تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۹

مقایسه فرهاد مجیدی و استراماچونی در استقلال

با نگاهی به عملکرد استراماچونی و فرهاد مجیدی در ۱۰ تجربه نخست سرمربیگری نشان می‌دهد این ۲ در نتیجه‌گیری تا به اینجا تفاوت خاصی باهم نداشته‌اند.

استراماچونی

رویداد۲۴ تیم فوتبال استقلال تهران در چارچوب هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه تختی جم به مصاف پارس جنوبی این شهر رفت و با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید تا با ۴۵ امتیاز به رده دوم صعود کند. این نتیجه در حالی رقم خورد که مجیدی نیز در دومین برهه حضور خود در استقلال به چهارمین پیروزی‌اش در لیگ دست پیدا کرد.

در این چند روز انتقادات زیادی به کادر فنی کنونی استقلال شده بود و برخی از هواداران منتسب به این تیم در فضای مجازی خواستار بازگشت استراماچونی شده بودند. مربی ایتالیایی که در نیم فصل اول نتایج قابل توجهی را با استقلال گرفته بود و سبک بازی این تیم مورد حیرت علاقمندان به فوتبال قرار گرفته بود.

حال مقایسه‌ای می‌کنیم عملکرد استراماچونی و فرهاد مجیدی را در ۱۰ بازی ابتدایی که در لیگ نوزدهم سرمربیگری کردند. استرا از ابتدای لیگ نوزدهم تا پایان هفته دهم به پنج برد، سه تساوی و ۲ باخت دست پیدا کرد. تیم او ۲۱ گل به ثمر رساند و ۹ گل دریافت کرد تا تفاضل گل مثبت ۱۲ به دست بیاید. مجموع امتیازات به دست آمده استراماچونی ۱۸ امتیاز بوده است.

فرهاد مجیدی از ابتدای هفته هجدهم هدایت استقلال را به عهده گرفت و در ۱۰ بازی که سرمربی آبی‌پوشان تهرانی در لیگ بوده به چهار برد، چهار تساوی و ۲ باخت رسیده است. تیم او در این مدت ۱۳ گل زده و ۹ گل دریافت کرده و تفاضل گلش مثبت چهار بوده است. مجموع امتیازات فرهادمجیدی ۱۶ امتیاز بوده است.


بیشتر بخوانید: شایعه عجیب میان استقلالی‌ها؛ درباره وزارت و استراماچونی


همانطور که مشاهده می‌کنید استقلال با مجیدی تنها ۲ امتیاز کمتر از تیم استراماچنی کسب کرده و در تعداد باخت‌ها نیز با آن تیم روی فرم برابر است. مهمترین محسنه تیم استرا خط حمله طوفانی‌اش بوده که هشت گل بیشتر به ثمر رسانده و البته در بحث دفاعی بازهم ۲ طرف برابر هستند. مجیدی اگر بتواند در سه بازی پیش روی خود که بسبار هم سخت هست به ۹ امتیاز برسد می‌تواند با رکورد استرا برابری کند چرا که استرا در سه بازی بعدی و پایانی‌اش در استقلال به هفت امتیاز دست پیدا کرد.

استقلال در نیم‌فصل اول به طور کلی به هشت برد، پنج تساوی و ۲ باخت دست پیدا کرد که در مجموع ۲۹ امتیاز بود. در ۲ هفته پایانی استقلال سرمربی نداشت. در نیم‌فصل دوم و تا به اینجا چهار برد، چهار تساوی و سه باخت به دست آمده که مجموع آن ۱۶ امتیاز است. استقلال در صورت پیروزی در چهار دیدار باقیمانده نیز نمی‌تواند عملکرد بهتری از نیم‌فصل اول خود داشته باشد که این در سه فصل اخیر بی‌سابقه بوده است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان