تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۹

مسببین قرارداد مارک ویلموتس دادگاهی نمی‌شوند!

با نامه فیفا و درخواست وزیر ورزش، مرجع قضایی که قرار بود به پرونده مارک ویلموتس رسیدگی کند فعلاً متقاعد شده اجازه دهد فدراسیون فوتبال بدون دغدغه خاطر از خود در دادگاه بین‌المللی ورزش دفاع کند تا رأی پرونده مارک ویلموتس را بشکند.

قرارداد مارک ویلموتس

رویداد۲۴ فیفا برپایی دادگاه برای کسانی که قرارداد مارک ویلموتس را تنظیم و امضا کردند را غیرقانونی دانست و در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد این اتفاق در صورتی که رخ دهد دخالت دولت در امور فوتبال محسوب می‌شود و آن‌وقت است که باید در انتظار تعلیق باشد. به‌دنبال این اتفاق بر پایی دادگاه برای مسببین قرارداد مارک ویلموتس منتفی شد!

نامه فیفا به فدراسیون فوتبال البته با واکنش‌هایی همراه بود. از جمله این واکنش‌ها مصاحبه رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بود. پژمان‌فر در این باره گفت: «مسلماً در صورت مشخص شدن تمام ابعاد این پرونده، فیفا همان‌طور که به خودش اجازه نداده در بعضی پرونده‌ها در کشور‌های مختلف از جمله «کالچوپولی» ایتالیا ورود کند، در این مسئله هم مداخله‌ای نخواهد داشت و حتی برای مبارزه با فساد در فوتبال از اقدامات صورت گرفته در داخل ایران نیز حمایت خواهد کرد.»


بیشتر بخوانید: واقعیت‌هایی که تاج همچنان از پرونده ویلموتس پنهان می‌کند


اختلاف نظر فیفا و مقامات دولتی در خصوص قرارداد مارک ویلموتس بر سر چیست؟ فیفا می‌گوید مشکلی با مبارزه دولت با تخلفات فوتبالی ندارد و مانع از حضور پلیس حتی در صحنه تخلفات نمی‌شود، اما دادگاهی کردن ۸ نفر از مدیران فدراسیون فوتبال ایران به خاطر قرارداد سرمربی تیم ملی دخالت مقامات دولتی در امور فوتبال محسوب می‌شود. به باور فیفا پلیس در صورتی مجاز به دخالت در قرارداد این مربی می‌شود که در این قرارداد پولشویی صورت گرفته باشد یا اتفاقاتی از این دست، اما قراردادی بسته شده و به استناد این قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به فیفا شکایت کرده و رأیی گرفته و با اعتراض فدراسیون فوتبال ایران به رأی صادره، پرونده به دادگاه بین‌المللی ورزش ارجاع داده شده و این یک اتفاق طبیعی است.

با وجود نامه فیفا وزیر ورزش و معاونان او و همچنین اعضای هیئت‌رئیسه در نشست کمیسیون اصل ۹۰ حاضر شدند و صحبت‌های خود را در این زمینه مطرح کردند و البته وزیر ورزش در مجلس شورای اسلامی به نکته ظریفی در این باره اشاره کرد و گفت اگر افرادی به این خاطر در تهران دادگاهی شوند دادگاه بین‌المللی ورزش هم حق را به مارک ویلموتس می‌دهد، در حالی که در این پرونده احتمال برنده شدن فدراسیون فوتبال وجود دارد.

با توضیحات وزیر ورزش و جوانان و همچنین نامه فیفا مرجع قضایی که قرار بود به این پرونده رسیدگی کند فعلاً متقاعد شده اجازه دهد فدراسیون فوتبال بدون دغدغه خاطر از خود در دادگاه بین‌المللی ورزش دفاع کند تا رأی پرونده مارک ویلموتس را بشکند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان