تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۹

نیکبخت: در فوتبال ایران باید دستت با دلال‌ها در یک کاسه باشد

پیشکسوت استقلال با انتقاد از رفتار مدیریت باشگاه از آنها خواست پاسخگوی هواداران باشند.

علیرضا نیکبخت

رویداد۲۴ علیرضا نیکبخت در خصوص اتفاقات اخیر استقلال که منجر به جدایی فرهاد مجیدی شد اظهار داشت: من خودم یک ماه قبل و پیش از این ماجرا ها و بازی فینال گفتم که مدیریت استقلال دارد دروغ می‌گوید و با احساسات هواداران بازی می‌کند.

همان زمان به من حمله کردند که تو چشم نداری موفقیت استقلال و برگشت استراماچونی را بگیری و به خاطر رفاقتت با فرهاد مجیدی داری از اون جانبداری می‌کنی ولی من از خدایم است استراماچونی برگردد ولی وقتی نمی‌شود چرا به مردم حقایق را نمی‌گویند؟ آقای سعادتمند که با احساسات هواداران بازی کردی و باعث شدی استقلال یک جام را از دست بدهد حالا بیا پاسخگو باش. آن زمان مگر نمی‌گفتند برای مذاکره طلبش با او قرار و مدار گذاشتند.

خب این کار را یک هفته دیرتر انجام می‌دادند تا فینال تمام شود. چرا با احساسات مردم بازی می‌کنید؟ به خدا گناه دارند.
وی افزود: همان زمان گفتم از فرهاد حمایت کنید و حتی از لحاظ آماری بهتر از استراماچونی نتیجه گرفته است ولی تا می‌توانستند به من حمله کردند.

اگر استراماچونی می‌خواست با این شرایط کار کند همان زمان از ایران نمی‌رفت ولی احساسات مردم را به بازی گرفتند تا میز و صندلی خودشان را حفظ کنند و الان هم کسی پاسخگوی هواداران نیست. ما در شرایط عادی و وقتی کادرفنی و بازیکنان تمرکز داشتند می‌توانستیم تراکتور را شکست دهیم و قهرمان شویم.

متاسفانه در ایران قدر اسطوره‌هایشان را نمی‌دانند. همان کاری که با علیرضا منصوریان کردند و او را سوزاندند حالا با فرهاد مجیدی انجام دادند. متاسفانه در ایران دور از جان باید بمیری تا قدرت را بدانند. مگر خدا بیامرز ناصرخان را زمانی که زنده بود این همه اذیت نکردند؟

پیشکسوت استقلال در مورد شایعه آمدن الکس نوری به استقلال هم گفت: من شناختی روی ایشان ندارم ولی اگر آمد امیدوارم موفق باشد. از نظر من حتی چوب هم سرمربی استقلال باشد باید از او تا روزی که هست حمایت شود.


بیشتر بخوانید: مسببین قرارداد مارک ویلموتس دادگاهی نمی‌شوند!


نیکبخت در مورد قانون منع بکارگیری خارجی‌ها و بالا رفتن قیمت بازیکنان داخلی هم توضیح داد: این قانون که کلاً قانون اشتباهی است و هیچ وقت هم جواب نداده و الان هم جواب نمی‌دهد ولی در مورد بازیکنان داخلی من عقیده دارم فوتبالیست هرچقدر بگیرد حقش است و نوش جانش. همه فقط پول گرفتن بازیکنان را می‌بینند ولی من خودم زمانی که بازی می‌کردم 15 سال پیاپی حتی یک بار هم در تعطیلات نوروز کنار خانواده‌ام نبودم. کسی سختی‌های کار ما را نمی‌بیند.

وی با انتقاد از سیاست مدیران فوتبال ایران گفت: متاسفانه همه جای دنیا به سمت استفاده از مدیران ورزشی می‌روند ولی اینجا مدیران ما هیچکدام ورزشی نیستند و برای همین توانایی مدیریت در عرصه فوتبال و ورزش را ندارند. یک چرخه بسته در مربیگری به وجود آوردند و هر سال همان نفرات بین تیم‌ها جابجا می‌شوند. یک مربی 10-11 سال است در لیگ برتر تیمداری می‌کند و نتیجه نگرفته ولی بازهم به او تیم می‌دهند و اجازه ورود نفرات جدید را نمی‌دهند.

پس این کلاس های مربیگری را برای چه می‌گذارید اگر قرار نیست از امثال نیکبخت استفاده کنید؟ حتما باید برویم دم در باشگاه بنشینیم و گریه کنیم تا به ما تیم بدهند ولی منِ نیکبخت چنین اخلاقی ندارم. در فوتبال ایران باید دستت با دلال‌ها در یک کاسه باشد تا بگذارند وارد شوی ولی من از این کارها بلد نیستم و بیرون مانده‌ام ولی شک نکنید به زودی تیم می‌گیرم و توانایی‌هایم را به همه نشان خواهم داد.

نیکبخت در پایان با اشاره به بازی استقلال مقابل الشرطه عنوان کرد: امیدوارم بچه ها یکدل باشند و بدون توجه به حواشی بروند با دست پر از زمین خارج شوند. به خاطر انصراف الوحده کار استقلال در گروه سخت شده ولی می‌توانند صعود کنند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان