تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
کمیته تعیین وضعیت فدراسیون:

استراماچونی برگردد قانون باید برای همه باشگاه‌ها عوض شود

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال گفت: اگر باشگاه استقلال اصرار به بازگرداندن استراماچونی دارد، باید قانون منع استفاده از خارجی‌ها برای همه باشگاه‌ها از درجه اعتبار ساقط شود.

استراماچونی

رویداد۲۴ جمشید نورشرق در واکنش به اظهارات افشین پیروانی درباره منع جذب بازیکنان خارجی در لیگ برتر فوتبال و لزوم داشتن نگاه تخصصی به تصمیم گیری ها گفت: اگر در هر موضوعی نگاه تخصصی باشد، عواقب کمتری دارد. هر تصمیمی بگیریم شاید تبعاتی داشته باشد که خوشایند نباشد. منع مربی و بازیکن خارجی لابد برای هیات رئیسه سازمان لیگ یکسری مبانی داشته که به این جمعبندی رسیده اند. این تصمیمات قبلا هم در فوتبالمان سابقه داشته است. 

وی که با رادیو تهران گفتگو می کرد، افزود: اگر استفاده از بازیکن و مربی خارجی را ممنوع کنیم و باعث شود قیمت بازیکن و مربی داخلی افزایش یابد حتما امر نامعقولی است و باید جلوی آن تصمیم گرفته شود. حتما فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید تمام امکان خود را به کار بگیرند که تصمیمشان چنین نتیجه ای در پی نداشته باشد چون فشار زیادی به باشگاه ها می آید و بازار نقل و انتقالات را دچار تلاطم می کند.

رئیس کمیته تعیین وضعیت درباره اصرار باشگاه استقلال برای بازگرداندن آندره استراماچونی باوجود وضع قانون منع استفاده از مربی و بازینک خارجی، اظهار کرد: موضوع خیلی ساده است. یک زمانی می خواهیم افکار عمومی را جهت بدهیم و موج رسانه ای ایجاد کنیم و یک زمانی به حقیقت توجه می کنیم. حقیقت این است قبل از اینکه بحث بازگشت استراماچونی و اختلاف مدیر با سرمربی استقلال رسانه ای شود، این تصمیم در سازمان لیگ گرفته شده است. شاید آن موقع این خبر جذابیت رسانه ای نداشته است. این تصمیم بعدا مصوبه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال شد.


بیشتر بخوانید: حضور بازیکنان خارجی‌ ممنوع شد ایرانی‌ها پیشنهاد میلیاردی می‌دهند!


نورشرق تصریح کرد: در این فاصله اتفاقاتی رخ داد. هدفگذاری از وضع این قانون نه استقلال و نه پرسپولیس بلکه برای فوتبال کشور بوده است. از قضا این قانون همزمان شد با ادعای به کارگیری استراماچونی. خواهشم از مدیران استقلال این است خودشان باتوجه به علم و آگاهی که به شرایط باشگاه دارند باید به مرجع بالا دست خود یعنی وزارت ورزش نگاه کنند. اینها مدیران منصوب وزیر ورزش هستند. 

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته معاون وزیر ورزش گفت که از نظر ما این تصمیم (منع به کارگیری بازیکن و مربی خارجی) پابرجاست. مالک یا صاحب امتیاز تیم بر این عقیده است. آیا مدیران منصوب این مرجع می توانند تصمیم دیگری بگیرند و به هواداران القا کنند کعبه آمال به بازگرداندن استراماچونی است و بقیه نمی گذارند؟ این کار صحیحی نیست. اگر اصرار دارند از استراماچونی استفاده کنند باید تقاضا بدهند و مرجعی که مصوبه را گرفته آنرا برای تمام باشگاه ها از درجه اعتبار ساقط کند نه یک باشگاه.  باید بگویم فدراسیون فوتبال به صورت پرفشار دنبال این نیست که استراماچونی نیاید.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان