تاریخ انتشار: ۰۰:۴۸ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

علی اشرف ریاحی؛ داماد نعمت زاده یا داماد ثروت ملت ایران؟ +فیلم

علی اشرف ریاحی داماد محمدرضا نعمت زاده وزیر پیشین صنعت ایران است که هماکنون متواری شده است. او یکی از متهمان اصلی پرونده فساد نجومی ۶.۶ میلیارد یورویی پتروشیمی است. رویداد۲۴ در این گزارش روابط پیچیده خاندان نعمت زاده و شرکت‌های آن‌ها را بررسی کرده است.
فیلم با کیفیت بالا

رویداد۲۴ ماجرای متواری شدن شاه کلید‌های پرونده‌های اقتصادی در ایران تمام شدنی نیست. از خاوری مدیر سابق بانک ملی در دولت احمدی نژاد تا قاضی منصوری و حالا علی اشرف ریاحی داماد محمدرضا نعمت زاده!

همسر زینب نعمت زاده یکی از متهمان پرونده فساد ۶.۶ میلیارد یورویی پتروشیمی است که در تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹، خبر فرار او رسانه‌ای شد. او به معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی و تحصیل مال از طریق نامشروع متهم است.

پیش از این فرار یکی دیگر از متهمان این پرونده به نام مرجان شیخ الاسلامی آل آقا مدیرعامل شرکت بازرگانی دنیز و هترا تجارت نیز سر و صدای زیادی به پا کرده بود. قاضی مسعودی مقام در پایان اولین جلسه اعلام کرد که ۳ نفر از متهمان این پرونده فراری هستند، اما حالا مشخص شده یکی از آن سه نفر، داماد آقای وزیر بوده است!

ریاحی عضو هیات مدیره شرکت «مدیریت و اجرا مهر نیک» است؛ جایی که ریاست هیات مدیره آن را محمدرضا نعمت زاده بر عهده دارد! او مانند بسیاری دیگر از سیاستمداران ایران، اهل کار خیر بوده است و در خیریه حضرت فاطه الزهرا جز مدیران ارشد بوده است. این خیریه توسط خاندان روح الله موسوی اداره می‌شود که شرکت‌های متعددی در زمینه طلا و جواهرات دارند و شرکتی به نام توسن افق هزاره نیز ثبت کرده‌اند که مدعی هستند این شرکت، نخستین شرکت دانش بنیان در حوزه هوش مصنوعی بوده که اقدام به طراحی اقتصاد محاسباتی با کمک هوش مصنوعی کرده است.

بعضی رسانه‌ها نوشته‌اند ریاحی از متهمین متواری به خارج کشور نیست و گفته می‌شود وی همسرش زینب نعمت زاده را به همراه فرزندش روانه یک کشور خارجی کرده و خودش به دلیل ممنوع الخروجی در داخل کشور متواری شده است.

زینب نعمت زاده نیز مدتی پیش به خاطر یک پرونده دیگر در دادگاه اسمش آورده شد. در آن دادگاه شبنم نعمت زاده متهم اصلی بود که در نهایت به زندان محکوم شد و در یک پرونده دیگر نیز ویلای او در لواسان تخریب شد.

شبنم نعمت زاده از واردات کنندگان داروی کشور بود و در حال حاضر عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان مکمل‌های غذایی، رژیمی، ویتامینی و گیاهی ایران است.


بیشتر بخوانید: محل اختفای داماد فراری نعمت زاده کجاست؟/ اتهامات اشرف ریاحی چیست؟


نعمت زاده و مقدس اردبیلی

آدرس شرکت شبنم نعمت زاده این بود: تهران زعفرانیه مقدس اردبیلی کوچه توفیق؛ آدرسی که فاصله کمی با شرکت‌های ریاحی دارد: آن‌ها آدرس خود را زعفرانیه ابتدای مقدس اردبیلی ساختمان پسیان اعلام کرده‌اند! شرکت توسعه تجارت نعمت نیز که محمدرضا، شبنم و زینب نعمت زاده آن را اداره می‌کنند در آدرس خیابان مقدس اردبیلی کوچه شهید حیدری قرار دارد!

به گزارش رویداد۲۴ در آدرسی که شرکت شبنم نعمت زاده ثبت شده، شرکت دیگری به نام شرکت اریکه تجارت رسپینا نیز ثبت شده است که توسط خاندان محبعلی (خانواده همسر شبنم نعمت زاده) اداره می‌شوند. مریم محبعلی فرزند شبنم نعمت زاده در این شرکت هم حضور جدی دارد.

دقیقا در آدرسی که شرکت توسعه تجارت نعمت قرار دارد، آدرس شرکت مدیریت کنترل پروژه ساخت پردیس نیز ثبت شده است. مدیرعامل این شرکت از دی ماه سال گذشته (یعنی بعد از دادگاه شبنم) علی اشرف ریاحی است که گویا متواری شده است.

علی اشرف ریاحی در نهمین دادگاه رسیدگی به پرونده تخلفات در شرکت بازرگانی پتروشیمی که ۱۰ اردیبهشت ۹۸ برگزار شد، خود را متخصص انجام معاملات اولیه، طرح‌ها و نظارت بر فرآیند خرید و راه اندازی پروژه‌های صنعت نفت به قاضی اسدالله مسعودی مقام معرفی کرد. او در سال ۱۳۸۹ به عنوان مشاور فنی در امور طرح‌ها و تدارکات در شرکت بازرگانی پتروشیمی، دعوت به همکاری شده و به صورت پاره وقت مشغول به فعالیت شد. او طبق گفته هایش، ساعتی ۳۰۰ هزار ریال دستمزد می‌گرفت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
0
3
خدایا ... فقط به تو پناه می بریم ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
0
2
روحانی این نعمت زاده واحوندی و....راازکجااوردی؟ سالمتر کسی نبود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
0
0
این پیرمرد پولخور، وزیر صمت دولت روحانی بود. کسانی که مردم را رعیت خود حساب می کنند.
ایران
|
Germany
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
0
0
اینا خانوادگی غارت کردن خدایا خودت کمک کن
جد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
0
یک تعداد گزره موش در این کشور هستند می دانند چه موقع از سوراخ بیان بیذون وبچسپند سهم همه را بخورنئ مابقی هم ببرد سوراخ این نعمت زاده از زمان مرحوم مغور بود تازمان روحانی پر ملت دراورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
0
کاش انقلاب نمی شد
نظرات شما
پیشخوان