تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

شکار زرافه به دنبال فقر ناشی از کرونا در کنیا

قرنطینه در کنیا میلیون‌ها نفر را بیکار و گرسنه کرد. اینروزها برخی از این قشر افراد برای رفع گرسنگی و امرار معاش حیوانات در معرض نابودی را شکار می‌کنند.
شکار زرافه
رویداد ۲۴ در بخش‌هایی از کنیا خسارات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا چنان فاجعه‌بار شده است که برخی از کنیایی‌ها دست به شکار حیوانات در معرض نابودی زده‌اند.هفته گذشته محیط‌بانان زرافه‌ای را در منطقه حفاظت شده تساو در جنوب شرقی کنیا رفته و یک زرافه ماسایی (منطقه‌ای در کنیا) را که هیچ گوشتی در بدن ندارد پیدا می‌کنند.
 
محیطبانان می‌گویند آنها کار بسیار وحشتناکی انجام داده اند شکارچیان حتی گوشت میان دنده‌های زرافه را بریده‌اند و برده‌اند. این زرافه بالغ دو و نیم تن وزن و 7 متر قد داشته است پا‌های این زرافه آنقدر‌ها قوی بوده که بتواند به سینه یک شیر مهاجم ضربه بزند و او را دور کند. اما اکنون هیچ چیزی از آن نمانده است.
 
از این زرافه دو و نیم تنی یک تن گوشت به ارزش هزار دلار بریده شده است. بخش اعظم کار حفاظت از حیات وحش آفریقا بستگی به گردشگران ثروتمند بین‌المللی دارد که برای مشاهده حیوانات وحشی با دوربین‌های بزرگ و حرفه‌ای به این منطقه می‌آیند. اما در اواخر ماه مارس و شیوع ویروس کرونا دولت کنیا مرزها را بروی مسافران خارجی و گردشگران بست و قرنطینه را در سرتاسر کنیا اعمال کرد.
بیشتر بخوانید: سوزاندن و کشتار دردناک یک پلنگ در کوه‌های سردشت +فیلم دلخراش
بخش گردشگری این منطقه که ۹ درصد از ارزش تولید ناخالص داخلی کنیا را تشکیل می‌داد با شیوع ویروس کرونا یکباره سقوط کرد صد‌ها کلبه سافاری که به‌طور معمول بیش از ۱۰۰۰ دلار هر شب برای هر مهمان هزینه داشت مجبور به تعدیل کارکنان شد چرا که دیگر در پرداخت حقوق درمانده بود. پیتر رانگی یکی از مسئولین می‌گوید "از زمانیکه گردشگران دیگر به کنیا نمی‌آیند فقر افزایش یافته است و غارت و دزدی در بین مردم زیاد شده است و مردان جوان بز دزد و مرغ دزد شده‌اند. نوجوانان مدرسه نمی‌روند و بارداری در بینشان شایع شده است.
 
دختران جوان هم برای امرار معاش تن فروشی می‌کنند. واقعا چه اتفاقی خواهد افتاد اگر بحران کرونا ادامه پیدا کند." در تصاویر روز تعدادی از عکس‌های این فاجعه دردناک را ببینید.
شکار حیوانات در معرض نابودی
سلاخی کردن زرافه‌ای در منطقه حفاظت شده تساو برای تهیه غذا از گوشت آن
شکار حیوانات در معرض نابودی
توریست‌های داخلی در منطقه حفاظت شده ماسایی _ هیچ بازدید کننده بین‌المللی وجود ندارد
شکار حیوانات در معرض نابودی
راهنماهای منطقه ماسایی
شکار حیوانات در معرض نابودی
پیت ماثیا یکی از کارگران هتل منطقه حفاظت شده تساو در شرق کنیا
شکار حیوانات در معرض نابودی
درخت تله در منطقه تساو در شرق کنیا _ بنظر می‌رسد که این یکی از آن هزاران تله‌‌ای باشد که برای بدام انداختن حیوانات به درختی وصل است
شکار حیوانات در معرض نابودی
فیل‌های منطقه حفاظت شده تساو
شکار حیوانات در معرض نابودی
یکی از محیط‌بانان ماسایی با ماسک منچستر یونایتد
شکار حیوانات در معرض نابودی
پاسبان پل سامری که یکی از محیط‌بانان منطقه ماسایی است
شکار حیوانات در معرض نابودی
پارک ملی تساو شرقی در کنیا
شکار حیوانات در معرض نابودی
زرافه ماسایی
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
مصطفی باقری اکبرابادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
0
خیلی عالی بود
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان