تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۳ دی ۱۳۹۴

بهروان: 25 اردیبهشت لیگ را تمام می‌کنیم

رییس کمیته مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران می‌گوید تیم‌های بدهکار با دادن تعهد می‌توانند در فصل نقل و انتقالات فعالیت داشته باشند.
رویداد24: غلامرضا بهروان در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان جدید فوتسال ایران، گفت: ما تلاش زیادی کردیم و بر‌نامه‌ریزی لازم را برای برگزاری لیگ برتر انجام دادیم. من با هر تغییری در برنامه‌ها مخالف هستم، ولی گاهی اوقات مجبور هستیم خودمان را با شرایط تطبیق دهیم و گاهی دستوراتی از بالا به ما می‌رسد، مثل آلودگی هوا که دست ما را می‌بنند. جا دارد از همه تیم‌ها و اهالی رسانه تشکر کنم که همکاری لازم را با ما داشتند. ما در حال‌ حاضر به دنبال بر‌نامه‌ریزی برای هفته‌ هجدهم به بعد هستیم و دو برنامه مدنظر ما است. ان‌شا‌ء‌الله که تیم امید به المپیک راه پیدا کند و ما برنامه دوم را اجرا کنیم.

او افزود: برنامه لیگ برتر بعد از هفته‌ هجدهم بسیار فشرده است چون همزمان ر‌قا‌بت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم برگزار می‌شود. تیم‌ها در آنجا فرصت بیشتری می‌خواهند تا کار کنند. جالب است که خیلی از تیم‌ها می‌گویند که چرا تیم ‌ملی فلان قدر اردویش طول کشید یا استراحت کرد، ولی خودشان به دنبال این هستند که یک هفته‌ قبل از بازی‌شان در آسیا بازیی نکنند. طبیعی است در این شرایط دست ما خیلی باز نباشد. همین الان لیگ فوتسال را ببینید در اینجا چون هر تیمی یک سالن دارد کار راحت‌تر است و می‌شود بر‌نامه‌ریزی بهتری کرد، ولی در فوتبال ما در اصفهان یک ورزشگاه داریم در تبریز هم همین طور و در تهران استقلال و پر‌سپولیس در آزادی بازی می‌کنند. اگر هر تیمی یک زمین داشت خیلی شیک می‌شد، بر‌نامه‌ریزی کرد.

رییس کمیته مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران ا‌دا‌مه‌ داد: شما می بینید که لیگ‌های اسپانیا و انگلستان هر سه روز یک بار بازی می‌گذارند. آرسنال پنجشنبه در ترکیه بازی می‌کند و یکشنبه در انگلیس به میدان می‌رود. اگر بنا به مقایسه است باید همه جوانب از جمله کیفیت زمین، پرواز به موقع هواپیماها هم دیده شود. همین الان در لیگ یک بر‌نامه‌ریزی می‌شود که بازی برگزار شود، ولی خبر می‌رسد که مثلا رییس جمهور محترم به آن استان می‌رود و مجبور می شویم آن بازی را لغو کنیم. این فشردگی شامل حال همه تیم‌ها است. با این حال به فضل الهی بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال آتی لیگ را به پایان می‌رسانیم و سوم خرداد هم فینال جام حذفی را برگزار می‌کنیم. از طرفی دیگر در بیست و یکم اردیبهشت ماه لیگ یک را به اتمام می‌رسانیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره نقل و انتقالات لیگ برتر و این که حسن زاده گفته تیم‌های بدهکار حق فعالیت ندارند، گفت: نقل و انتقالات در حال‌ حاضر انجام می‌شود. با این حال کمیته‌ انضباطی به ما اعلام کرده که تیم‌های بدهکار نمی‌توانند بازیکنی را بگیرند یا بازیکنی از آنها جدا شود.

بهروان در پاسخ به این سوال که چه تیمی بدهکار است، گفت: کدام تیم بدهکار نیست! به‌ هر‌ حال ما و کمیته‌ نقل و انتقالات تابع کمیته‌ انضباطی هستیم و باید دستورها را اجرا کنیم. البته این را هم بگویم که تیم‌های لیگ برتری درآمد دارند و می‌توانند تعهد دهند تا از محل درآمدهایشان بدهی‌ها پرداخت شود و بتوانند از این طریق به فعالیت‌های خود ادامه دهند. من فکر می کنم که همه تیم‌های لیگ برتری بدهکار باشند و برخی از آنها شاکی هم دارند.

او ا‌دا‌مه‌ داد: این که می‌گویید استقلال چطور مومنی را گرفته است حتما تعهد داده‌اند که قرارداد این بازیکن را ثبت کرده‌اند.

مسئول برگزاری لیگ برتر و لیگ دسته یک در پاسخ به سوالی درباره وضعیت تیم آلومینیون هرمزگان نیز گفت: مالکان خصوصی باشگاه ظاهرا تمایلی ندارند که تیمداری کنند، ولی ما در حال رایزنی هستیم. حیف است که این استان تیمی نداشته باشد. آنها یک بازی را برگزار نکرده‌اند و اگر یک بازی دیگر را هم حضور پیدا نکنند از لیگ دسته یک بیرون می‌روند.

بهروان درباره زمان برگزاری هفته‌ هجدهم لیگ برتر نیز گفت: تیم‌هایی که ملی‌پوش نداشته باشند احتمالا هفتم یا هشتم بازی می‌کنند و تیم‌هایی که ملی‌پوش دارند و تیم ‌ملی امید هم به مرحله نهایی ر‌قا‌بت‌هایش رسیده باشد دوازدهم یا سیزدهم بهمن ماه بازی می‌کند.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان