تاریخ انتشار: ۱۸:۳۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۹

زیباترین جانوران در آتش آمازون

گونه‌های جانوری جنگل‌های آمازون بعلت آتش‌سوزی در بخش برزیلی سوختند و از بین رفتند.

زیباترین جانوران در آتش آمازون

رویداد ۲۴ آمازون، نام بزرگ‌ترین جنگل بارانی جهان است که در شمال آمریکای جنوبی قرار گرفته و بیشتر آن در خاک برزیل و پرو جای دارد. قسمت برزیلی این جنگل در حال سوختن است و بسیاری از جانوران را سوزانده و از بین برده است. بیش از نیمی از تمامی جنگل‌های بارانی باقی‌مانده در جهان در آمازون قرار دارد. آمازون بالاترین تنوع زیستی را در جهان دارد.

شمار درختان این جنگل ۳۹۰ میلیارد اصله برآورد می‌شود که شامل ۱۶ هزار گونه درخت می‌شود. به موجب نتایج پژوهش‌های محققان اداره هواشناسی بریتانیا، در دیدی محافظه‌کارانه، افزایش متوسط دما به اندازه دو درجه سلسیوس (سانتیگراد) بالاتر از متوسط دما در دوران پیش از صنعتی شدن، سبب نابودی ۴۰ درصد پوشش جنگلی آمازون تا پایان قرن جاری میلادی خواهد شد. در همین سناریوی محافظه‌کارانه، افزایش متوسط دما به اندازه سه درجه، سبب نابودی ۷۵ در صد پوشش جنگلی در منطقه آمازون خواهد شد. جنگل‌های آمازون ده‌‌ها سال است که همچنان می‌سوزد و اگر این روند ادامه پیدا کند مقدمه‌ای خواهد شد بر فاجعه بزرگ‌تری که از آن انقراض گونه‌های مختلف جانوری یاد می‌کنند.

گرچه جنگل آمازون که به «ریه تنفسی کره زمین» شهرت یافته تنها توسط افزایش دما تهدید نمی‌شود، بلکه قطع درختان و تخریب عمدی جنگل برای مصارف گاوداری و کشاورزی هم به مشکلات افزوده‌است. در تصاویر روز عکس‌هایی از برخی جانورانی که در این روزهای اخیر در بخش برزیلی جنگل آمازون سوخنه‌اند را ببینید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان