تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۹

نکات کرونایی که دانش‌آموزان برای حضور در مدرسه باید رعایت کنند

در دوران همه‌گیری کرونا دانش آموزان برای حضور در مدرسه باید برخی نکات بهداشتی را رعایت کنند تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود.
ویروس کرونا در مدارس
رویداد۲۴ با گذشت بیش از ۸ ماه از شیوع ویروس کرونا در جهان، درحالی که دانشمندان هنوز به راهکار موثری برای درمان این بیماری دست نیافته اند اولین سال تحصیلی کرونایی در ایران آغاز شده است.

پیش از این مسئولان آموزش و پرورش اعلام کرده بودند آموزش‌ها در سال تحصیلی جدید باتوجه به وضعیت مناطق از نظر شیوع ویروس کرونا مختلف خواهد بود و در وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز دانش آموزان به ترتیب حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری آموزش خواهند دید. اما در نهایت محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد هیچ روشی نمی‌تواند جایگزین کارکرد‌های مدرسه شود و تا زمانی که ستاد ملی کرونا ممنوعیت و تعطیلی فعالیت مدارس را اعلام نکرده باشد آموزش‌ها حضوری خواهد بود.

به گفته وزیر آموزش و پرورش دانش‌آموزان از روز ۱۵ شهریور در سراسر کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس حضور پیدا می‌کنند. البته در صورتی که تراکم مدرسه زیاد باشد حضور دانش‌آموزان در چند شیفت و با مدت زمان آموزشی ۳۵ دقیقه خواهد بود.

حال که مدارس با وجود وضعیت کرونا، بازگشایی می‌شوند باید دانش آموزان با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی در کلاس‌های درس حاضر شوند. در ادامه برای قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس در مدارس چند توصیه کاربردی را ارائه خواهیم کرد.

شستشوی دست‌ها

دستان خود را قبل از ورود به مدرسه و همچنین قبل و بعد از پایان هر کلاس به مدت یک دقیقه با آب و صابون بشویید.

قبل از شستن دست ها، از دست زدن به چشم، دهان و بینی پرهیز کنید.
بیشتر بخوانید: راه‌های کنار آمدن با ویروس کرونا در مدرسه +فیلم

استفاده از ماسک و دستکش

توصیه می‌شود برای قطع زنجیره انتقال ویروس تمام کادر مدرسه از قبیل مدیر، ناظم، معلم، دانش آموز، دفترداران، سرایدار و ... حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند تا شانس ابتلا به ویروس کرونا به حداقل برسد.

همچنین باید توجه داشته باشند که پس از استفاده ماسک و دستکش به هیچ عنوان آن‌ها را در محیط مدرسه یا کلاس رها نکنند. حتما آن‌ها را در کیسه پلاستیکی بگذارند و سپس در یک سطل زباله دردار بیندازند.

به همراه داشتن بطری آب

دانش آموزان در صورت احساس تشنگی به هیچ عنوان نباید از آبخوری مدارس استفاده کنند و لازم است هر دانش آموز بطری آب شخصی به همراه داشته باشد.

رعایت فاصله اجتماعی ایمن

دانش آموزان باید قانون فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و حداقل یک و نیم تا دو متر از یکدیگر فاصله داشته باشند.

استفاده از لوازم‌التحریر شخصی

به دانش آموزان توصیه می‌شود از لوازم التحریر شخصی خود استفاده کنند و از دیگران ابزاری قرض نگیرند.

همچنین توصیه می‌شود تمام پنجره‌ها و در‌های کلاس باز باشد تا جریان هوا در داخل کلاس از مبتلا شدن افراد به ویروس کرونا جلوگیری کند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان