تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹

چرا مدیران استقلال قبل از دربی با استراماچونی مذاکره کردند؟

سفر تیم مدیریتی باشگاه استقلال به ایتالیا ابهامات زیادی را مطرح کرد که مهمترین آن زمان این سفر بود که شائبه خالی کردن پشت فرهاد مجیدی را تقویت کرد اما اصل ماجرا چیز دیگری است.

استراماچونی

رویداد۲۴  سفر احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال به همراه معاون اقتصادی این باشگاه به ایتالیا به منظور مذاکره با استراماچونی در راستای تعامل جهت پرداخت مطالبات وی پیش از نهایی شدن رای کمیته انضباطی فیفا در خصوص شکایت او، ابهامات زیادی ایجاد کرد.

مهم‌ترین سئوال در این خصوص به زمان سفر آنها به ایتالیا باز می‌گردد که درست چند روز پیش از یک دربی حساس است.

سعادتمند و نوروزی (معاون اقتصادی باشگاه) در حالی در فاصله چند روز به دربی راهی ایتالیا شدند که در واقع هیچ حق انتخاب دیگری برای انتخاب زمان سفر نداشتند.

هیات مدیره باشگاه استقلال حدود ۲ ماه قبل تصویب می‌کند برای مذاکره مستقیم با استراماچونی به مدیرعامل باشگاه تفویض اختیار شود و این سفر سعادتمند کاملاً بر مبنای مصوبه هیات مدیره باشگاه می‌باشد.

در همین رابطه مهدی عبدیان عضو هیات مدیره در گفتگو با رسانه رسمی باشگاه گفت:«دو ماه قبل در جلسه هیات مدیره مجوز داده شد تا مدیرعامل باشگاه در جهت گرفتن تخفیف در رای‌های اعلام شده در خصوص مطالبات شفر و استراماچونی با این دو مربی وارد مذاکره شود.»

مدیرعامل استقلال بعد از گرفتن این مجوز از هیات مدیره مذاکراتش را با استراماچونی از طریق وکلای وی آغاز کرد و حتی پیشنهاد سفر استرا و تیم حقوقی‌اش به تهران را برای مذاکره داد که این پیشنهاد قبول نشد. پیشنهاد دوم آبی‌ها مذاکره در کشور ثالثی بود که استراماچونی و همراهانش این پیشنهاد را هم نپذیرفتند و دلیل آن را کرونا و قوانین سخت‌گیرانه کشور خودشان در صورت خروج و ورود دوباره دانستند.


بیشتر بخوایند: اطلاعیه باشگاه استقلال درباره سفر سعادتمند به اروپا!


تنها راه باقی مانده سفر استقلالی‌ها به ایتالیا و مذاکره در خانه مربی شاکی و تیم حقوقی‌اش بود. با این شرایط سعادتمند برای مذاکره با این مرد ایتالیایی حق انتخاب دیگری نداشت. همانطور که برای انتخاب زمان سفرش به ایتالیا هم حق انتخاب نداشت.

به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر دنیا، سفر به کشور ایتالیا به دلیل قوانین سختگیرانه‌اش به راحتی و با برنامه کوتاه مدت میسر نیست. استقلالی‌ها زمانی درخواست ویزا از ایتالیا کردند که در جام حذفی حتی با سپاهان هم بازی نکرده بودند و هیچ خبری از دربی و زمان انجام این بازی نبود و این نشان می‌دهد بر خلاف تصور خیلی‌ها، آنها تعمدا چند روز قبل از دربی را برای سفر به ایتالیا انتخاب نکرده‌اند.

بعد از مذاکرات و رایزنی‌های مکرر، سفارتخانه ایتالیا یک ویزای ۵ روزه برای مدیران باشگاه صادر کرد و زمان آغاز این ویزا نیز ۲۳ آگوست (اول شهریور) بود و مدیران استقلال مثل مکان مذاکره (ایتالیا)، برای زمان مذاکره هم حق انتخاب دیگری نداشتند و به ناچار پیش از دربی راهی کشور ایتالیا شدند.

مذاکراتی که در صورت توفیق در آن مقدار قابل ملاحظه‌ای از مطالبات استراماچونی کاسته می‌شود که این می‌تواند یک تابوشکنی و موفقیت بزرگ برای این باشگاه باشد.

ماموریت بعدی احمد سعادتمند بعد از اتمام مذاکره با استراماچونی، بر اساس مصوبه هیات مدیره مذاکره مستقیم با وینفرد شفر است و سعادتمند امیدوار است بتواند از این دو مربی خارجی و پیشین تیمش تخفیفاتی بگیرد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان