تاریخ انتشار: ۰۱:۰۵ - ۰۶ تير ۱۳۹۵

ششم تیرماه در مسجد ابوذر چه گذشت

مجموعه «تاریخ شفاهی ایران» با پخش تصاویری مربوط به تابستان سال 1360، واقعه سوءقصد نافرجام به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را بازخوانی می‌کند.
رویداد۲۴ - سید مهدی مویدی، تهیه‌کننده «تاریخ شفاهی ایران» درباره قسمت جدید این مجموعه با موضوع حادثه سوءقصد نافرجام به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، توضیح داد: در این قسمت تصاویری برای پخش آماده شده که به ساعاتی پس از حادثه سوءقصد نافرجام به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران اختصاص دارد.

وی افزود: سخنانی از امام جماعت این مسجد که شاهد عینی حادثه بوده و صحبت‌هایی از وزیر وقت بهداشت درباره جراحات وارده به حضرت و روند درمان ایشان جزو بخش‌های این قسمت است.

به گفته مویدی مصاحبه با مقام معظم رهبری در بستر، چهار روز پس از حادثه و همچنین مصاحبه دیگری با ایشان در مرخصی موقت از بیمارستان برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری شهید رجایی در جماران، از بخش‌های دیگر «تاریخ شفاهی ایران» است.

ششم تیر ماه سال 1360 در حالی که تنها شش روز از شهادت دکتر مصطفی چمران، گذشته بود، پروژه حذف رهبران اصلی جریان پیرو خط امام(ره)، با انفجار بمب کار گذاشته شده در ضبط صوت قرار داده شده بر روی تریبون سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران، توسط سازمان مجاهدین خلق کلید خورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران در حالی که مشغول سخنرانی بودند، توسط جوانی 25 ساله با نام جواد قدیری مورد سوء قصد قرار گرفتند و پس از جراحت شدید به مدت 42 روز تحت معالجه قرار داشتند.

«تاریخ شفاهی ایران» یکشنبه، ششم تیر ساعت 18:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و دوشنبه هفتم تیر ساعت 11:30 بازپخش می شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: سوء قصد
نظرات شما
پیشخوان