تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
وزارت بهداشت:

قدرت کشندگی ویروس کرونا بیشتر شده است/ فعلاً امیدی به واکسن نداریم

معاون درمان وزارت بهداشت روز گذشته به قم سفر کرد و از بخش های مختلف بیمارستان های قم که در حال خدمات دهی به بیماران مبتلا به کرونا هستند، بازدید کرد.

زمان تولید واکسن کرونا

رویداد۲۴ قاسم جان بابایی به منظور بررسی وضعیت و روند رسیدگی به بیماران از بیمارستان های فرقانی، کامکار، شهید بهشتی قم بازدید و از نزدیک به ارزیابی روند ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا و شیوه اجرای پروتکل درمانی در این مراکز پرداخت.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در نشست ستاد بحران استان قم گفت: استان قم اولین استانی بود که توانست کرونا را در کشور تشخیص دهد. در همین ایام گیلان نیز شرایطی بسیار حادی داشت.

وی افزود: اقدامات بسیار خوبی در راستای مدیریت کرونا در سطح استان انجام شده که نشان دهنده یک فضای همدلی است

جان بابایی گفت: ویروس کرونا متمایز از ویروس های دیگر است و بسیار پیچیده عمل می کند. تشخیص به‌موقع و مراقبت‌های پزشکی تنها راه درمان این بیماری در حال حاضر است و هیچ‌کدام از داروها و واکسن‌های مورد ادعا تأیید نمی‌شود.


بیشتر بخوانید: جهش‌ ویروس کرونا فقط برای ایرانی‌ها!


وی افزود: در طول ۱۰ ماه گذشته علاوه بر اینکه قدرت کووید ۱۹ کمتر نشده بلکه میزان کشندگی و سرایت‌پذیری آن نیز بیشتر شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: در خصوص واکسن فعلاً نباید نقطه امیدی داشته باشیم چراکه بسیاری از کشورها نگاه اقتصادی به این موضوع دارند باید بدانیم که با کارهای پیشگیری و مراقبتی می توانیم در راستای مدیریت ویروس عمل کنیم.

وی در خصوص کودکان نیز گفت: ابتلای گروه‌های سنی پایین در حال افزایش است و کودکان می‌توانند ناقلین کرونا به بزرگسالان باشند.

جان بابایی ادامه داد: در کشور شاهد روند کاهشی ویروس بودیم اما متاسفانه مسافرت ها و بعضاً برخی تجمع ها موجب شد تا این ویروس در سطح کشور بار دیگر به صورت صعودی عمل کند.

وی تاکید کرد: اگر حد فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشود هیچ گریزی جز درگیری بخش زیادی از مردم با کرونا وجود ندارد و اگر کووید ۱۹ را به‌درستی مدیریت کنیم می‌توانیم در فصل سرد سال از تعداد مرگ‌ومیرهای ناشی از بیماری‌های ویروسی و تنفسی جلوگیری کنیم.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان