تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۹

ادامه فشار آمریکا به ونزوئلا با اعمال تحریم‌های جدید

جیمز استوری سفیر آتی آمریکا در کاراکاس در ادامه اعمال سیاست‌های فشار بر دولت قانونی ونزوئلا، گفت که تحریم‌های جدید باید بر کشور‌هایی که با دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا همکاری می‌کنند، اعمال شود.
تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا
رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، استوری در جریان جلسه‌ای با کمیته روابط خارجی سنا آمریکا گفت: قطعا با اقداماتی که ما انجام دادیم هزینه را برای بازیگران بد و شرور در ونزوئلا بالا بردیم. باید به بررسی روش‌های دیگر در این راستا ادامه دهیم.

استوری در ماه مه توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به عنوان سفیر آمریکا در کاراکاس انتخاب شد. وی از زمان تعلیق فعالیت‌های سفارت آمریکا در کاراکاس در مارس ۲۰۱۹ در کلمبیا مستقر شده است.

برغم فشار‌های آمریکا دولت قانونی مادورو با کمک قدرت‌های جهانی از جمله چین و روسیه سر و سامان یافته است. احتمالا اشاره سفیر آتی آمریکا در کاراکاس در خصوص همکاری بازیگران بد به صادرات نفت خام به کوبا و تعامل ونزوئلا با غول نفتی «روس نفت» مسکو است.

استوری همچنین در خصوص تلاش‌های ایران برای ارسال سوخت به ونزوئلا مدعی شد که دولت در مورد انتقال طلا به ایران از ونزوئلا در قبال آنچه ما از آن بی اطلاع هستیم، نگران است.

بیشتر بخوانید: از تاسیس کارخانه تا فروشگاه زنجیره‌ای/ آیا ونزوئلا، برای ایران سرزمین فرصت‌هاست؟
این دیپلمات آمریکایی در راستای سیاست مداخله جویانه در امور داخلی ونزوئلا ادعا کرد که آمریکا با جامعه جهانی در تلاش برای مشخص کردن تکلیف صد‌ها میلیون دلار دارایی است که در دهه‌های گذشته از ونزوئلا ناپدید شده است.

بار‌ها مقامات ارشد ونزوئلا از همتایان آمریکایی خواسته‌اند به جای مداخله در امور داخلی کاراکاس به مشکلات خود رسیدگی کنند. خورخه آرئاسا وزیر خارجه ونزوئلا اردیبشهت ماه از مایک پمپئو همتای آمریکایی خود خواست به جای مداخله در امور داخلی ونزوئلا به اوضاع کرونایی کشورش رسیدگی کند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان