تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹

درخواست الکاظمی همزمان با افزایش ترور و آدم‌ربایی در عراق

نخست وزیر عراق در واکنش به افزایش پدیده ترور و آدم ربایی امروز (چهارشنبه) خواهان برخورد با باند‌های ترور و آدمربایی در این کشور شد.
 ترور و آدم‌ربایی در عراق
رویداد۲۴ دفتر نخست وزیری عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «مصطفی الکاظمی» در دیدار با «عبدالوهاب الساعدی» رییس سازمان مبارزه با تروریسم و «عبدالغنی الاسدی» رییس دستگاه امنیت عراق خواهان برخورد با باندهای ترور و آدم ربایی در کشور شده است.

به نوشته بیانیه، در این دیدار اوضاع امنیتی و مضاعف کردن تلاش ها برای گسترش امنیت و ثبات در کشور و پیگرد باندهای جنایتکاری که مرتکب آدم ربایی و ترور می شوند و تحت تعقیب قرار دادن هسته های تروریستی داعش بحث و بررسی شد.

دفتر نخست وزیری عراق افزوده است که در این نشست همچنین روند اعتراضات مسالمت آمیز که در برخی استان های عراق جریان دارد مورد بحث قرار گرفت و الکاظمی به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از نیروهای امنیتی خواست که در چارچوب مسوولیت های خود، حمایت لازم را برای این اعتراضات مسالمت آمیز فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: تظاهرات در نجف عراق با درخواست برای برکناری استاندار
نخست وزیر عراق همچنین بر استفاده نکردن از هرگونه خشونت تاکید کرد و خواستار تامین مطالبات مشروع تظاهرکنندگان مسالمت جو شد.

در جریان اعتراضات اخیر اجتماعی در نتیجه درگیری بین نیروهای دولتی و تظاهرکنندگان، تعدادی از معترضان کشته و دهها تن از نیروهای دولتی و افراد معترض زخمی شدند.

همزمان با اعتراضات، پدیده آدم ربایی و ترور شخصیت ها در عراق نیز به نحو محسوسی افزایش یافته است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: الکاظمی ، عراق
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان