تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹

عکاسی مینیمالیستی

یک هنرمند عکاس با ادامه روند شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی سعی کرده است از پنجره آپارتمانی که در آن زندگی می‌کند زیبایی ساختمان‌هایی را که به سبک مینیمالیستی طراحی شده‌اند به قاب دوربین عکاسی بیاورد.

رویداد ۲۴ ساده‌گرایی یا مینیمالیسم یا کمینه‌گرایی یا هنر کمینه یا هنر موجز یک مکتب هنری است که اساس آثار و بیان خود را بر پایه سادگی بیان و روش‌های ساده و خالی از پیچیدگی معمول فلسفی یا شبه فلسفی بنیان گذاشته‌است. از نام‌های دیگر این جنبش و هنر تحت‌اللفظی می‌باشد.

کمینه‌گرایی را می‌توان زاییده هنرمندان روس دورهٔ پس از انقلاب اکتبر روسیه دانست که ساختارگرا بودند و به خلاصه‌نمایی و اشکال هندسی گرایش داشتند. مانند مالویچ با اثر سفید روی سفیدش. تجربیات هنرمندان روسیه در دهه ۱۹۵۰ و ۶۰ بر هنرمندان اروپا و آمریکا مانند مجموعه تابلوهای تماماً سفید رابرت راشنبرگ جوان و کارهای تک‌رنگ ایو کلین، و سری آکروم پیرو مانتزونی اثر گذاشت و به نوع دیگری بر کارهای میناکاری روی مس رابرت ریمن و آثار اگنس مارتین که ترکیب شیارهای نامحسوس روی زمینه تک‌رنگ بود، تأثیر گذاشت. در تصاویر روز مجموعه‌ای از عکس‌های مینیمالیستی را ببینید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان