سقوط کرده اوکراینی به پایان رسیده است. رئیس این موسسه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «کار در پاریس به پایان رسید، اما بررسی‌ها هنوز فاصله زیادی تا به سرانجام رسیدن دارد. همچنان سوالات کلیدی زیادی وجود دارد که باید پاسخ داده شود.»

جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی

رویداد۲۴   سازمان ایمنی حمل‌ونقل کانادا روز پنجشنبه اعلام کرد که یک تیم بین‌المللی بررسی جعبه‌های سیاه هواپیمای سقوط کرده اوکراینی در تهران را انجام داده و تحلیل اولیه اطلاعات این جعبه‌های سیاه در فرانسه تکمیل شده است.

«کتی فاکس» رئیس این موسسه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «کار در پاریس به پایان رسید، اما بررسی‌ها هنوز فاصله زیادی تا به سرانجام رسیدن دارد. همچنان سوالات کلیدی زیادی وجود دارد که باید پاسخ داده شود.»
بیشتر بخوانید: دادگاه سقوط ۷۳۷ آغاز می‌شود
این مقام کانادایی نگفت که تحلیل داده‌های جعبه‌های سیاه حاوی چه اطلاعاتی است، اما گفت که انتشار هرگونه اطلاعات بیشتر به مقامات ایران که تحقیقات را به پیش می‌برند مربوط است، اما از تهران خواست هر چه سریعتر در این زمینه اقدام کند.

«بهرام قاسمی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس نیز پنجشنبه از پایان تحلیل یافته‌های جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی خبر داد و گفت: جعبه‌های سیاه پس از خوانش در اختیار طرف ایرانی قرار دارد و طبق استاندارد‌های بین المللی و تخصصی متعارف، متعاقبا اقدامات لازم بعدی انجام می‌شود.

طبق مقررات سازمان بین‌المللی هوانوردی، از کشور‌های ذی‌نفع شامل آمریکا سازنده هواپیما، اوکراین مالک هواپیما، کانادا، سوئد و افغانستان به لحاظ اتباع جانباخته در این سانحه، برای خوانش جعبه‌های سیاه دعوت به عمل آمد. نمایندگان سازمان ایکائو، سازمان هواپیمایی کشوری ایران به همراه نماینده دادسرای نظامی تهران در عملیات خوانش حضور داشتند.


منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان