تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

واکسن آنفلوانزا خطر مشکلات قلبی را در سالمندان کاهش می‌دهد

پزشکان تاکید کردند: واکسن آنفلوانزا می‌تواند احتمال بروز مشکلات قلبی-عروقی را در سالمندان کاهش دهد.
واکسن آنفلوانزا
رویداد۲۴ با نزدیک شدن به فصل شیوع آنفلوآنزا تزریق واکسن آن به افراد توصیه می‌شود هرچند برخی به دلایل پزشکی و با تشخیص متخصص نباید این واکسن را تزریق کنند.

درحالیکه رقابت‌ها برای کشف و تولید واکسن بیماری کووید-۱۹ ادامه دارد محققان تاکید کرده اند که دریافت واکسن آنفلوآنزای فصلی می‌تواند از بروز پیامد‌های ناشی از آنفلوآنزا پیشگیری کند.

بیشتر افراد مبتلا به آنفلوآنزا در مدت دو هفته و بدون نیاز به مداخلات درمانی بهبود پیدا می‌کنند، اما دریافت واکسن آنفلوآنزا برای افراد پرخطر از جمله افراد بالای ۶۵ سال و کودکان کمتر از دو سال که در برابر این بیماری بیشتر آسیب‌پذیر هستند می‌تواند مفید باشد.

بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، آنفلوآنزا ممکن است مشکلات مزمن جسمی را تشدید کند. همچنین افراد مبتلا به نارسایی احتقانی قلب در معرض خطر قرار دارند، اما نتایج مطالعات بسیاری نشان می‌دهد که واکسن آنفلوآنزا می‌تواند این گروه از بیماران را در برابر مشکلات مرتبط با قلب مصون نگه دارد.

بیشتر بخوانید: این افراد باید واکسن آنفلوانزا تزریق کنند
گزارش منتشر شده در سال ۲۰۱۳ که بر اساس بررسی پنج تحقیق انجام گرفته نشان می‌دهد: افراد مبتلا به فعالترین بیماری قلبی بیشترین بهره را از تزریق این واکسن دریافت می‌کنند. همچنین مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۹ در دانمارک نشان داد بیماران مبتلا به نارسایی قلبی که حداقل یکبار در دوره چند ساله واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند کمتر احتمال دارد به دلیل مشکلات قلبی عروقی جان خود را از دست دهند.

به گزارش مدیکال دیلی، همچنین حتی درصورتی که فرد به دیگر بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا نباشد احتمال آنکه بر اثر عفونت شدید آنفلوآنزا دچار سکته مغزی و حمله قلبی شود افزایش پیدا می‌کند.


منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان