تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹

شکایت داوطلبین از واکسن روسی کرونا

وزارت بهداشت روسیه روز گذشته اعلام کرد از هر ۷ داوطلبی که واکسن کروناویروس روسیه را دریافت کرده‌اند یک نفر عوارض جانبی مانند ضعف و درد عضلانی ناشی از تزریق واکسن را گزارش کرده است.
واکسن روسی کرونا
رویداد۲۴  به نقل از مسکوتایمز، آزمایشات بالینی نهایی واکسن "Sputnik V" با وجود و سوالات و ابهاماتی که درباره ایمنی و اثربخشی آن در طولانی مدت بود، اوایل این ماه در مسکو آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، "میخائیل موراشکو" (Mikhail Murashko) وزیر بهداشت روسیه گفت: بیش از ۳۰۰ نفر از ۴۰ هزار داوطلبی که برای واکسن کرونای این کشور درخواست کرده بودند، تاکنون واکسینه شده‌اند.

تاس به نقل از موراشکو گفت: تقریبا ۱۴ درصد از این افراد عوارض جانبی همچون ضعف و درد عضلانی و افزایش گاه به گاه دمای بدن به مدت ۲۴ ساعت را اعلام کرده‌اند.

موراشکو گفت که این علائم یک روز پس از اعلام کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: چین: واکسن کرونا تا ۲ ماه دیگر آماده می‌شود
وی در این باره افزود: عوارض در دستورالعمل‌ها توصیف شده و قابل پیش‌بینی بود. انتظار می‌رود داوطلبان ۲۱ روز پس از اولین تزریق، دومین دوز واکسن مبتنی بر آدنوویروس را دریافت کنند.

مقامات دولت روسیه و رهبران حزب از شرکت در این آزمایشات خبر داده‌اند. توسعه دهندگان در روز‌های اخیر توزیع مقادیری از واکسن Sputnik V را در تمامی مناطق روسیه همزمان با آزمایشات فاز ۳ آغاز کرده‌اند.

موراشکو گفت: تمامی افراد می‌توانند در اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر واکسینه شوند.

روسیه طی شش ماه از آغاز شیوع کووید-۱۹، تقریباً ۱.۱ میلیون مورد کووید-۱۹را شناسایی کرده است، در حالیکه در روز‌های اخیر شاهد افزایش مداوم بیماران نیز بوده است. در نظرسنجی‌های عمومی گفته شده است که تقریبا نیمی از روس‌ها قصد ندارند واکسن ویروس کرونا را دریافت کنند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان