تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹

نیکلاس مادورو:نمی‌توانم ابعاد کامل همکاری ایران و ونزوئلا را فاش کنم

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با تقدیر مجدد از کمک‌های ایران، گفت که به دلایل امنیتی نمی‌تواند ابعاد کامل همکاری دو کشور را فاش کند.
نیکلاس مادورو
رویداد۲۴ به نقل از اسپوتنیک، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا با تقدیر مجدد از کمک‌های ایران، گفت که به دلایل امنیتی نمی‌تواند ابعاد کامل همکاری دو کشور را فاش کند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا یکشنبه گذشته از ایران برای کمک به غلبه بر تحریم‌های نفتی آمریکا تقدیر کرده بود.

وی در این‌باره گفت: «ما در حال کمک کردن به یکدیگر هستیم. معتقدم که تجربه ایرانی‌ها به ما در تقویت ظرفیت مدیریتی‌مان کمک خواهد کرد».

رئیس‌جمهوری ونزوئلا پیش از این نیز در واکنش به ادعا‌های اخیر «ایوان دوکه» همتای کلمبیایی خود مبنی بر تصمیم کاراکاس برای خرید موشک از ایران، آن را «پیشنهاد خوبی» دانست.

وی در جریان یک سخنرانی تلویزیونی که اعضای کابینه نیز در آن حضور داشتند، گفت: «چرا این فکر به ذهن خودم نرسیده بود. چرا به ذهن ما نرسیده بود»؟

بیشتر بخوانید: واکنش واعظی به ادعای توقیف کشتی‌های ایران: نفت را فروخته و پول آن را هم دریافت کرده‌ایم
مادورو از «ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع خود خواست این مساله را پیگیری کرده و با لحنی طنزآلود به کابینه خود گفت که این طرح را مخفی نگه دارند.

وی ادامه داد: «پادرینو، چه ایده خوبی است که با ایران صحبت کنیم و ببینیم آن‌ها چه موشک‌های کوتاه‌برد، میان‌برد و دوربردی دارند و اگر امکانش بود با توجه به روابط خوبی که با این کشور داریم، آن را ارزیابی کنیم».

رئیس‌جمهوری کلمبیا پیش از این طی یک گفت‌وگوی مجازی مدعی شده بود: «اطلاعات سازمان‌های امنیتی بین‌المللی که با ما کار می‌کنند، نشان می‌دهد که دیکتاتوری مادورو تمایل به دستیابی به موشک‌های میان‌برد و دوربرد از طریق ایران دارد».

رئیس‌جمهوری کلمبیا ادامه داد: «اطلاعات ما این است که این موشک‌ها هنوز وارد ونزوئلا نشده‌اند، اما تماس‌هایی به ویژه تحت هدایت ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا در جریان است».

دوکه همچنین ونزوئلا را متهم کرد که برخی تسلیحات ساخت روسیه و بلاروس را در اختیار شورشیان کلمبیا قرار می‌دهد.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ونزوئلا ، مادورو
نظرات شما
پیشخوان