تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
جواد امام:

حرف‌های فتاح تکرار رفتار‌های احمدی‌نژاد است/ معدل معرفی اشخاص برای انتخابات ۱۴۰۰ پایین آمده است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: هدف فتاح از اظهارات اخیرش این بود که نشان دهد، به هیچ جایی وابسته نیست و آمده با همه فسادی که در میان اشخاص، جریانات سیاسی و نیرو‌ها وجود دارد، مبارزه کنم. در واقع می‌خواست چنین تصویری از خود نشان دهد.
 فتاح انتخابات ۱۴۰۰
رویداد۲۴ جواد امام فعال سیاسی اصلاح‌طلب، مدیرعامل بنیاد باران و دبیرکل مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب، در خصوص حواشی مباحث مطرح شده از سوی پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان در یک برنامه تلویزیونی، گفت: به نظر من این حرف‌ها و رفتار‌ها تکرار احمدی‌نژاد است و چیزی بیش از آن نیست؛ چراکه ایشان هیچ ویژگی خاص مدیریتی یا شخصیتی و یا سابقه برجسته‌ای ندارد؛ لذا به‌نظر می‌رسد که الگوی رفتاری ایشان همان رفتار گذشته است.

وی ادامه داد: به نظر من فتاح خودش در آن برنامه به درستی به این موضوعات اشاره کرد؛ چراکه هنوز کسی در خصوص او و این حرف‌ها اظهارنظر نکرده بود، اما خودش بعد از مطرح کردن این سخنان در این برنامه، گفت که «برخی می‌گویند این رفتار‌ها پوپولیستی است و برای انتخابات ۱۴۰۰ است» به نظر من همین جمله از سوی خود ایشان بیشتر از هر چیز نشان‌دهنده انگیزه‌های این رویکرد است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه اظهار داشت: از آنجا که معدل معرفی اشخاص برای کاندیداتوری ریاست‌جمهوری پایین آمده است، تا پیش از این اگرچه برخی گمانه‌زنی‌ها وجود داشت که ایشان هم می‌تواند یکی از گزینه‌های ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ باشد، اما هنوز کسی به طور رسمی پاسخی نداده بود که ایشان خودش مساله ۱۴۰۰ را هم مطرح کرد.

وی ادامه داد: به هرحال معرفی شدن فتاح و افرادی مشابه برای انتخابات ریاست جمهوری، چندان جای تعجب ندارد، اما وقتی شما به این روش‌ها متوسل می‌شوید، نمی‌توانید امید چندانی به بهبود شرایط داشته باشید.

مدیرعامل بنیاد باران در ادامه به صحبت‌های فتاح در مورد سید محمد خاتمی و بنیاد باران اشاره و تصریح کرد: آقای فتاح بدیهیات را می‌گوید وگرنه جامعه و همه علاقمندان و همه آن‌هایی که نسبت به حقوق مردم و بیت‌المال حساسیت دارند و به دنبال بحث فسادستیزی هستند، از این بحث که اموال مردم دست دیگران است و ایشان حق دارد که پس بگیرد، استقبال کنند و ما هم استقبال می‌کنیم. اما اینکه آقای فتاح موضوعی را که قبلا پاسخ داده شده مطرح می‌کند جای سوال دارد، همچنین آقای خاتمی و بنیاد باران تا امروز هیچ وقت در یک ملک دولتی حضور نداشتند، چه برسد به یک ملکی که متعلق به بنیاد مستضعفان است و در خصوص علت حضور آقای خاتمی هم توضیح داده شد که به چه واسطه‌ای آنجا حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: کاندیداتوری فتاح؛ از گمانه‌زنی رسانه‌ها تا تکذیب سیاسیون
وی ادامه داد: در ضمن سال‌هاست آقای خاتمی از آن محل رفته‌اند، اما شما امروز در حال صحبت کردن درخصوص افرادی هستید که هنوز در املاک حضور دارند و تحویل نمی‌دهند، پس این موضوع چه ربطی به آن‌هایی که سال‌ها قبل ملک را تحویل داده‌اند و حضور ندارند، دارد؟ همچنین شما در حال گزارش عملکرد در دوره یکساله حضور خودتان هستید و اگر قصد این را هم دارید باز هم این اتفاق در دوره شما نبوده و پیش از مدیریت آقای فتاح بوده است.

دبیرکل مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب در بخشی از صحبت‌های خود درخصوص دیگر انگیزه‌های فتاح از مطرح کردن چنین مسائلی در برنامه زنده تلویزیونی، بیان داشت: باتوجه به نوع صحبت‌هایی که ایشان مطرح کرد، اکنون این سوال ایجاد شده است که ایشان با چه انگیزه‌ای آقای خاتمی، احمدی‌نژاد و حدادعادل را در کنار هم نام می‌برد و همچنین از نیرو‌های مسلح هم اسم می‌آورد، لذا باید شفاف‌سازی کند که اصلا چه نیتی دارد؟ من همچنان فکر می‌کنم که ایشان همانطور که در این گفتگو قبل از اینکه به سوال اصلی پاسخ بدهد، جواب این سوالات را داد و گفت که هدف از اعلام این موارد چه چیزی است.

وی افزود: به نظر من یکی از اهداف این بود که بخواهد اینگونه نشان دهد که من به هیچ جایی وابسته نیستم و آمده‌ام با همه فسادی که در میان اشخاص، نیرو‌ها، در جامعه و جریانات سیاسی وجود دارد، مبارزه کنم. در واقع ایشان می‌خواست چنین تصویری از خودش نشان دهد. ضمن اینکه با این تصویرسازی که مطرح می‌کند، نشان می‌دهد که وضعیت کنونی کشور چیست، ان‌شاءالله در آینده روشنگری کنند تا ببینیم که در مورد این اسامی که مطرح کردند و املاکی که در اختیار آن‌ها قرار دارد در نهایت چه اقدامی برای بازپس‌گیری یا تفاهم برای تغییر ملک از جایی به جای دیگر و یا موراد دیگر صورت گرفته است. در مجموع نباید این مساله تنها به اسم بردن ختم شود و در آینده روشن می‌شود که چه عملکردی خواهند داشت.

امام درخصوص اینکه چرا در صداوسیما چنین فرصتی فراهم می‌شود که درخصوص افراد یا نهاد‌های غایب به سادگی حرف‌های این چنینی مطرح شود، گفت: صدا و سیما به هر حال اثبات کرده است که گاهی کاملاً جهت‌دار عمل می‌کند و اجازه دفاع از افراد در این رسانه داده نمی‌شود.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان