تاریخ انتشار: ۰۶:۳۲ - ۰۵ تير ۱۳۹۵

خطیبان نماز جمعه سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را محکوم کردند

خطیبان جمعه سراسر کشور اقدام رژیم آل خلیفه در سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را توطئه و بهانه جویی رژیم ال سعود و وهابیت علیه مسلمانان دانستند و تاکید کردند این اقدام نابخردانه و جاهلانه، گامی در جهت سقوط حاکمان بحرین خواهد بود.
رویداد24- خطیبان جمعه سراسر کشور اقدام رژیم آل خلیفه در سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را توطئه و بهانه جویی رژیم ال سعود و وهابیت علیه مسلمانان دانستند و تاکید کردند این اقدام نابخردانه و جاهلانه، گامی در جهت سقوط حاکمان بحرین خواهد بود.

امامان جمعه همچنین با انتقاد از سکوت مجامع حقوق بشری درقبال جنایت های آل خلیفه علیه مردم مسلمان بحرین خاطرنشان کردند: سکوت سازمان های حقوق بشر در قبال جنایات صورت گرفته از سوی آل خلیفه با سرکردگی استکبار و بویژه سلب تابعیت از یک عالم که در آن کشور رشد و تعلیم یافته، از سوی افکار عمومی جهان محکوم است .

حجت الاسلام محمدنقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ایلام به سلب تابعیت رهبر دینی مردم مظلوم بحرین شیخ عیسی قاسم اشاره کرد و گفت : رژیم آل خلیفه بدلیل نوکری و وابستگی به آمریکا و حکام رژیم آل سعود بدیهی‌ترین اصول حقوق بشر را نسبت به مردم مظلوم بحرین رعایت نمی‌کند.

وی تاکید کرد:امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب با درک دقیق از نظم سیاسی حاکم بر جهان همواره بر اساس منطق درست و دلایل عقلی و شواهد تاریخی تاکید داشتند سازمان ملل، شورای امنیت و سازمان حقوق بشر در دست ابرقدرت‌ها هستند و دنیا امروز گرفتار سازمان‌های دست ‌نشانده قدرت‌های بزرگ به ویژه آمریکا است.

وی به نقش دیپلماسی دلار به عنوان راهبرد همیشگی رژیم آل سعود و سکوت مجامع بین المللی در مقابل جنایت های این رژیم اشاره کرد و افزود: نهادهای بین‌المللی خود را به دلار فروخته و بازیچه دست این کشورها شده اند.

حجت الاسلام لطفی شورای امنیت سازمان ملل را دارای ساختاری غیرمنطقی و ناعادلانه دانست که با سوء‌ استفاده از ساز و کار غلط آن، آمریکا و زورگویی‌هایش را در قالب واژه‌های شریف و الفاظ زیبا بر دنیا تحمیل می‌کند.
خطیب جمعه ایلام یکی از بارزترین حرکات ظالمانه و غیرعادلانه این سازمان را حذف نام عربستان از فهرست نقض کنندگان حقوق بشر دانست و تاکید کرد: دبیرکل سازمان ملل با صراحت اعلام می کند با تهدید عربستان نام این کشور را از این فهرست خارج کرده است.

وی یادآور شد: بر اساس گزارش‌های سازمان ملل رژیم آل سعود با بمباران وحشیانه و مکرر یمن به ویژه مناطق مسکونی، تاکنون هزاران نفر بیگناه از جمله صدها کودک را کشته و دستش به خون هزاران انسان بی گناه آلوده شده است.

آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد نیز با اشاره به اقدام رژیم آل خلیفه برای سلب تابعیت عالم عالیقدر بحرین ، گفت: این رژیم جنایتکار باید بداند اگر تغییر رویه ندهد، مردم مسلمان بحرین با حرکت انقلابی، این رژیم را نابود خواهند کرد.
وی با بیان اینکه اگر در بحرین صدای مردم مظلوم و مسلمان را می شنوید، بخاطر حمایت های استکبار از رژیم آل خلیفه است، گفت: نفاق ریشه بدبختی های بشر بوده و استکبار با منافقین و متحجرین از این پدیده شوم حمایت می کنند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با یادآوری سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم توسط دولت بحرین گفت : بحرین کشوری شیعی است که هزاران هزار شیعه در آن زندگی می کنند.

وی ادامه داد: آل خلیفه با همدستی آل سعود به مدت پنج سال است که جوانان، زنان و بچه های شیعه را به خاک خون می کشد و امسال نیز دستور سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم که یکی از رهبران شیعه این کشور را صادر کرده است.

امام جمعه اراک گفت: شهادت شیخ نمر باقر النمر و فرزندان شیخ زکزاکی باعث عزت بیشتر آنان در بین مسلمانان شده و دشمن جنایت کار را رسوا کرده است.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، گفت: سازمان های دروغین مدعی حقوق بشر تحت فشار آمریکا و انگلیس در مقابل تضییع ابتدایی ترین حقوق یک فرد سکوت می کنند.
وی افزود: ملت ایران با مشاهده این بی عدالتی ها فریاد 'مرگ بر آمریکا' و 'مرگ بر انگلیس' سر می دهند.

خطیب جمعه قم نیز اقدام حکام بحرین در سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را اقدامی نابخردانه و جاهلانه دانست و گفت: حکومت بحرین با این حرکت ناسنجیده گامی در جهت سرنگونی خود برداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی خاطرنشان کرد: مطابق میثاق نامه سازمان ملل متحد هیچ کس حق ندارد از مردم کشور خود، سلب تابیعت کند .

وی اظهار داشت: حکام بحرین با این اقدامات نمی توانند مانع مطالبات به حق مردم شوند، سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم باعث خشم بیشتر مرد بحرین و سایر کشورهای اسلامی و واکنش بزرگان و مراجع عظام تقلید شده است و باید این رژیم دست از این اقدامات بردارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریزگفت: استمرار فشارهای بیش از حد به مردم بحرین سرآغاز انتفاضه خونینی خواهد شد که نابودی رژیم سعودی و آل خلیفه را در پی خواهد داشت.

آیت الله محسن مجتهد شبستری در نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین شیخ عیسی قاسم توسط آل خلیفه ، اظهارکرد: این امر طبق دستور پادشاه عربستان بوده است و به نظر می رسد آل‌خلیفه می‌خواهد داستان شیخ نمر را تکرار کند.
وی به واکنش‌های شدید شیعیان نسبت به این موضوع اشاره کرد و گفت که همه فشارها به مردم بحرین با چراغ سبز آمریکا و رژیم آل‌سعود انجام می‌شود.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: وقتی عربستان و آمریکا می‌بینند در تحولات میدانی در سوریه، عراق و یمن داعشی‌ها با شکست مواجه شده‌اند، می‌خواهند انتقام این شکست‌ها را از شیعیان بحرین بگیرند.

وی با محکوم کردن حرکت آل‌خلیفه اعلام کرد: نه تنها شیعیان بحرین بلکه تمام مسلمان و آزادیخواهان جهان در مقابل این توطئه و جسارتی که به رهبر شیعیان بحرین شده ایستاده اند و هرگز بی تفاوت و ساکت نخواهند بود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با بیان اینکه جنایت اخیر رژیم آل خلیفه در سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین خشم ملت ها را برانگیخته است، گفت: مجامع بین المللی با رژیم ظالم بحرین قاطعانه برخورد کنند.

آیت الله عبدالنبی نمازی درخطبه های نمازجمعه این هفته کاشان، ظلم و ستم علیه مردم کشور بحرین را یادآور شد و تصریح کرد: رژیم آل خلیفه با تمام قدرت در مقابل انقلاب اسلامی آرام ملت بحرین ایستاده و مساجد، نمازجمعه و جماعات را تعطیل کرده و عده زیادی از زنان و مردان مبارز بحرینی را به زندان انداخته است.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان به مساله بحرین و سلب تابعیت از رهبر روحانی این کشور اشاره کرد و گفت: اقدامات بر علیه این روحانی برجسته که متولد و بزرگ شده بحرین است، تبعات سنگینی برای آنها به دنبال خواهد داشت.
آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به موضوع سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی قیام شیعیان بحرین اشاره کرد و آن را اقدامی خلاف موازین بین المللی و اقدامی غیر انسانی دانست .

وی بیان کرد: لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم با هدف ایجاد اختلاف بین شیعیان و اهل تسنن و شعله ور ساختن تنش در منطقه و در نهایت ایجاد حاشیه امن برای رژیم غاصب اسراییل صورت گرفته و کشورهای اسلامی نباید در برابر آن سکوت کنند.

وی سکوت سازمان های جهانی و برخی از کشورهای همسایه مسلمان در این زمینه را مورد انتقاد قرار داد و آن را قابل تامل دانست.

آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به اقدام دولت بحرین در لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم، این اقدام را تقبیح کرد و گفت : آل خلیفه بداند اگر این کار را بخواهند عملی کنند، مردم ساکت نخواهند نشست.
وی گفت که رژیم ال خلیفه با عملی کردن این اقدام باید بساط حکومت خود از بحرین را برچیده ببیند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین
به عملکرد رژیم تحمیلی و اشغالگر غاصب بحرین اشاره کرد و یادآور شد: سابقه اشغالگری آنها از سابقه اشغالگران قدس نیز بیشتر و جنایت های آنان نیز شباهت زیادی به جنایت رژیم صهیونیستی دارد.

وی با اشاره به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم توسط اشغالگران بحرینی، گفت: این عالم فرزانه در دل همه مسلمانان جهان جای دارد و همه شیفته آن عالم بزرگوار هستند اما رژیم مزدور بحرین امروز باعث سلب امنیت از مردم آن کشور شده است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: جنایت آل خلیفه با هیچ کدام از قوانین حقوق بشری سازگاری ندارد و سکوت مجامع جهانی درقبال آنها مرگبار است.

وی افزود: جنایت های آل خلیفه در بحرین از جمله سرکوب و زندانی کردن مردم، سلب تابعیت از علما و شکنجه آنان، ضد قوانین حقوق بشری و زبان از بیان آن ناتوان است.
وی با انتقاد از سکوت مجامع حقوق بشری درقبال جنایت های آل خلیفه علیه مردم مسلمان بحرین ادامه داد: سکوت سازمان های حقوق بشر در قبال جنایات صورت گرفته از سوی آل خلیفه با سرکردگی آمریکا و انگلیس و بویژه سلب تابعیت از یک عالم که در آن کشور رشد و تعلیم یافته مرگبار است.

صفایی بوشهری بیان کرد: آل خلیفه در صورت ادامه جنایات خود علیه مردم مظلوم بحرین باید در انتظار عواقب و واکنش های مردم سراسر جهان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج نیز به حرکت های ضد اسلامی رژیم آل خلیفه در بحرین اشاره کرد و گفت: این کشور کوچک شیعه نشین بصورت پادشاهی اداره می شود که پس از بیداری اسلامی حرکتی آرام داشت اما آل خلیفه به همراه آل سعود این حرکت را درهم کوبیدند و با یک روش تروریسم گونه علیه شیعیان اقدام کردند.

وی گفت: امروز می خواهند با روش رژیم صهیونیستی از همه حرکت ها علیه مردم مظلوم بحرین دفاع کنند اما باید بدانند که ایران اسلامی در تمام جهان حامی مظلومان است.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: فشارهایی که اکنون بر شیعیان در سراسر جهان رخ می دهد زیر سر استکبار است.
وی افزود: اکنون شیخ زاکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در بدترین شرایط در زندانهای نیجریه نگهداری می شود و شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین نیز از سوی حاکمان دست نشانده آل سعود برای سلب تابیعت تحت فشار است.

وی تصریح کرد:آل سعود خائن خیال می کند با عربده کشی و دلارهای نفتی می تواند در برابر شیعیان قد علم کند در حالی که این رژیم خائن باید بداند که با مکتب تشیع و شیعیان نمی تواند روبه رو شود زیرا که شیعه چراغ فروزان جهان اسلام است.

وی گفت: آنچه در این جهان ماندنی است راه و مکتب امیرالمومنین علی علیه السلام است که همان مکتب اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه است.

آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد با تاکید بر بصیرت ملت ایران و داشتن تشخیص و تحلیل درست از مسائل منطقه گفت : وقتی رزمندگان و مردم مسلمان عراق در فلوجه بر داعش پیروز شدند عربستان به بحرین پیغام داد تا شیعیان را تحت فشار بگذارد.

وی ادامه داد: در نتیجه این پیام بحرین شیخ عیسی قاسم را تحت فشار قرار داد و تابعیت او را سلب کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: جهان تشیع این رفتارها را فراموش نمی کند و با این فشارها در سنگر استکبارستیزی تزلزل ایجاد نمی شود.

آیت الله محمد رضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: اتفاقات بوجود آمده در بحرین و جسارت به علمای شیعه، توطئه و بهانه جویی عربستان و وهابیت علیه مسلمانان و شیعیان است.

وی افزود: عربستان که در همه جا شکست خورده قصد دارد با تحریک دیگران و پول دادن به سازمان ملل در بحرین توطئه کند.

آیت الله ناصری افزود: وهابیت می خواهد با عناد و دشمنی علیه مسلمانان ،شیعیان و اهل بیت(ع)، شیعه ها را تحریک کرده و از آن سوء استفاده کند بنابر این باید کاملا هوشیار بود و در شبهای قدر برای نابودی و ریشه کنی این توطئه گران دعا کرد.

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با مجکوم کردن سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین توسط رژیم آل خلیفه گفت که با این اقدام حکام بحرین خشم مردم برانگیخته شد.

شاهچراغی با اشاره به جنایات آل خلیفه به مردم و شیعیان بیان داشت: کار آل خلیفه در زمان حاضر به جایی رسیده که تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را سلب و قصد بیرون کردن این شخصیت را از کشور دارد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان