تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
روحانی:

همسایگان مطمئن باشند که قدرت دفاعی ما به نفع آنهاست

رییس جمهور، گفت: برای ما مهم است که در طول ۵-۶ سال گذشته توانستیم رتبه مان را در صنعت دفاعی جهان از ۲۳ به جایگاه ۱۴ ارتقا دهیم و این نشانگر این است که در سال‌های گذشته چه استعداد، تلاش و همکاری به کار گرفته شد تا موفق شدیم این ارتقاء رتبه را در صنعت دفاعی جهان داشته باشیم.
روحانی
رویداد۲۴  حجت الاسلام حسن روحانی در آیین افتتاح ویدئو کنفرانسی طرح‌های بزرگ صنعت دفاعی کشور که مناسبت روز صنعت دفاعی برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت ماه محرم، گفت: ماه محرم را برای بیان و نشر فرهنگ مولای ما حضرت امام حسین (ع) گرامی می‌داریم که این فرهنگ در طول تاریخ منجی آزادگان بوده و امروز هم منجی همه ما است.

وی ادامه داد: خوشحالم که امسال هم توفیق یافتم در ایام پایانی مرداد که روز صنعت دفاعی نیرو‌های مسلح است، بازهم ملت ما دستاورد‌هایی را مشاهده کنند و شاهد پیشرفت‌های دانشمندان ما در شرکت‌های دانش بنیان در جهت پیشرفت صنایع دفاعی کشور باشند.

رییس جمهور در ادامه اظهار داشت: برای ما مهم است که در طول ۵-۶ سال گذشته توانستیم رتبه مان را در صنعت دفاعی جهان از ۲۳ به جایگاه ۱۴ ارتقا دهیم و این نشانگر این است که در سال‌های گذشته چه استعداد، تلاش و همکاری‌ای به کار گرفته شد تا موفق شدیم این ارتقاء رتبه را در صنعت دفاعی جهان داشته باشیم.

وی افزود: افتتاح‌های امروز نشان داد که ما در زمینه سلاح‌های راهبردی در حال تلاش و قدم به قدم در حال پیشرفت هستیم، خوشبختانه در بحث دید و رصد که یک بخش مهم دفاع است، پیشرفت‌های بسیار مهمی داشتیم. هم رادار‌های ما قدرت و توانایی دید ما را افزایش می‌دهند و هم پهپاد‌های ما چنین کاری می‌کنند و قدرت دید و شناسایی ما را اضافه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: تحریم ۳ ساله و پاندمی ۶ ماهه؛ بحران بزرگ روحانی در سال آخر دولت
رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های به دست آمده در قدرت مقابله و دفاع کشور، بیان داشت: برای ما مهم است که توانمندی‌های خود را ارتقا و افزایش دهیم، در سال گذشته از موشک باور و سامانه ۱۵ خرداد رونمایی شد که پهپاد آمریکایی را در خلیج فارس با همین سامانه زدیم، نشان می‌دهد که صنایع دفاعی ما برای قدرت کشور پیشرفت‌های بسیار خوبی را انجام می‌دهد و مهم است که این تجهیزات دفاعی ما دارای دقت لازم و قدرت تخریب لازم و مانورپذیری مورد نیاز باشد و بتوان به سادگی آن را لانچ و پرتاب کرد که تلاش‌های خوبی در این جهت انجام شده است.

وی همچنین با تاکید بر افزایش روزافزون اهمیت موشک کروز در صنعت دفاعی دنیا، تصریح کرد: یک زمانی موشک‌های بالستیک و زمین به زمین در دنیا از اهمیت بسیار فراوانی برخودار بود، اما اکنون اهمیت آن روز به روز در حال کاهش است و در مقابل بر اهمیت موشک کروز افزود می‌شود، من چند سال است که به امیر حاتمی گفته‌ام که در تولید موشک تمام توان خود را روی موشک‌های کروز و انواع مختلف آن بگذاریم که بهتر می‌تواند خود را مستتر کند، هم بهتر عمل کند و هم دقیق‌تر هدف را بزند.

روحانی در ادامه سخنان خود به افزایش برد موشک‌های کروز دریایی در طول سال‌های اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: این برای ما مهم است که در فاصله زمانی کمتر از دو سال توانستیم بُرد یک موشک مهم دریایی خود را به بیش از سه برابر ارتقا دهیم و در موشک‌های زمین پایه و همچنین هوایی نیز همین مساله در دستور کار است، همچنین در زمینه پدافند هم برای ما مهم است که آسمان ما آسمان امنی باشد و راداری داشته باشیم که چیزی از دید آن رادار مخفی نماند.

روحانی اظهار کرد: من ضمن تشکر از وزارت دفاع به خاطر دستیابی به خط تولید موتور توربو جت برای هواپیما و ساخت موتور توربو فن تشکر و قدردانی می‌کنم و بر این نکته تاکید می‌کنم که همه تحقیقات و تولیدات و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه دفاعی بر مبنای استراتژی بازدارندگی و دفاعی است؛ ما استراتژی تهاجم نداریم و نمی‌خواهیم به ملتی صدمه بزنیم.

وی افزود: همسایگان ما باید مطمئن باشند که قدرت دفاعی ما به نفع آنهاست و از قدرت دفاعی‌مان به نفع دوستانمان استفاده خواهیم کرد، هیچ گاه در تاریخ به ویژه بعد از انقلاب ما آغازگر هیچ جنگی نبودیم و همواره دفاع کردیم.

ریاست جمهوری بیان کرد: علیرغم همه فراز و نشیب‌هایی که در کشور‌های همسایه دیدیم، هیچ‌گاه تصمیمان را تغییر ندادیم و راهبرد ما راهبرد بازمانده دفاعی است و همه توان ما برای حفظ کشور است.

وی ادامه داد: این را مبارک می‌دانم که امروز از تولید دفاعی رونمایی کردیم و سخن گفتیم و این افتتاح در شبی انجام شد که شب آغاز ماه محرم است.

روحانی در پایان گفت: از خداوند برای همه نیرو‌های مسلح و همه شهیدان به خصوص شهید سلیمانی و شهید ابومهدی تقاضای علو درجات را خواهانیم.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حسن روحانی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان