تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹

تبعات اظهار نظر جنجالی/ باشگاه پرسپولیس تلویزیون را تحریم کرد

باشگاه پرسپولیس در واکنش به بعضی اظهارات مجری یکی از برنامه های صبحگاهی تلویزیون اطلاعیه را صادر کرد.

باشگاه پرسپولیس

رویداد۲۴ به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، در پی پخش مطالبی در برنامه صبح روز دوشنبه در تلویزیون ملی ایران، این باشگاه بیانیه‌ای را در اعتراض به رفتار نا مناسب تلویزیون و بیان مطالب غیر واقع در صدا و سیما که موجب تشویش اذهان عمومی، تنش‌های اجتماعی و در آینده بروز مشکلات امنیتی در ورزشگاه‌ها خواهد شد واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است:

متاسفانه پس از رفتار غیر مسئولانه و توهین آمیز مجریان تلویزیون ایران که نسبت به آن پیگیری حقوقی انجام می‌شود و انتظار می‌رفت صدا و سیما نسبت به آن واکنش مناسب داشته باشد؛ صبح امروز دوشنبه شاهد اظهارات توهین‌آمیز و توأم با کنایه یکی از مجریان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در تلویزیون نسبت به باشگاه پرسپولیس و هواداران پرشمار آن بودیم. این امر با توجه به گزاره‌هایی که در اظهارات این مجری بود و در شبکه‌های اجتماعی سرفصل مشخصی دارد قابل کتمان نیست.


بیشتر بخوانید: سید جلال حسینی تلویزیون را تحریم کرد


باشگاه پرسپولیس بر این اساس ضمن تاکید بر حق قانونی خود در پیگیری قضایی این موضوع نسبت به مجری مورد اشاره و مجموعه صدا و سیما که با موجبات و امکانات این توهین و افترا را فراهم آورده است. اعتراض جدی خود را اعلام کرده و بر لزوم عذر خواهی صدا و سیما از میلیون‌ها هوادار پرسپولیس که هزینه‌های صدا و سیما از جیب آن‌ها تامین می‌شود و مجری مورد اشاره در همان برنامه تلویزیون تاکید دارد. این مجری باید در جریان عذرخواهی بر خلاف واقع بودن ادعای خود تاکید نماید. 

متاسفانه آن‌چه که به نظر می‌رسد صدا و سیمای ایران نسبت به آن توجه لازم را ندارد، آثار اتفاقاتی است که در تلویزیون هم رقم می‌خورد. بیان مطالب کذب و خلاف واقع مصداق توهین به شعور مخاطب، تلاش برای ایجاد انحراف در افکار عمومی و فریب و تشویش اذهان عمومی در پی این سهل انگاری‌ها روی می‌دهد هر چند که اصلا چنین نیتی وجود نداشته باشد. تردید نداریم این موارد بر خلاف رویه و سیاست‌گذاری‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است. 

همچنین ایجاد تنش‌های اجتماعی، گسترش نفرت و کینه در جامعه، در پی باور دروغ‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی رواج دارد و به این ترتیب در توسط تلویزیون ایران وجاهت و اعتبار می‌یابد از آثار ثانویه چنین برخوردهایی است که می‌تواند تا حد به خطر افتادن امنیت مردم در ورزشگاه‌ها و حتی کشیده شده آن به خارج از ورزشگاه‌ها پیش برود. آن‌چه در سال‌های اخیر روی داده و در حال رشد استف موید همین نکته است. فارغ از افرادی که نادانسته به این توهمات دامن زده‌اند، این شائبه وجود دارد که دست‌هایی در کار باشد که برای گسترش کینه در جامعه، نهادینه کردن رفتارهای بغض‌آلود و در نهایت ایجاد آشوب و بلوا در فوتبال در حال برنامه ریزی باشد.

باشگاه پرسپولیس، ضمن دادن اطمینان خاطر به هواداران مبنی بر پیگیری مواردی که به حق مورد اعتراض و نگرانی آن‌ها است و دعوت ایشان به خویشتن داری، تاکید می‌کند چهار سال قهرمانی پیاپی، کسب سوپرجام‌ها، تصاحب تمام جام‌های داخلی در فصل گذشته و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا در شرایط محرومیت و عدم برخورداری از امکانی چون پرواز چارتر که مشکل اصلی بر سر تصاحب عنوان قهرمانی آسیا بود. هزینه‌های به مراتب کمتر نسبت به تیم‌هایی که هواداران آن‌ها مدعی توجه بیشتر به پرسپولیس هستند. مشکلات مالی که باعث از دست دادن مربیان موفق تیم شد ولی با درایت صورت گرفته مربیان موفق و قهرمان دیگری جذب شدند. عدم بهره برداری و استفاده از حتی یک ریال از منابع عمومی و بیت‌المال و بسیاری موارد دیگر اثبات کنند حقانیت پرسپولیس و پرسپولیسی در شایستگی‌های فنی و مظلومیت آن است. 

تردیدی نیست موفقیتی که نه چهار سال، بلکه ۵ سال ادامه دارد و اگر تضییع حقوق سرخپوشان نبود، در این فصل پنجمین قهرمانی پیاپی را تصاحب می‌کردیم، بدون قابلیت‌های فنی کادر فنی و بازیکنان، حمایت و پشتیبانی سرسختانه هواداران، کار سیستمی، ستادی و اقتصادی قوی و البته خواست و اراده خداوند میسر نبود.

باشگاه پرسپولیس، همچنین تاکید می‌کند تا زمانی که صدا و سیما نسبت به عذر خواهی از هواداران پرسپولیس، به دلیل خدشه‌دار کردن احساسات آن‌ها و طرح مطالب غیر واقع اقدام ننماید، از ورود کلیه دوربین‌های تلویزیونی به محل تمرینات تیم و باشگاه پرسپولیس جلوگیری کرده و عوامل باشگاه و تیم برای مصاحیه برابر دوربین‌ها حاضر نمی‌شوند.

باشگاه پرسپولیس تاکید دارد؛ مسائلی مثل کری‌خوانی‌ها برای ایجاد فضای نشاط را درک می‌کند اما طرح ادعاهای کذب، دروغ‌پردازی، وارونه جلوه دادن حقایق و ارئه اطلاعات نادرست به مخاطبان، توهین و متلک‌پراکنی به پرسپولیس مردمی که صدا و سیما از جیب آن‌ها ارتزاق می‌کند و نمک آن‌ها را می‌خورد، قابل توجیه و اغماض نیست.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان