تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹

واکسن آنفلوانزا نهایتاً ۴۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند/ توزیع واکسن آنفلوانزا از شهریور

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این‌که واکسن آنفلوآنزا نهایتاً ۴۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند از تأمین ۲.۵ میلیون واکسن رایگان برای گروه‌های هدف خبر داد.
واکسن آنفلوانزا
رویداد۲۴ دکتر محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو درباره واکسن آنفلوانزا گفت: به اندازه نیاز گروه‌های آسیب‌پذیر که حدود ۸ تا ۸.۵ میلیون دوز است، واکسن آنفلوانزا برای خرید پیش‌بینی کرده‌ایم. برآورد شده است که حدود ۲.۵ میلیون واکسن آنفلوانزا به صورت رایگان در اختیار گروه‌های درمانگر، زنان باردار، بیماران پیوندی و خاص و افراد مسن قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این واکسن‌ها از شهریور وارد ایران خواهند شد و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: آیا احتمال ابتلای همزمان به ویروس کرونا و آنفلوانزا وجود دارد؟
رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که آیا افراد سالم نیاز به تزریق واکسن آنفلوآنزا دارند یا خیر، تصریح کرد: برای افراد سالم کسی توصیه به تزریق نکرده است؛ در برخی کشور‌ها مانند کشور‌های سردسیر به دلیل شرایط اقلیمی خاصی که دارند آمار آنفلوانزا و سرماخوردگی بسیار بالا می‌رود که این کشور‌ها برایشان بهتر است واکسن آنفلوانزا را بزنند، اما این واکسن نهایتاً ۴۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند؛ بنابراین به افراد سالم توصیه نمی‌شود که حتماً واکسن را بزنند.

شانه ساز ادامه داد: بهترین زمان تزریق این واکسن، شهریور، مهر و نهایتاً آبان‌ماه است و واکسیناسیون رایگان برای گروه‌های ذکر شده نیز از شهریورماه شروع می‌شود.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان